Karri Forsblom siirtyy FPS:aan. Kuva: www.tutohockey.fi

FPS on solminut lisää pelaajasopimuksia kaudelle 2020-2021. Viime kausilta tuttu latvialaishyökkääjä Peteris Pujats jatkaa joukkueessa. Uusina kasvoina vihreään nuttuun liittyy Paavo Tyni (Peliitat), Joonas Sillanpää (HIFK U20), Karri Forsblom (TUTO Hockey) sekä Erkki Laiho (TUTO U20). Joukkueeseen liittyy myös Niklas Vihriälä LeKi:n A-nuorista try out-sopimuksella.

Peteris Pujats, 29, on pelannut FPS:n paidassa Suomi-sarjaa tasan 80 ottelua tehoilla 25+22=47. Isokokoiselle hyökkääjälle alkava kausi Mestiksessä on ensimmäinen.

Puolustaja Paavo Tyni, 23, liittyy Palloseuraan Heinolan Peliitoista. Viime kaudella HPK-kasvatti esiintyi Mestiksessä 44 ottelussa summaten tehot 3+10=13. Aiemmin miehellä on kokemusta Mestiksestä kaudelta 2018-2019, jolloin Tyni esiintyi KeuPa HT:n paidassa.

Isokokoinen puolustaja Joonas Sillanpää, 19, siirtyy FPS:aan HIFK U20:sta. Miehellä on kokemusta myös WHL:stä, jossa mies edusti Kamloops Blazersia 66 ottelun verran. Viime kaudella Nuorten Liigassa Sillanpää kirjautti tehot 1+5=6, 35 ottelussa. Blues-kasvatti on aiemmin Palloseuraa edustaneen Niklas Sillanpään veli.

Uusista pelaajista eniten Mestis-kokemusta on TUTO:sta saapuvalla sentterillä, Karri Forsblomilla, 21. Lempäälän Kisan kasvatti on edustanut TUTO:a kahden edellisen kauden ajan pelaten sekä edustusmiehistössä, että A-nuorissa. Mestiksessä Forsblom on pelannut 32 ottelua tehoilla 3+4 sekä Nuorten Liigassa 72 ottelua hyvillä tehoilla 32+55=87.

Rauman Lukon juniorimyllyn läpi käynyt laitahyökkääjä Erkki Laiho, 22, siirtyy Palloseuraan TUTO:n A-nuorista. Rightin puolelta ampuva Laitilan Jyskeen kasvatti kasasi tehot 10+23=33, 49 ottelussa Nuorten Liigassa.

Joukkueen puolustukseen liittyy myös 21-vuotias, 174-senttinen Ilves-kasvatti Niklas Vihriälä try out-sopimuksella. Kahdella edellisellä kaudella mies on pelannut Nuorten Mestistä LeKi:n paidassa keräten puolustajalle mainiot tehot 15+54=69 97 ottelussa.