Palloseuran runkosarjan viimeiseen kamppailuun saapui vieraaksi Tampereen KOOVEE. Lähtökohdat otteluun olivat selvät, tulos tai ulos eli Palloseura tarvitsi kolmen pisteen voiton varmistaakseen paikan playoffsien villikorttikierrokselle.

Heti avaussekunneilla KOOVEE hyökkäsi vaarallisesti ja Petrus Lintonen joutui torjuntahommiin. Vastaavasti myös Palloseuralle oli ensimmäisellä minuutilla maalipaikka kun puolustaja Joonas Uimonen nousi maalin kulmalle ja pääsi parikin kertaa yrittämään Kimmo Rautiaisen ohittamista kuitenkin onnistumatta.
Ensimmäiset tilastomerkinnät tulivat ajassa 4:54 kun Palloseuran Olli Maansaari ja KOOVEE:n Olli-Petteri Viinikainen joutuivat yhtäaikaa jäähylle.
Tasavajaalla ei tulosta syntynyt mutta ajassa 8:08 KOOVEE otti johdon, Eemeli Mäki sai hyvän syötön maalin takaa ja laukoi terävästi vieraat johtoon.

Palloseura nousi tasoihin ajassa 12:50. Karri Forsblom toi kiekon hyökkäysaluueelle ja löysi Jyri Waajakosken. Waajakoski kuljetti maalin eteen ja nosti ”luukulta” maalinkattoon , tilanne 1-1. Sama ketju pyöritti heti perään uudelleen vahvasti mutta Forsblomin paras yritys osui sivuverkkoon.
Palloseura meni 2-1 johtoon ajassa 16:36. Janne Jokinen vapautti oivallisella syötöllään Jyri Waajakosken uuteen maalipaikkaan ja Waaja malttoi narutella Kimmo Rautiaisen jäihin ja nosti kiekon verkkoon. Jyri Waajakoski oli kauden aiemmissa otteluissa osunut yhden kerran ja nyt onnistumisia tuli siis 2 alta neljän minuutin!

KOOVEE tuli toiseen erään vahvasti ja Petrus Lintonen joutui jälleen venymään huipputorjntaan heti avausminuutilla.
Pikkuhiljaa alkoi toisessakin erässä syntymään tilanteita. Palloseuran Topi Hägg laukoi vaarallisesti mutta Rautiainen torjui alakulmasta. Vieraiden kultakypärä Niko Lahtinen karkasi läpiajoon mutta Petrus Lintonen torjui hienosti. Hetkeä myöhemmin Palloseuran puolustaja Atso Lehtinen laukoi ja kiekko lipui hieman maalin ohi. Juhani Tammisella oli hyvä paikka kun hän pääsi nokikkain Rautiaisen kanssa mutta nosti yli maalin.
Erän puolivälissä alkoi syntymään tulosta. Asialla oli jälleen Karri Forsblomin johtama ketju. Forsblom syötti keskelle josta Janne Jokinen tykitti ”onetimerilla” kiekon ohi Rautiaisen ja tilanne oli 3-1 ajassa 29:29. Ja ei mennyt kuin puolisen minuuttia niin Palloseura johti jo 4-1. Totte Moberg syötti ja Riku Tuomola nousi hienosti maalintekoon. Maalin toinen syöttäjä oli Erkki Laiho. Samalla Kimmo Rautiainen sai pelistä tarpeekseen ja Tamperelaisten maalille luisteli Verneri Virtanen.
Erän loppupuolella Palloseura pääsi kahdesti ylivoimalle, ensimmäinen ylivoima ei tuottanut tulosta mutta Matias Haarasen jäähyn aikana syntyi Palloseuran viides maali. Kapteeni Anssi Rantanen oli parkissa neliön keskellä ja tykitti kiekon saatuaan varmasti sen ohi Virtasen ja tilanne oli 5-1. Kapteenin kauden avausmaalin syöttivät Juhani Tamminen ja Paavo Tyni.

Kolmannen erän neljännellä minuutilla Daniel Mäkiaho rynnisti keskeltä läpi ja Anton Troshin koukkasi hänet. Palloseuran ylivoima ei onnistunut ja tilanne säilyi.
KOOVEE teki illan toisen maalinsa ajassa 46:32. Santeri Sillanpää voitti pitkänkiekon jälkeisen aloituksen ja Niko Lahtinen laukoi kiekon Petrus Lintosen taakse.
KOOVEE teki 51 minuutin kohdalla jo illan kolmannen osumansa Lassi Korpelan ollessa maalintekijä kauden avausmaalillaan.
Palloseuralla oli hetkeä myöhemmin hieno paikka lisäosuman tekoon kun Juhani Tamminen nousi kulmasta maalille mutta ei onnistunut ohittamaan Virtasta.

Palloseura sulaa totaalisesti

Koko kolmannen erän suurimmaksi osaksi vain peruutellut Palloseura ei kestänyt johtoasemaa. KOOVEE otti aikalisän ajassa 56:20 ja pian Virtasen pois maaliltaan. Riski kannatti sillä ajassa 57:29 syntyi 5-4 kavennus Lassi Korpelan toisella maalilla. Tämäkään ei riittänyt vaan KOOVEE painoi edelleen ilman maalivahtia ja 5-5 tasoitus syntyi ajassa 58:34 Niko Lahtisen terävällä vedolla etuyläkulmaan. Nyt puolestaan Palloseuran vuoro oli ottaa riskiä sillä kolmen pisteen voiton saavuttaakseen tarvittiin voittomaali, Tämä riski ei sitten kuitenkaan kannattanut sillä Lahtinen pääsi lähes heti lyömään kiekon tyhjiin joten Palloseuran hyvä loppukausi sai tylyn lopun KOOVEE:n viedessä lopulta voiton maalein 5-6. Palloseuran heikkoa kolmatta erää kuvaa se että Verneri Virtanen KOOVEE maalilla joutui vain torjumaan vain kahdesti kolmannessa erässä.

Tulos tiesi sitä että Palloseuran kausi on ohi. (Jos ei playoff paikan saalistaneissa joukkuiessa tule korona katasfrofeja)