Palloseura sai torstaina vastaansa jälleen Kiekko-Vantaan , vajaa pari viikkoa sitten Lohipaidat hakivat pisteet Forssasta mainion maalivahtinsa Samuel Jukurin johdolla maalein 1-2. Tällä kertaa edes Jukurin 34 torjuntaa ei enää riittäneet vaan Palloseura nappasi kauden ensimmäisen kotivoittonsa kaatamalla Kiekko-Vantaan maalein 3-2 !

Palloseura aloitti terävästi ja toisella minuutilla Totte Moberg tarjoili Janne Jokiselle hienon paikan mutta Samuel Jukuri onnistui torjumaan Jokisen laukauksen. Seuraavalla minuutilla Juhani Tamminen syötti Teemu Karjalaiselle jonka veto blokattiin, kiekko tuli Aleksi Karlssonille joka laukoi tulisesti mutta ilman tulosta.
K-Vantaan Julius Valtonen laukoi vaarallisesti aloituksen jälkeen mutta Tuomas Aalto torjui varmasti räpylällä.
K-Vantaan Eetu Peltola otti kampituksesta jäähyn ajassa 4:34  ja ylivoimalla Palloseura meni 1-0 johtoon Teemu Karjalaisen uran ensimmäisellä Mestis maalilla ajassa 5:17. Karjalainen ajoi laidasta maalille ja lirutti kiekon rystyvedolla ohi Samuel Jukurin. Yv-maalin syöttivät Paavo Tyni ja maalivahti Tuomas Aalto.

Lisää tuli ajassa 8:17 kun Miku Ronkainen ajoi avausmaalin tavoin laidasta maalille ja laukoi tarkalla takanurkka vedolla numeroiksi 2-0. Maalin syötti Joonas Uimonen.

K-Vantaan Konsta Hirvonen karkasi läpi mutta Tuomas Aalto oli ohittamaton.
Reilut 6 min ennen erän päätöstä Miska Ronkainen petasi Jukka-Pekka Kurteliukselle vetopaikan mutta Jukuri torjui. Heti perään Juuso Perttilä ajoi kulmasta Palloseuran maalille mutta Tuomas Aalto venyi hienoon torjuntaan.
Hetkeä myöhemmin Perttilä onnistui ja K-Vantaan kavensi numeroiksi 2-1  ajassa 14:24. Erkka Seppälä rakensi ja Juuso Perttilä nousi keskeltä maalin eteen ja onnistui yllättämään Tuomas Aallon.
K-Vantaa pääsi hetkeä myöhemmin ylivoimalle kun Joonas Uimonen joutui jäähylle kiinnipitämisestä ajassa 15:31. Palloseura selvitti tilanteen helposti sillä K-Vantaa pääsi vain kerran laukomaan ylivoimalla tosin aika vaarallisesti kun Julius Valtonen laukoi suoraan poikittaissyötöstä. Palloseura siis vei avauserän maalein 2-1.

Toisen erän alussa K-Vantaan tuhlaajapoika Julius Valtonen pääsi nokikkain Aallon kanssa mutta Tuomas Aalto selvitti tilanteen varmasti.
Totte Moberg joutui koukkaamisesta jäähylle ajassa 22:37. K-Vantaan ylivoima oli parempaa kuin avauserässä mutta edelleen tehotonta. Jäähyn päättyessä Miku Ronkainen pääsi laukomaan Janne Jokisen poikittaissyötöstä mutta Jukuri onnistui hyvin liukumaan tolpalta tolpalle ja peitti tilanteen. K-Vantaa sai uuden ylivoiman kun Joona Tala joutui kampituksesta boksiin ajassa 25:23. K-Vantaa rakensi hyvin tilanteita mutta Palloseuran uhrauhtuva alivoima kesti, esimerkiksi Karri Forsblom blokkasi hyvin kovan laukauksen.
Kiekko-Vantaalla oli illan toinen läpiajo kun kokenut Matias Sointu karkasi läpi mutta Tuomas Aalto torjui hieman ennen ottelun puoliväliä.
Hetkeä myöhemmin Palloseura kehitti hyvän pyörityksen mutta Miska Ronkainen ei onnistunut laukomaan kiekkoa ohi Jukurin

