FPS:n kausi jatkui tänään legendaarisessa Hakametsässä, jossa vastaan asettui niin ikään perinteikäs isäntäjoukkue KOOVEE. Joukkueet kohtasivat tällä kaudella toistamiseen. Joukkueiden ensimmäisessä kohtaamisessa KOOVEE kävi hakemassa tiukan ottelun jälkeen kolme pistettä Forssasta, joten nälkäinen FPS lähti hakemaan ottelusta revanssia. Koko alkukauden Palloseuraa riivannut tehottomuus viimeistelyssä vaivasi kuitenkin jälleen ja ottelu päättyi KOOVEE:n voittoon lukemin 5-2.

Heti ottelun avausminuutilla KOOVEE:n Santeri Sillanpäällä oli mainio paikka b-pisteiden välissä, mutta laukaus suuntautui suoraan Petrus Lintosen syliin. KOOVEE:n hallittua paria ensimmäistä minuuttia myös Palloseura sai hyvän paineen aikaiseksi KOOVEE:n kiekon menetyksen jälkeen, mutta ilman tulosta. Pari minuuttia myöhemmin Santtu Hakanen vippasi kiekon pleksin yli omassa päässä, joten KOOVEE pääsi testaamaan ylivoimaansa ottelussa ensimmäistä kertaa. Ajassa 05:35 helähti ja varsin komealla tavalla. 4-5 syötöllä KOOVEE onnistui sahaamaan Palloseuran puolustuksen auki ja Joona Koppasella oli helppo työ viedä isännät johtoon. Minuutti tästä ja Miku Ronkainen rakensi itselleen hyvän vetopaikan, mutta laukaus suuntautui kuitenkin ohi. Palloseurallakin oli erässä omat hetkensä. Ensin Totte Moberg oli päästä läpiajoon Anssi Rantasen rystyvipin seurauksena. Pari minuuttia myöhemmin Rene Pylvänäinen ja Miku Ronkainen olivat molemmat vetopaikoissa, mutta ilman tulosta. Ajassa 11:20 KOOVEE:n ykköskenttä rokotti uudelleen vastahyökkäyksestä, kun Santeri Sillanpää pääsi Joona Koppasen kanssa 2 vs 1-hyökkäykseen ja Sillanpää tälläsi isännät 2-0 johtoon. Puolitoista minuuttia tästä nähtiin lähes identtinen tilanne, mutta tällä kertaa KOOVEE ei onnistunut. Ajassa 17:52 nähtiin KOOVEE:n 3-0 maali. Puolustaja Matias Haaranen harhautti ensin Paul Manushinin näyttävästi, jonka jälkeen mies toimitti kiekon maalille. Miro Hovisen ohjauksen Lintonen onnistui vielä torjumaan, mutta Eero Savilahti löi karat sisään. Erän loppuun isäntien Liam Finlay komennettiin kaksiminuuttiselle ja toiseen erään lähdettiin ylivoimalla.

Toisen erän alkuun joukkuetta piti herätellä ja Tuomas Aalto luisteli maalille. Erän avausvitosella päästiin kokeilemaan kahteenkin otteeseen ylivoimaa, mutta hyvistä sommitelmista huolimatta kiekkoa ei maaliin asti saatu. Muutama minuutti ylivoiman jälkeen erä eteni päästä päähän KOOVEE:n kuitenkin hallitessa pääasiassa kenttätapahtumia, joukossa toki muutama Palloseurankin hyökkäys, mutta jälleen kerran viimeistelyssä oli toivomisen varaa. Erän puolenvälin jälkeen Palloseura pääsi neljällä kahta vastaan, mutta laukaus ohi. Hetkeä myöhemmin Topi Hägg pääsi laukomaan laidasta, mutta Kimmo Rautiainen isäntien maalilla torjui varmasti. Kolmentoista minuutin kohdalla isännät myllyttivät kovaa FPS:n päädyssä, mutta Tuomas Aalto onnistui viimeisenä lukkona pitämään lukemat inhimillisenä, 3-0:ssa. Kolme minuuttia ennen toisen erän päätöstä Liam Finlay nappasi Eetu Mobergin mailasta kiinni ja sai tilanteesta palkinnoksi kaksiminuuttisen. Ylivoimapeli pyöri jälleen mukavasti, mutta ilman tehoja, oikeastaan myös ilman laukauksia. Erän lopussa Palloseura kehitti hyvä paineen, mutta ei kuitenkaan huippuvaarallisia tilanteita, joten toiselle erätauolle lähdettiin samoissa 3-0 lukemissa.

Kolmas erä alkoi Palloseuran kannalta selvästi paremmin, kuin kaksi edeltävää ja FPS saikin työstään palkinnon. Paavo Tyni mäjäytti viivasta kiekon ylähyllylle Anssi Rantasen syötöstä ajassa 42:41. Vajaa kaksi minuuttia myöhemmin Kimmo Rautiainen sähelsi maalinsa takana ja oli lahjoittaa kavennusmaalin Palloseuralle. Lahjoitusta ei kuitenkaan tarvittu, sillä Miska Ronkainen kavensi heti seuraavasta tilanteesta hienolla veivillä kauden toisella osumallaan lukemiksi 2-3. Hieman ennen erän puoltaväliä Eero Savilahti kuitenkin rokotti jälleen vastahyökkäyksestä komealla rannelaukauksella, lukemat 4-2. Minuutti tästä ja Joona Vainio livahti karkuun Santtu Hakasen syötöstä, mutta Rautiainen onnistui pitämään tilanteessa tunnelin kiinni. Erän puolessa välissä Palloseura pääsi jälleen kokeilemaan ylivoimaa, lopputuloksen ollessa kuitenkin edellisten kaltainen. Kuusi minuuttia ennen loppua FPS sai jälleen hyvän paineen aikaan, mutta ilman tulosta. KOOVEE:n Elias Elomaalla oli mahdollisuus lyödä ottelulle sinetti, mutta näyttävien veivien jälkeen rystynosto suuntautui päätylaseihin. Viisi minuuttia ennen loppua Juhani Tamminen vapautti Karri Forsblomin läpiajoon, mutta laukauksen sijaan Forsblom yritti jättösyöttöä Aleksi Karlssonille ja tilanne vesittyi KOOVEE:n Miro Hovisen mainion takakarvauksen vuoksi. Kun ottelua oli 48 sekuntia jäljellä, Miska Ronkainen oli kaventaa tilanteeksi 4-3 aivan maalin edestä, mutta KOOVEE:n puolustaja sulki kiekon maalivahdin alueella ja tilanteesta seurasi rangaistuslaukaus, jota asettui ampumaan Juhani Tamminen, mutta Rautiainen veti pidemmän korren. Rautiainen nappasi loppuhetkillä vielä urheiluruutu-torjunnan, kun Karri Forsblom löysi takatolpalta Tammisen. Summerin soidessa KOOVEE sai vielä kiekon tyhjään maaliin. Videotarkistuksen jälkeen 5-2 maali kirjattiin aikaan 59:59.