kuvat: FPS FanClub / Tytti Tukia

Palloseuran kausi 22-23 alkoi Turussa jossa meitä isännöi TuTo Hockey. Tasainen ottelu päättyi lopulta kotijoukkueen 2-1 voittoon.

Avauserä mentiin maaleitta. Erän ainoa tilastomerkintä oli kolmannella minuutilla Jonne Jantusen selästä taklaamisesta saama 2+10 minuutin jäähy. Avauserässä Petrus Lintonen torjui 8 kertaa ja TuTo maalilla Tuomas Aalto 5 kertaa.

Toisessa erässä Palloseuran Niko Ervastille tuomittiin kiinnipitämisestä 2 minuuttinen ja TuTo Hockey käytti ylivoiman hyväkseen siirtyen ajassa 26:13 1-0 johtoon. Valtteri Virtanen ehti tuikkaamaan Petrus Lintosen torjuman irtokiekon verkkoon. Myös Palloseura pääsi kokeilemaan ylivoimaa, kun Mikke Levo joutui kampituksesta jäähylle. YV ei tuottanut tulosta, mutta vajaa minuutti jäähyn päättymisestä tilanne oli 1-1. Konsta Keteli viimeisteli hienon kuvion päätteeksi ajassa 34:50. Tasoitusmaalin syöttäjät olivat Niko Ervasti ja Aapo Alapuranen. Pari minuuttia myöhemmin TuTo Hockeyn Jonne Jantunen pääsi yrittämään maalintekoa rangaistuslaukauksesta, mutta Petrus Lintonen venyi hienoon torjuntaan. Rankkari tuomittiin Kasperi Lehtosen pidettyä kiinni TuTo pelaajaa maalintekopaikassa.

TuTo Hockey ei kauaa murehtinut hukattua rankkaria vaan otti ajassa 38:28 2-1 johdon. Petrus Lintonen torjui ensin vaarallisen paikan mutta Bailey Conger ehti irtokiekkoon ja survoi kiekon verkkoon ja kotijoukkue otti johdon ehkäpä ansaitusti johdon sillä toisessa erässä Lintonen torjui 21 kertaa ja Aalto 8 kertaa.

Kolmannessa erässä Palloseura puolestaan työllisti Tuomas Aaltoa 10.n torjunnan edestä. Petrus Lintonen torjui 7 kertaa (koko ottelussa 36 kertaa). Palloseuralla oli pari-kolme hyvää maalipaikkaa. Mika Huhtasalo karkasi läpi ja Aapo Alapuranen pääsi yrittämään maalin edestä. Myös pirteästi pelanneen ykkösketjun toinen laituri Eppu Varjamo pääsi kokeilemaan maalin tekoa. Osumia ei kuitenkaan syntynyt joten TuTo Hockey kuittasi avausvoiton maalein 2-1. Joukkueet kohtaavat uudelleen 26.8 Loimaalla.

Palloseuran ykkösketju Eppu Varjamo – Michal Kvasnica – Mika Huhtasalo painoi ottelussa mukavasti peliä kohti TuTo Hockeyn päätyä. Maalintekijä Konsta Keteli esiintyi pirteästi. Puolustuksessa kiinnittyi huomio hyvin liikkuneeseen Kasperi Lehtoseen. Myös Joni Kuoppalan ensiesiintyminen vihreäpaidoissa oli miehekäs.

Palloseuran kokoonpano 10.8-22 ottelussa:

Eppu Varjamo – Michal Kvasnica – Mika Huhtasalo ; Joni Kuoppala – Zack Malik

Topi Hägg(A) – Eetu Moberg (C) – Erkki Laiho  ; Samuli Virtanen(A) – Joona Tala

Konsta Keteli – Jere Ohtonen – Aapo Alapuranen ; Niko Ervasti – Konsta Lehtonen

Jakub Ruzek – Tony Mollberg – Eelis Räihä

Petrus Lintonen ( Eetu Nieminen)

teksti : FPS Someryhmä / Timppa