Palloseura jatkoi itä-suomen kierrostaan keskiviikkona Joensuussa.

Palloseura kehitti heti ensimmäisellä minuutilla tilanteen. Eppu Varjamo nousi maalinkulmalle , mutta syöttö ei tavoittanut Miku Ronkaista.
Kotijoukkue meni 1-0 johtoon kun Niilo Romppainen nousi maalille harhauttaen jo Eetu Niemisen, Joel Kerkkänen oli paikalla ja sai tuikata maalin kulmalta tyhjiin ajassa 6:31.
Myös seuraavan maalin teki kotijoukkue Kiekko-Pojat, Palloseuralle oli jäähy tulossa ja Denis Kusy näki siniviivalta nousevan Juho Juvosen jonka veto upposi ohi maskissa olleen Eetu Niemisen ajassa 12:38. Tästä ei menty eteenpäin kuin 32 sekuntia kun kiekko oli jälleen Palloseuran maalissa. Jonne Brygger oli jäänyt aivan vapaaksi Palloseuran maalille ja nosti kiekon maalin kattoon, tilanne 3-0. Samalla Eetu Nieminen luisteli vaihtoon ja maalille tuli Petrus Lintonen.
Palloseuran Topi Hägg otti avauserässä jäähyn, se onnistuttiin kestämään ja viimeisellä minuutilla vieraille puhallettiin vielä väärästä vaihdosta jäähy joten avauserän voi sanoa menneen plörinäksi tilanteen olleessa 3-0. Eetu Nieminen ehti torjua vain kaksi kertaa, samoin Petrus Lintonen torjui 2 kertaa.

Toisen erän alussa Palloseura kesti alivoiman ja tämän jälkeen Palloseura sai otetta pelistä ja pystyi painanmaan peliä Kiekko-Poikien päätyyn. Tulosta ei kuitenkaan syntynyt ja ottelun kenttätapahtumat tasaantuivat.
Erän puolivälin jälkeen Kiekko-Pojat saivat otetta ja kiekko pyöri melko itsepintaisesti Palloseuran päädyssä. Viitisen minuuttia ennen summeria JoKP meni hieman tuurilla 4-0 johtoon, kiekko pomppi Joni Kuoppalan luistimista maalin. Maalintekijäksi merkittiin Denis Kusy.
Eetu Moberg lähti vielä toisessa erässä kulmaväännön seurauksena jäähylle eikä JoKP jättänyt ylivoimaansa käyttämättä vaan Santeri Koponen laukoi sinivivalta melkoisen pommin joka painui ohi Petrus Lintosen yläkulmaan ja tilanne oli 5-0.

Kolmannen erän alussa Palloseura pääsi ylivoimalle, joka ei kuitenkaan tuottanut tulosta. Heti jäähyn päätyttyä joutui Mika Huhtasalo jäähyboksiin joten osat vaihtuivat, myöskään isäntien yv. ei tuottanut tulosta.
Kolmannen erän ensimmäinen maali syntyi ajassa 47:52 kun JoKP meni 6-0 Miika Heiskarin tykityksellä.
Palloseura sai rikottua Riku Lindroosin nollan ajassa 50:22. Miku Ronkainen harhautti hyvin puolustuksen ja tavoitti syötöllään Eppu Varjamon joka laukoi 6-1 kavennuksen.
Seuraavalla minuutilla Palloseura pääsi Aatu Luusuaniemen jäähyn myötä ylivoimalle, tulosta ei kuitenkaan syntynyt.
Kiekko-Pojat osuivat vielä kertaalleen Valtteri Kekaraisen toimiessa maalintekijänä ajassa 57:35 joten loppunumerot Mehtimäellä olivat lopulta 7-1.
Petrus Lintoselle kertyi 26 torjuntaa (peliaika 47min) ja isäntien Riku Lindroos ehti kiekon eteen 14 kertaa.

Kuva: Joensuun Kiekko-Pojat

Teksti: Timppa