Palloseuran viikon toiseen otteluun saapui vieraaksi Tampereen KOOVEE

Avauserässä Palloseuran latautuminen oli ilmeisesti mennyt yli kun pelistä puuttui rentous ja KOOVEE sai pelistä hyvän otteen vahvalla pelillään. KOOVEE osui erässä kahdesti maaliin, ensin Santeri Airola laukoi keskeltä neljännellä minuutilla 0-1 ja erän puolivälin jälkeen syntyi 0-2. Tällä kertaa Airola syötti hyvän poikittaissyötön ja Santeri Aalto laukoi suoraan syötöstä vieraiden toisen osuman. Palloseuran paras tilanne oli Michal Kvasnicalla, joka ei kuitenkaan onnistunut läpiajossaan. Eetu Nieminen torjui avauserässä 17 kertaa, kun vieraiden Samu Pakariselle riitti 9 torjuntaa, niistäkin suurin osa oli laukaistu siniviivan tuntumasta.

Toiseen erään Palloseura tuli selkeästi paremmalla sykkeellä ja painosti pitkiä tovia KOOVEE päädyssä. Laukauksetkin tulivat paljon paremmista paikoista kuin avauserässä, tulosta ei kuitenkaan syntynyt ja kolmanteen erään lähdettiin numeroiden ollessa edelleen 0-2. Niemiselle kertyi toisessa erässä 10 torjuntaa ja Pakariselle 8.

Kolmannessa erässä Palloseura haki kavennusta , mutta kylmä suihku tuli ajassa 43:56 kun viime kaudella Palloseurassa pelannut Santtu Hakanen tuikkasi kiekon Niemisen suojusten kautta verkkoon ja tilanne oli 0-3. Palloseuralla oli paikkoja maalien tekoon mutta se ensimmäinenkin odotutti itseään kunnes lopulta Samuli Aaltonen rikkoi kolmannessa erässä 12 kertaa torjuneen Pakarisen nollan, maali syntyi alivoimalla Michal Kvasnican ja Joni Kuoppalan toimiessa syöttäjinä ajassa 58:06. Hetkeä aiemmin kiekko oli ollut Palloseuran maalissa, mutta tuomaristo hylkäsi tämän selkeästi potkuliikkeellä tehdyn maalin. Palloseura haki vielä kavennusta mutta sitä ei syntynyt joten koko viikonlopun tarkasti puolustanut KOOVEE otti eilisen 2-0 Peliitat voiton jatkoksi nyt 3-1 vierasvoiton. Kolmannessa erässä Eetu Nieminen torjui 8 kertaa ja koko ottelussa 35 kertaa.

FPS Fan Club pääsi jakamaan avausmaalista Samuli Aaltoselle Pizzeria Mali lahjakortin. Parhaasta suorittamisesta palkittiin Samuli Virtanen niin ikään pizza lahjakortilla.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timppa