Kausi 21-22 alkoi Palloseuran osalta harjoitusottelulla Hämeenlinnan Pallokerhoa vastaan.

Avauserässä Vihreäpaidat pitivät kiekkoa enemmän Kerhon päädyssä mutta silti HPK teki erän ainoan maalin heti erän ensimmäisellä minuutilla ajassa 00:59. Viime kaudella Palloseuraakin edustanut Daniel Mäkiaho syötti Tommi Tikalle joka ajoi vauhdilla maalille ja tuikkasi kiekon ohi Petrus Lintosen.
Avauserässä Daniel Lebedeff Kerho maalilla torjui 6 kertaa ja Petrus Lintonen Palloseuran maalilla 4 kertaa.

Toinen erä ehti vanheta vain 36 sekuntia kun Palloseura tuli tasoihin. Mika Huhtasalo ja Karri Forsblom tekivät esityön ja Otto Nieminen nosti rystyltä kiekon maalinkattoon.
Palloseuran toinen osuma syntyi ajassa 31:22. Huhtasalo syötti Forsblomin nokikkain Daniel Lebedeffin kanssa ja Karrin kädet kävivät siihen tahtiin että Lebedeffille ei jätetty paljoakaan torjuntamahdollisuutta joten hän joutui kaivamaan kiekon verkosta. Maalin toinen syöttäjä oli Peteris Pujats.
Reilua minuuttia myöhemmin Paavo Tyni laukoi numeroiksi 3-1. Tämän maalin syöttivät Totte Moberg ja Miku Ronkainen.
Petrus Lintonen torjui toisessa erässä 6 kertaa (mm. Tikan vaarallinen veto) kun Lebedeff sai varusteensa kiekon eteen 5 kertaa.

Kolmannessa erässä peli muuttui hieman avonaisemmaksi ja molemmille maalivahdeille kertyi 17 torjuntaa. Palloseuran kahden maalin johto pysyi sitkeästi taululla kunnes Paavo Tynin korkeasta mailasta saaman jäähyn alkaessa HPK otti aikalisän ja samalla Lebedeffin pois maaliltaan. Ylivoimalla ajassa 58:00 syntyi kavennus Otto Latvalan ollessa maalintekijänä. Lintosen maalilla oli aikamoinen hässäkkä mutta kiekko löysi tiensä verkkoon.
HPK haki tasoitusta ottamalla Lebedeffin uudelleen penkille mutta Mikko Lahtela sai kiekon haltuunsa ja sijoitti sen tyhjään Kerho maaliin joten Palloseuralle mukava 4-2 voitto harjoituskauden alkajaisiksi.

FPS:
Huhtasalo – Forsblom – O.Nieminen