kuva : Kari Vahaniitty

Runkosarjan viimeisellä kierroksella Palloseura sai vieraakseen sarjakärki Imatran Ketterän. Ottelulla ei sarjasijoituksiin ollut merkitystä, sillä Ketterä oli jo varmistanut runkosarjan voiton ja Palloseura puolestaan kotiedun puolivälierään neljännen sijan myötä.

Avausosuman teki vierailija Ketterä ylivoimalla. Eetu Moberg katseli jäähyaitiosta kun Yegor Chizhikov laukoi lähietäisyydeltä 0-1 ajassa 5:42.

Palloseuran tasoituksen laukoi Joona Tala, jolle maali oli kauden ensimmäinen, ajassa 13:30. Maalin syöttivät Topi Hägg ja Erkki Laiho.

Palloseuran kannalta valitettavasti Ketterä onnistui heti seuraavasta hyökkäyksestään siirtymään uudelleen johtoon. Henry Karjalainen laukoi rystyvedolla tarkasti kiekon ohi Petrus Lintosen.

Palloseuralle avautui mainio tasoituspaikka, kun Topi Hägg punnersi maalipaikkaan. Severi Auvinen Ketterän maalinsuulla venyi kuitenkin torjuntaan joten toiseen erään tilanteessa 1-2.

Toisessa erässä Palloseura oli aktiivisempi ja haki kiivaasti tasoitusta. Heti alussa Mikko Lahtelan veto oli pomppia maaliin ja erän puolivälissä , Ville Paalasen istuessa jäähyllä, Palloseura pyöritti vahvasti ja Anssi Rantanen pääsi ohjaamaan, mutta Auvinen torjui.

Lopulta tasoitus syntyi ajassa 37:53. Karri Forsblom sai kiekon keskialueela ja harhautti siniviivan tuntumassa Ketterä pakin ja eteni siitä laukaisupaikkaan. Tarkka veto yllätti Auvisen ja numerot olivat 2-2. Maalin syötti Aleksi Karlsson.

Kolmannessa erässä Ketterä onnistui jälleen ylivoimalla, Elmeri Kaksonen pääsi etenemään vapaaseen laukaisupaikkaan ja tykitti yläkulmaan numeroiksi 2-3 ajassa 45:33.

53 minuutin kohdalla Mikko Lahtela joutui jäähypenkille, Palloseuran alivoima kesti hyvin ja Vihreäpaidat pääsivät nousemaan vastaiskuun, Elmeri Kaksonen joutui kaatamaan maalipaikkaan pyrkineen Santtu Hakasen ja joutui jäähypenkille. Palloseuran minuutin verran kestänyt ylivoima ei kuitenkaan tuottanut tulosta.

Palloseura yritti hyvin loppuun saakka, vedot kuitenkin menivät ohi tai jäivät blokkeihin. Toki Petrus Lintonen joutui torjumaan ottelussa pari-kolme läpiajoa ottelun aikana, jotta numerot pysyivät tiukkana. Lisäosumia ei enää peliajan puitteissa syntynyt joten runkosarjan viimeiset pisteet matkasivat Imatralle numeroin 2-3.

Kauden viimeiset Hakala Foods Oy;n tuotepalkinnot löysivät FPS Fan Clubin valitsemana parhaat pelaajat. Ketterän parhaaksi valittiin Henry Karjalainen (tehot 1+1) ja Palloseuran parhaaksi valittiin Anssi Rantanen joka kellotti peliaikaa 27:47 ottaen 2 blokkia.

Ottelun jälkeen Ketterälle annettiin palkinto Mestiksen runkosarjan voitosta jonka jälkeen Anssi Rantasta juhlittiin videoin, kuvin, taputuksin ja Anssi kunniakierroksella! KIITOS ANSSI!