Palloseuran viikon ensimmäiseen otteluun vieraaksi saapui edellispäivänä TuTon Turussa kaatanut Joensuun Kiekko-Pojat.

Avauserä mentiin vahvasti vierasjoukkue Kiekko-Poikien hallitessa peliä. Toki erän loppua kohti myös Palloseura pääsi kiekon kanssa Kiekko-Poikien päätyyn, mutta mitään kovinkaan vaarallisia paikkoja ei pystytty luomaan.
Kiekko-Pojat osuivat kahdesti. Ensin Aatu Luusuanniemi nappasi kiekon Miku Ronkaiselta ja laukoi 0-1 ajassa 4:30. Seuraavalla minuutilla Jure Povse joutui jäähypenkille ja vieraat rankaisivat 3 sekuntia ennen jäähyn päättymistä. Denis Kusy laukoi b-pisteen kaarelta takakulmaan.
Palloseuran lähes ainoat paikat olivat Veikka Kärjän käsialaa, ensin levitys Konsta Ketelille, jonka vedon Riku Lindroos torjui ja vielä samassa vaihdossa Kärjä pääsi itse laukomaan, mutta ilman tulosta.

Toisen erän ensimmäinen kymppi ei tuonut mitään muutosta, vaan Riku Lindroos Jokipoikien maalilla sai melko rauhassa katsella peliä. Vieraat hyökkäsivät pariin otteeseen melko vaarallisesti, mutta Petrus Lintonen venyi torjuntoihin.
Hieman ennen erän puoliväliä Palloseura sai ylivoima mahdollisuuden kun Joel Kerkkänen joutui kiinnipitämisestä jäähypenkille. Ja reilua minuuttia myöhemmin Miska Huttunen kaatoi kiekkoa kuljettaneen Mika Huhtasalon ja lähti Kerkkäsen seuraksi jäähypenkille. Ja jopas alkoi tapahtui, ensin Konsta Keteli ajoi vauhdilla maalille ja ujutti tilanteeksi 1-2 ajassa 31:01. Maalin syöttivät Joona Vainio ja maalivahti Petrus Lintonen jolle syöttö oli kauden toinen. Ylivoima jatkui vielä viidellä neljää vastaan ja Palloseura onnistui nousemaan tasoihin. Kiekko pelattiin siniviivalle Joona Vainiolle joka laukoi kauden avausmaalinsa puolisen minuuttia Palloseuran avausmaalia myöhemmin. Tasoitusmaalin syöttivät Totte Moberg ja Konsta Keteli.
Miku Ronkaisella oli hieno tilanne viedä Palloseura johtoon kun hän karkasi puolustukselta läpi, mutta Riku Lindroos onnistui torjumaan tilanteen. Tilanne oli ottelun kulun kannalta yksi kulminaatiopiste, sillä parikymmentä sekuntia myöhemmin Kiekko-Pojat siirtyivät uudelleen johtoon. Joel Kerkkänen onnistui ohjaamaan kiekon verkkoon ja tilanne oli 2-3. Ja kun Kiekko-Pojat onnistuivat vielä hieman yli minuutti ennen loppua tekemään 2-4 maalin Denis Kusyn pitkän kuljetuksen päättäneellä vanhanaikaisella, niin Palloseura joutui lähtemään kolmanteen erään kahden maalin takaa-ajoasemasta.

Kolmannen erän alussa oli Palloseuralla ylivoimaa, mutta tämä ei tuottanut toivottua kavennusmaalia. Ja kun pari minuuttia myöhemmin Veikka Kärjälle tuomittiin rangaistus jonka aikana Jonne Brygger laukoi maalin edestä numeroiksi 2-5 alkoi tilanne olla ratkennut. Brygger ohjasi vielä viisi minuuttia ennen loppua, Totte Mobergin jäähyn aikana, loppunumeroiksi 2-6 joten Kiekko-Poikien ylivoima prosentti oli 100. Palloseura yritti kyllä mutta maalinteko oli tuskaa, Riku Lindroos torjui sekä toisessa että kolmannessa erässä 15 kertaa, yhteensä 35 torjuntaa. Petrus Lintoselle kertyi ottelussa 29 torjuntaa ja 1 syöttöpiste.

Pizzeria Malin pizzalahjakortit kuittasivat avausmaalin tehnyt Konsta Keteli ja kauden avausmaalinsa tehnyt Joona Vainio.

Joona Vainio totesi haastattelussa maalistaan että lauoin ja maalilla oli hyvä ruuhka ja onneksi upposi maaliin. Kysymykseen mitäs teit että olet pysynyt hyvässä kunnossa loukkaantumisen ajan Joona totesi että kuntopyörää tuli poljettua, ehkä vähän liikaakin, mutta ilmeisesti onnistuneesti koska olen saanut hyvin Asko Rantaselta luottoa peleissä. Kysymykseen että miten pelaaja kestää sen ettei pääse jäälle Joona kommentoi että tottakai on hirveä hinku jäälle, mutta ei auta kun olla hengessä ja tapahtumissa mukana sillä toipuminen pitää olla malttillista että on sitten kunnossa kun pääsee jäälle. Tulevaa Ketterä peliä käytiin hieman läpi ja Joona sanoi että ollaan pelattu niitä vastaan hyvin ja nyt on meidän aika voittaa.

Valmentaja Eemeli Parikka totesi lyhyesti : Tänään vastustaja parempi. Päästiin toisessa erässä peliin mukaan, mutta valmius pelata ja kamppailla tulee löytyä lauantaille.

Teksti ja Kuva : FPS Mediaryhmä / Timppa