kuva: Kari Vahaniitty

Palloseuran viikon viimeiseen otteluun saapui vieraaksi Kiekko-Espoo. Ottelu oli erittäin hyvä tasoinen ja jännittävä!

Palloseura tuli otteluun hyvällä sykkeellä. Heti ensimmäisessä vaihdossa Topi Hägg taklasi komeasti ja herätteli joukkueensa kunnon taisteluun.

Avauserän ensimmäinen kymppi oli Palloseuran hallintaa, toisella puoliskolla myös vierailijat pääsivät kokeilemaan Petrus Lintosen torjuntavirettä. Avauserässä vieraiden Jani Lampinen torjui 14 kertaa kun Petrus Lintonen selvisi puolta vähemmällä. Palloseurasta esim.Miku Ronkainen laukoi hyvin ja Aapo Alapuranen pääsi ohjaamaan maalin edestä. Erän puolivälin molemmilla puolilla oli tilanteita, Joona Vainio nousi hyvin. Myöhemmin Karri Forsblomin ohjaus pysähtyi lähes maaliviivalle ja tästä minuutti lisää niin Leevi Kannisto pääsi keskeltä kokeilemaan, mutta Lampinen torjui kaiken. Palloseura pääsi kokeilemaan myös ylivoimaa kun Julius Rantaeskola oli jäähyllä. Ylivoima pyöri ok, mutta ilman tulosta. Toiseen erään lähdettiin numeroista 0-0.

Toisessa erässä puolestaan Petrus Lintonen joutui torjumaan 13 kertaa kun Lampinen puolestaan selvisi viidellä torjunnalla. Leevi Kannisto laukoi komeasti ja hetkeä myöhemmin Erkki Laiho nousi vahvasti maalille mutta maalitili säilyi avaamatta.

Ottelun avausmaali syntyi ottelun puolivälissä, Leevi Lembergin ensimmäisen laukauksen Palloseuran puolustus blokkasi mutta Lemberg pääsi laukomaan uudelleen ja veto yllätti Petrus Lintosen. 0-1 ajassa 30:18.

Maalin jälkeen ote pysyi Kiekko-Espoolla, ja vielä samalla peliminuutilla joutui Joona Vainio estämisestä jäähylle. Vieraat käyttivät ylivoiman hyväkseen. Oskari Lemetyinen pääsi maalin kulmalta nostamaan kiekon verkoon ajassa 31:53, tilanne 0-2.

Kolmannessa erässä Palloseura kehitti hyvän kirin. Joona Vainio pääsi laukomaan hyvästä paikasta, mutta Lampinen torjui komeasti. Palloseura pääsi ylivoimalle Morten Jurgensin istuessa jäähyllä, pyöritys kesti lähes koko kaksiminuuttisen, mutta ei tuottanut toivottua tulosta. Ajassa 47:26 kuitenkin syntyi kavennus..Aleksi Karlsson punnersi keskeltä maalipaikkaan ja Lampisen eteen torjuman irtokiekon laukoi verkkoon Karri Forsblom, tilanne 1-2. Maalin toinen syöttäjä oli Joona Vainio.

Aapo Alapuranen nousi laidasta kohti maalia ja Ville Österman veti häneltä jalat alta, Palloseura pääsi pyörittämään siirretyn rangaistuksen aikana, Leevi Kannisto syötti kulmaan Joona Vainiolle joka jatkoi keskelle ja sieltä Karri Forsblom laukoi komeasti pelin tasoihin ajassa 53:41.

Vajaa kolme minuuttia ennen loppua Leevi Kannistoa taklattiin selästä Palloseuran vaihtoaition edessä, tuomaristo ei katsonut aiheelliseksi antaa tästä rangaistusta Arttu Tuomaalalle. Ja tästä muutama sekuntti myöhemmin Palloseura hölmöili vaihdon kanssa ja tuomaristo huomasi että kuusi vihreäpaitaa on jäällä joten K-Espoo pääsi ylivoimalle ajassa 57:38. Alivoima kestettiin mutta kiekko jäi pyörimään Palloseuran päätyyn. Lopulta Joona Tamminen laukoi laidasta ja Oula Kuure ohjasi ilmasta kiekon ohi Petrus Lintosen ajassa 59:49, tilanne 2-3. Palloseura otti heti aikalisän ja Lintosen pois maaliltaan mutta aikaa oli liian vähän joten kaikki kolme pistettä matkasivat Espooseen maalein 2-3. Tämä oli joukkueiden viimeinen kamppailu runkosarjassa jossa pisteet joukkueiden osalta jakautuivat siten että Palloseura sai 4 pistettä ja K-Espoo 8 pistettä.

Palloseuran valmennuksesta Eemeli Parikka kommentoi ottelua seuraavasti : Tänään yksi laadukkaimmista kauden kiekkopeleistä. Joukkueen ilme hyvä ja hieno nousu tasoihin. Loppu harmittaa, mutta tulokselle ei enää mitään voi. Nyt levätään ja kohti tiistaita.

FPS Fan Club valitsi joukkueiden parhaat jotka palkittiin Hakala Foods Oy tuotepalkinnoilla: K-Espoosta palkittiin Joona Tamminen ja Palloseurasta kaksi maalia laukonut Karri Forsblom.

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa