kuva: Kari Vahaniitty

Eilen Espoossa kotiedun itselleen ryöstänyt lähti kotiotteluun säilyttämään saavutetut asemat ja onnistui siinä sillä Kiekko-Espoo kaatui toistamiseen, nyt 2-1.

Palloseura aloitti vahvasti ja huudatti yli 1100 päistä Forssalaiskatsomoa jo ajassa 3:23. Miku Ronkainen harhautteli K-Espoon puolustuksen ja syötti loistavasti maalin eteen josta Santtu Hakanen sai tuikata kiekon tyhjiin ohi K-Espoo vahti Jani Lampisen. Maalin toinen syöttäjä oli Mikko Lahtela.

Miku Ronkainen syötti yhdeksän minuutin paikkeilla keskelle ja kiekko meni Santtu Hakasen luistimista uudelleen K-Espoon verkkoon, tuomaristo tutki tilannetta kohtuullisen pitkään ja lopulta hylkäsi osuman. Monesti vastaavat on hyväksytty..

Ottelut ainoat jäähyt nähtiin avauserän ajassa 13:41. Topi Hägg taklasi kovaa, mutta puhtaasti. Espoolaiset eivät tästä tykänneet ja Ville Rautiala aloitti painin ”Härän” kanssa. Molemmille tuomittiin 2 minuuttinen väkivaltaisuudesta.

Toisessa erässä Palloseura oli aktiivisempi ja loi enemmän maalipaikkoja. Myös tuttua toisen erän pyöritystä nähtiin reilun parin minuutin jakso, mutta osuma tarkkuus oli eilistä heikompi. Vastoin pelin kulkua onnistui Kiekko-Espoo nousemaan tasoihin ajassa 33:37. Tommi Takaveräjä levitti hyvin peliä laidasta toiseen ja Petteri Villanen osui eilisen tavoin ja tilanne oli 1-1.

Erän viimeisellä minuutilla Palloseura nousi uudelleen johtoon, Paavo Tyni syötti keskeltä laitaan josta Anssi Rantanen eteni muutaman metrin ja laukoi jäänuoliaisen ohi Jani Lampisen joten kahden erän jälkeen Palloseura johti 2-1. Tämänkin maalin toinen syöttäjä oli Mikko Lahtela.

Kolmannen erän alussa Paavo Tyni eteni hienoon laukaisupaikkaan, mutta laukoi yli. Erän edetessä pelin kontrolli oli lähes täysin Palloseuralla. Erkki Laiho oli lähellä maalintekoa Paavo Tynin hienosta passista, mutta suti kiekon tolpaan. K-Espoolla oli suuria vaikeuksia päästä edes omalta alueelta pois. Lopussa vieraat ottivat Lampisen penkille ja onnistui kehittämään mylläkkää Palloseuran maalin tuntumaan. Anton Ollikaisella oli parikin paikkaa, ensin puolitoista minuttia ennen loppua. Tässä Petrus Lintonen sai apuja oikea-aikaisesti heittäytyneeltä Mikko Lahtelalta. Muutamaa sekuntia ennen loppua Ollikainen oli pahanteossa maalin kulmalla, tähän Petrus Lintonen venyi hienosti. Tilanne tarkastettiin vielä videolta ja todettiin että maalia ei ollut syntynyt. Aikaa jäi enää pari sekuntia ja Palloseuran puolustus hoiti homman joten toinen kiinnitys Mestiksen finaalisarjaan jäi Vihreäpaidoille maalein 2-1.

Eemeli Parikka Palloseuran valmennuksesta kommentoi ottelua seuraavasti : Tänään todella laadukas Mestiskamppailu. Jaksettiin jauhaa kolme erää ja saatiin riittävät maalit. Paikkoja oli enempääkin, mutta koko joukkueelta taas hieno esitys. Erityiskiitos katsojille. Antoi joukkueelle tarvittavaa voimaa jauhaa omaa peliään.

Pizzeria Malin lahjakortit menivät avausmaalin tekijälle Santtu Hakaselle ja FPS Fan Clubin valitsemana Petrus Lintoselle.

teksti ja haastattelu: FPS Mediaryhmä/ Timo Tukia

Videon kuvaus: FPS Fan Club ry / Kirsi Toivonen

Live tilanteessa voi tapahtua kaikenlaista! Videon lopusta häipyi valitettavasti ääni. Vastaus kysymykseeni että välipäiviä ei paljon tarvitakkaan? Petrus toteaa että ei, kevät on kiekkoilijan parasta aikaa ja jos näistä peleistä ei nauti niin sitten on väärässä paikassa. Sitten vielä tsempit ja kiitokset.