Palloseura sai viimeiseen harjoitusotteluun ennen ensi viikolla alkavaa Mestis kautta vastaansa TUTO Hockeyn joka tulee myös sarjassa tutuksi sillä joukkueet kohtaavat otteluohjelman mukaan sarjassa 8 kertaa.

Avauserä sujui hienokseltaan TUTO hallinassa, tätä edesauttoi se että Palloseura istui 2 kertaa 2 minuutin jäähyn. Alivoima toimi hyvin eikä TUTO Hockey päässyt juhlimaan ylivoimalla. TUTO onnistui kuitenkin kertaalleen kun Roope Kallio laukoi suoraan syötöstä alakulmaan ajassa 16:32. Topi Salokannas torjui avauserässä 18 kertaa, joukossa muutama todella hyvä torjunta. TUTO maalilla Kari Piiroinen selvisi 8

Toisen erän avausminuutilla Jesper Larinmaa TUTO:sta joutui jäähylle ja Palloseura pyöritti ylivoimaa kohtuullisesti mutta ilman tulosta, Anssi Rantasen veto oli todella lähellä upota mutta pomppi ohi.  Pian saatiin uusi ylivoima kun Juho Mäkelä joutui jäähylle, Miku Ronkainen karkasi läpi mutta laukoi ohi. Pian asetelma kuitenkin kääntyi päälaelleen kun ensin Erkki Laiho kosti saamiaan iskujaan TUTO:n maalin edessä ja sai pian seurakseen Miku Ronkaisen joka joutui koukkaamaan karkuun pyrkinyttä Turkulaista. Palloseuran alivoima peli oli jälleen onnistunutta eikä TUTO onnistunut vaikka siis pääsi yrittämään puolitoista minuuttia viidellä-kolmea vastaan.

Palloseura sai jälleen ylivoiman kun Ville Nieminen syyllistyi poikittaisella mailalla pelaamiseen.  Karri Forsblom rakensi hyvin mutta Kari Piiroinen TUTO-maalilla selvitti mm.Miku Ronkaisen laukauksen. Kesken Palloseuran ylivoiman TUTO nousi vastaiskuun, Valtteri Virtanen pyöritteli Palloseuran pakkeja ja Roope Kallio pääsi viimeistelemään ajassa 30:00. Ja vajaa minuutti myöhemmin numerot olivat 0-3 , Olli Vaitola syötti Jesper Larinmaan täyteen vauhtiin ja hän onnistui ohittamaan Topi Salokannaksen. Eikä tämäkään vielä riittänyt TUTO:lle joka laukoi kiekon kolmesti verkkoon alle kahden minuutin, Mikke Levo laukoi siniviivalta ja Juho Virtanen ohjasi kiekon verkkoon ja tilanne oli 0-4. Erän lopulla Kallio joutui jäähylle korkeasta mailasta, kauden ensimmäisen pelinsä pelannut Jyri Waajakoski rakensi hyvin mutta Piiroinen selvitti Totte Mobergin laukauksen. Toisessa erässä Topi torjui 10 kertaa ja Piiroinen 12 kertaa.

Heti kolmannen erän alussa Erkki Laiho pujotteli hyvin mutta laukaus jäi löysäksi. Palloseura sai kuparisen rikki ajassa 44:06 kun Paul Manushin laukoi kovaa keskeltä Jukka-Pekka Kurteliuksen taakse syötöstä, hyökkäyksen avasi Anssi Rantanen. Maalin jälkeen Palloseura yritti hyvin lisäosumia mutta Piiroinen ei ollut yllätettävissä.

Viimeisen kympin aikana TUTO ratkaisi ottelun lopullisesti, ensin Okko Kangasniemi osui maalin edustalta ajassa 51:38 suoraan Larinmaan poikittaissyötöstä. Palloseura debytantti Santtu Rantanen ja TUTO Hockeyn Valtteri Ilomäki eivät päässeet toisistaan irti ja tuomaristo passitti molemmat jäähylle ajassa 52:51. TUTO:lle tasavoima sopi sillä vieraat iskivät kahdesti neljällä-neljää vasten, ensin Saku Salminen osui ajassa 53:06 vahvan nousun päätteeksi ja vajaata minuuttia myöhemmin Jere Karlsson laukoi loppunumeroiksi 1-7 ”ringetteviivalta”.

Palloseura oli paremmin pelissä mukana kuin viikko sitten K-Vantaata vastaan. Kolmannessa erässä Topi Salokannas torjui 9 kertaa (Yhteensä 37 kertaa) ja TUTO maalilla Kari Piiroinen 7 kertaa (Yhteensä 27)

TUTO viimeisteli terävämmin ja myös puolustus oli vierailla pitävämpi. Palloseuran Joonas Sillanpää jakoi muutaman painavan taklauksen. Miku Ronkainen puolestaan pyrki tapansa mukaan hyvin ratkaisuihin. Topi Salokannas oli avauserässä tosi hyvä mutta ottelun toinen puolisko oli vaikeampi kun vastustaja tuli vauhdilla maalipaikkoihin.

Palloseura aloittaa Mestis urakkansa reilun viikon kuluttua Vantaalla. Perjantaina 25.9 pelataan Forssassa kun Tampereen KOOVEE saapuu vieraaksi