Palloseura teki viime viikolla sen mitä siltä vähintään odotettiin, Peliitat kaatui vieraskentällä 3-2 mutta kärkipään Ketterä oli liian vahva maalein 2-4.

Alkaneella viikolla pelataan jälleen kaksi ottelua, jotka molemmat pelataan Forssassa. Heti tiistaina kohdataan KeuPa HT ja lauantaina Forssaan saapuu RoKi. Molemmat ovat jo kertaalleen kaatuneet Forssassa eli mikä ettei uudelleen!

FPS – KeuPa HT Forssan Jäähalli ti 7.2 klo 18.30

KeuPa HT 5 edellistä ottelua:

KeuPa HT – HK Zemgale 3-2
KeuPa HT – HK Zemgale 4-3 (vl)
KeuPa HT – Ketterä 4-2
KeuPa HT – JoKP 3-2 (ja)
RoKi – KeuPa HT 5-2

KeuPa HT 3 parasta pistenikkaria:

Mikko Perttu 18+32=50
Juuso Heikkilä 21+21=42
Juuso Ketola 10+25=35

JyP laina Mikko Perttu johtaa Mestiksen pistepörssiä ja Juuso Heikkilä on kolmantena.

KeuPa HT joutuu tämän viikon tulemaan toimeen ilman Joensuusta saapunutta Kohei Satoa joka on valittu Japanin a-maajoukkueeseen.

Oskari Parviainen 90,12
Juho Ahopelto 85,25

KeuPa HT hävisi joulukuun puoliväliä ennen alkaneessa tappioputkessa 8 ottelua peräkkäin. Putki päättyi 20.1 kun Keuruulaiset hakivat Kajaanista 8-3 voiton. Kajaanin voitto aloitti puolestaan kuuden pelin voittoputken , joka päättyi edellisessä ottelussa jolloin KeuPa HT vieraili Rovaniemellä.
KeuPa HT:n sijoitus on tällä hetkellä kahdeksas. Joukkue on koonnut 53 pistettä.
Palloseura ja KeuPa HT ovat kohdanneet kuluvalla kaudella kahdesti. Forssassa Palloseura otti komean 8-4 voiton mutta Keuruulla kotijoukkue piti pintansa ja käänsi Palloseuran 1-2 johdon 4-2 voitoksi, viimeinen maali oli tyhjään maaliin joten tiukkaa oli.

FPS – RoKi Forssan Jäähallissa la 11.2 klo 17:00

RoKi 5 edellistä ottelua ja tulevat:

IPK – RoKi 3-6
JoKP – RoKi 4-2
RoKi – K-Vantaa 3-2
RoKi – K-Vantaa 7-1
RoKi – KeuPa HT 5-2
TuTo Hockey – RoKi 10.2

RoKi parhaat pistemiehet:

Heikki Huttunen 17+20=37
Jere-Matias Alanen 17+11=28
Arttu Rämö 11+15=26

Valtteri Suni 10+15=25 on viidentenä ja Paavo Tyni 1+10 (22 ottelua) on viidestoista.

Cody Porter 92,19
Sami Suni 91,10

EDIT: Tiistaina RoKi tiedotti että Cody Porter pelaa kuluvan viikon lainalla Tapparan paidassa.

Palloseura ja RoKi ovat tällä kaudella pelanneet jo kolme kertaa vastakkain, Rovaniemellä RoKi voitti ensin 5-2, toisessa Rovaniemen pelissä Palloseura haki voiton voittolaukausten jälkeen numeroin 3-4. Forssasta RoKi joutui poistumaan kuuluisat kauppakassit tyhjina kun pisteet jäivät isännille maalein 4-1 Palloseuran pelatessa syksyn ehkä parhaan ottelunsa! RoKi:n sijoitus sarjassa on kolmas. Pisteitä joukkue on haalinut 70.

FPS 5 edellistä ottelua:

Hokki – FPS 4-1
JoKP – FPS 7-1
FPS – IPK 1-2
Peliitat – FPS 2-3
FPS – Ketterä 2-4

Parhaat pistemiehet:
Miku Ronkainen 12+21=33
Michal Kvasnica 13+15=28
Konsta Keteli 7+15=22

Eetu Nieminen 89,45
Petrus Lintonen 88,89

Perjantain Ketterä ottelussa Eppu Varjamo valittavasti loukkaantui ja jouduttiin kuljettamaan paareilla kaukalosta. Urheilutoimenjohtaja Mikko Aholta saamiemme tietojen mukaan Varjamo sai tilanteessa aivotärähdyksen.

Poissa vahvuudesta:

Samuli Aaltonen (päivä kerrallaan)
Jere Ohtonen (päivä kerrallaan)
Eppu Varjamo (viikko kerrallaan)
Veikka Kärjä (viikko kerrallaan)
Miska Ronkainen (toistaiseksi)

Kuva: Kari Vahaniitty