Miku Ronkainen pääsi kolmisen minuuttia ennen toisen erän päätöstä laukomaan loistopaikasta Joonas Uimosen passista mutta Jukuri venyi komeaan hanskatorjuntaan ja toinen erä päättyi maalittomana.

Kolmannen erän alussa Miku Ronkainen oli jälleen yrittämässä J-P Kurteliuksen tarjoilusta mutta Jukuri kesti.

K-Vantaa onnistui nousemaan tasoihin ajassa 43:35. Oliver Kiljunen nousi maalin takaa luukulle ja laukoi tarkasti tasoituksen.

Ote siirtyi kuitenkin takaisin Palloseuralle ja voittomaalia haettiin kovalla sykkeellä. Palloseura sai ylivoimapelin Eetu Mäen jäähyn myötä ja kiekko pyöri K-Vantaan maalin tuntumassa. Miska Ronkainen pääsi yrittämään Joonas Uimosen jalkakikan jälkeen ja oli todella maalintekoa. J-P Kurteliuksen ohjaus pomppi myös todella lähellä maalia. Palloseura sai ylivoiman ajassa 56:26 kun Mico Luoto joutui kampituksesta jäähylle. Kohtuullinen pyöritys ei kuitenkaan tuottanut toivottua tulosta ja ottelu näytti etenevän jatkoajalle.

Paavo Tyni oli kuitenkin toista mieltä ja saatuaan Teemu Karjalaiselta syötön maalin eteen laukoi tarkasti alakulmaan ajassa 58:39. K-Vantaa otti vielä aikalisän ja lopussa Jukurin pois maaliltaan mutta Palloseura selvitti pari oman päädyn aloitusta ja pääsi tuulettamaan kauden ensimmäistä kotivoittoa numeroin 3-2.

Samuel Jukuri K-Vantaan maalilla torjui 34 kertaa joista 17 torjuntaa kolmannessa erässä. Palloseuran maalissa mainiosti pelannut Tuomas Aalto torjui ottelussa 29 kertaa.

Palloseuran valmennuksesta Ville Nyrönen kommentoi ottelua seuraavasti: Tänään lopputulos erittäin ansaittu. Tilastojen valossa tässä on jo neljä-viisi peliä ollut, mistä palkinto olisi pitänyt saada. Ensimmäisen erän onnistumiset antoivat hyvän pohjan, toisessa erässä Tuomas Aalto piti meidät mukana ja kolmanteen erään pysyttiin kurinalaisessa pelissä, eikä lähdetty liian riskillä pelaamaan, vaikka vastustaja pääsikin rinnalle. Todella tyytyväisiä voidaan olla valmennuksen puolesta joukkueen esitykseen, naatitaan hetki ja jatketaan tältä pohjalta kohti seuraavaa matsia.

Päävalmentaja Asko Rantanen totesi Ruutu+ haastattelussa seuraavaa: Eka erä oli meiltä loistava, oltiin pelin päällä. Toisessa erässä pari jäähyä ja vaikka se numeroiden valossa oli tasainen niin kaveri hieman hallitsi peliä. Kolmas erä sitä taistelua mitä nämä meidän pelit ovat olleet ja ansaittu voitto, kilpailuun mukaan takaisin!

Toinen erä välillä sellainen että joudutaan väsyneenä puolustamaan, pitäs saada nopeammin tuoretta miestä kehiin.

No aina se voitto lämmittää mieltä, pisteitä mekin tarvitaan. Ei parane päästää noita muita liian kauas. Kilpailuun mukaan niinkuin mä sanoin!