kuva:Kari Vahaniitty

Palloseura sai viikon kolmanteen peliin vastaansa KeuPa HT:n joka oli ottanut viikon takaisesta Forssan vierailusta opikseen ja tarkasti puolustamalla onnistui ensimmäisenä joukkueena viemään Forssasta täyden pistepotin mukanaan. 12 edellistä kotiottelua oli tuottanut plakkariin vähintään pisteen.

Avauserässä Palloseura piti enemmän kiekkoa ja laukoi ahkerammin. Erän ainoan osuman teki kuitenkin KeuPa HT:n Sampo Paulaharju joka onnistui maalin edestä kaatuneenakin tuikkamaan kiekon ohi Petrus Lintosen suunnilleen erän puolivälissä. Ex-FPS peluri Veeti Vuorio antoi ratkaisevan syötön. Avauserässä Niko Parkkinen torjui 10 kertaa ja Petrus Lintonen 5 kertaa.

Toisen erän alussa Palloseuralle tuli lisää kylmää vettä niskaan. Terry And laukoi ja kiekko pomppi Petrus Lintosen olkapäästä maaliviivalle josta Tommi Niskanen kävi tuikkaamassa sen maaliin heti erän ensimmäisellä minuutilla.

Palloseura jatkoi tehotonta pyöritystä eikä tuuriakaan ollut lainkaan. Sen sijaan KeuPa HT onnistui jälleen erän puolivälin jälkeen, Palloseuran toheltamisen jälkeen pääsi Joni Airo maalinkulmalla kiekkoon käsiksi ja onnistui laittamaan sen verkkoon.

Pari minuuttia myöhemmin KeuPa HT:n kultakypärä Jaakko Heikkinen löysi takatolpalta alkukauden, sittemmin liigaan KOOKOO paitaan siirtyneen ja nyt Keuruulle lainatun, tehomiehen Terry Andin joka laittoi kiekon varmasti verkkoon ja tilanne oli jo 0-4. Palloseura käytti maalin jälkeen aikalisänsä. Toisessa erässä Petrus Lintonen torjui 4 kertaa ja Parkkinen 9 kertaa.

Kolmaskin erä alkoi Forssalaisittain murheellisesti sillä heti avausminuutilla Olli-Petteri Viinikainen tykitti Joni Airon syötöstä kiekon verkkoon.

Palloseurakin sai vihdoin palkinnon yrityksille ja onnistui kaventamaan ajassa 43:07. Joona Vainio nousi viivalta maalin taakse ja syötti maalille josta Jere Jokinen laukoi tarkasti 1-5 kavennuksen. Syöttöpiste myös Paavo Tynille.

Lopussa Veeti Vuorio joutui jäähylle ja Palloseura haki kavennusta 6vs4 ylivoimalla ottamalla Petrus Lintosen penkille. Ylivoima ei kuitenkaan tuottanut tulosta ja lopulta, kun Vuorion jäähy oli jo päättynyt, pääsi Santeri Suistio nostamaan kiekon tyhjään maaliin ja loppunumerot 1-6 olivat siinä. Kolmannessa erässä Parkkinen torjui 8 kertaa ja Lintonen 7 kertaa.

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi Palloseuran mediaryhmälle seuraavasti: Tänään vahva alku, mutta tulos ei tullut mukana. Vastustaja sai liian helposti maalit ja peli meni pakottamiseksi. Kamppailupelaamisessa oltiin tänään jäljessä ja vastustaja voitti maalinedustat. Tulos tyly mutta ei auta kuin kääntää katseet ensi viikon peleihin.

FPS Fan Clubin valinnat Hakala Foods Oy Palkintojen saajiksi olivat KeuPa HT maalivahti Niko Parkkinen ja Palloseurasta eniten pelannut Atso Lehtinen jonka ainoa takaiskumaali oli tyhjiin tehty viimeinen maali.

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa