VIIME KAUDELLA MESTIS-YHTEISÖN VÄLINEN MITTELÖ AUTTOI YLI 4000 POTILASTA

Mestiksen ja Suomen Punaisen Ristin Veripalvelun yhteistyössä lanseeraama Hengenpelastajaliiga jatkuu myös kaudella 2020-2021. Hengenpelastajaliigan kausi käynnistyy lokakuun ensimmäinen päivä ja jatkuu maaliskuun loppuun saakka.

Hengenpelastajaliigan avulla seurataan joukkueiden kannattajien sekä koko Mestis-yhteisön verenluovutusaktiivisuutta jääkiekosta tutun sarjataulukon muodossa. Sarjataulukot julkaistaan Mestiksen kotisivulla kuukausittain. Kauden päätyttyä aktiivisin seurayhteisö palkitaan ”Vuoden hengenpelastaja”-palkinnolla. Yhdestä luovutuskerrasta joukkue kuittaa sarjataulukkoon kolme pistettä. Kolme ”sarjapistettä” perustuu siihen, että yhdellä luovutuskerralla voi auttaa jopa kolmea potilasta, kun luovutetusta verestä tehdään punasolu-, verihiutale- ja plasmavalmiste.

Veripalvelun punaiset kypärät ovat käytössä myös kaudella 2020-2021. Punaista kypärää kantavat kuukausittain vaihtuvat joukkueen vastuulliset pelaajat. Seurat valitsevat vastuullisen pelaajan itse, sillä kulmalla, että kyseinen pelaaja on toiminut esimerkillisesti kentällä ja sen ulkopuolella.

Mestiksen ja Veripalvelun yhteistyö palkittiin viime kaudella kolmessa kategoriassa Sponsorointi ja Tapahtumat 2020-gaalassa. Palkinnot tulivat ”Vuoden vastuullisuuskampanja” ja ”Vuoden sponsorointikohde” kategorioista. Lisäksi tuli vielä kunniamaininta ”Vuoden Sponsori” kategoriasta.

Historian ensimmäisen Hengenpelastajaliigan voiton kuittasi viime kaudella nimiinsä TUTO Hockey. Yhteensä Hengenpelastajaliigan ensimmäinen kausi aktivoi Mestis-yhteisön luovuttamaan verta puolen vuoden aikana peräti 1404 kertaa. Tällä määrällä pystyttiin auttamaan yhteensä jopa yli 4000 potilasta.

Kannusta myös kaverit mukaan jakamalla haastetta ja verenluovutuskuvia somessa!
Kampanjatunnukset sosiaalisessa mediassa: #Hengenpelastajaliiga #Mestis