Palloseuran viikon toinen ottelu pelattiin torstaina Espoossa. Palloseuralle ottelu oli toinen kahteen päivään.

Heti ensimmäisillä sekunneilla Michal Kvasnica nousi laidalta laukaisupaikkaan, Waltteri Ignatjew oli kuitenkin valppaana. Hetkeä myöhemmin Atro Leppänen kokeili siniviivavedollaan että onko Eetu Nieminen Palloseuran maalilla heräillä ja oli..
Kiekko-Espoo siirtyi 1-0 johtoon ajassa 2:40 Julius Rantaeskolan ohjauksella. Ja vajaa minuuttia myöhemmin tilanne oli jo 2-0 kun Joni Piipponen pääsi vapaasti nousemaan maalin eteen ja harautti vielä Niemisenkin.
Reilua minuuttia myöhemmin Morten Jürens vapautti Juho Koivusaaren nokikkain Eetu Niemisen kanssa ja tämä ei erehtynyt vaan laukoi varmasti numeroiksi 3-0 ajassa 4:37. Maalin jälkeen Palloseura vaihtoi maalille Petrus Lintosen.
Palloseura sai takaiskujen jälkeen paremmin otetta ja sai pidettyä kiekkoa Espoolaisten päädyssä, esim Miku Ronkainen ja Konsta Keteli pääsivät laukomaan mutta vedot menivät ohi tai Ignatjew torjui.
Palloseura pääsi kaventamaan ajassa 14:48, Joni Kuoppala katkoi K-Espoon avauksen siniviivalla ja syötti keskelle Jure Povselle. Povsen terävä veto yllätti Ignatjewin ja tilanne oli 3-1.
Maalin jälkeen Palloseura tappoi Riku Tuomolan kiinnipitämisjäähyn , mutta pari minuuttia ennen eräsummeria pääsi Arttu Tuomaala karkuun ja laukoi kiekon varmasti ohi Petrus Lintosen, tilanne 4-1. Palloseura sai vielä väärästä vaihdosta rangaistuksen joka jatkui toiseen erään.

Toisen erän alkupuolella hyviä tilanteita ei paljon tilanteita ollut. Kahdeksannella minuutilla minuutilla Jere Ohtonen karkasi läpi, mutta ei onnistunut yllättämään Ignatjewiä.
Erän puolivälin jälkeen Palloseura sai hyvin otetta ja piti kiekkoa hyvin Espoolaisten päädyssä. Pyörityksen päätteeksi kotijoukkueen kokenut kokenut Tommi Huhtala rikkoi Miku Ronkaista ja puolisen minuuttia myöhemmin Erno Happonen ajoi Jure Povsea selkään ja Palloseura pääsi kahden miehen ylivoimalle joka ei kuitenkaan tuottanut tulosta.
Palloseuran Aapo Alapuraselle avautui hyvä paikka kolmisen minuuttia ennen loppua kun hän karkasi puolustukselta, mutta Ignatjew torjui. Tilanne toisen erän jälkeen edelleen 4-1.

Kolmannen erän alussa K-Espoo hallitsi peliä, mutta Palloseuran puolustus piti. Viiden minuutin kohdalla Michal Kvasnica joutui jäähylle korkeasta mailasta ja kymmenen sekunttia myöhemmin Aleksi Matinmikko laukoi numeroiksi 5-1.

Palloseura onnistui kaventamaan ajassa 48:20 Jere Ohtosen ensimmäisellä Mestis maalilla. Totte Moberg syötti ja Jere Ohtonen taisteli maalin edestä kiekon verkkoon. Minuuttia myöhemmin Eetu Moberg passitettiin korkeasta mailasta, tällä kertaa av-peli toimi ja numerot säilyivät tilanteessa 5-2. Palloseuran alivoimat jatkuivat ,kun Totte Moberg joutui jäähylle niin ikään korkeasta mailasta ja vielä myöhemmin Totte otti toisen jäähyn mutta ottelun maalit oli jo tehty joten loppunumerot lopulta siis 5-2.

Eemeli Parikka Palloseuran valmennuksesta näki ottelun samoin kuin raportin kirjoittaja…: ”Oltiin perässä. Espoo parempi. Nyt kohti Hokki peliä. Viikon ehjintä suoritusta haetaan lauantaina.”

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa