kuva:FPS Fan Club ry /Tytti Tukia

Palloseuran ja Kiekko-Espoon viides välierä noudatti hyvin pitkälti samaa kaavaa kuin edelliset ottelut. Palloseura painoi mutta palkintoa ei tullut joten Kiekko-Espoo otti edun itselleen 2-1 voitolla. Palloseuran finaaliunelman hengissä pitäminen vaatii lauantain kotiottelussa kotivoittoa!

Avauserässä Palloseura oli todella hyvällä jalalla liikkeellä ja ensimmäiset minuutit pelattiin lähes täysin FPS Fanien silmien alla Kiekko-Espoon maalin tuntumassa. Painostus tuotti myös 0-1 johtomaalin, Miku Ronkainen syötti ja Leevi Kannisto sijoitti kiekon ohi Juho Järvisen ajassa 4:55.

Kiekko-Espoo pääsi nousemaan hyökkäykseen ja Joonas Uimoselle tuomittiin varsin kevyt 2 minuuttinen ajassa 6:15. Palloseuran alivoima kesti tämän jäähyn helposti. Lisää jäähyjä tuomittiin 9:54. Topi Hägg sai 2+10 kun taklaus osui kotijoukkueen pelaajaa päähän, samassa ajassa kuitenkin myös Anton Ollikainen joutui jäähylle, joten tasavajaalla jatkettiin. Myöhemmin Anssi Rantaselle tuomittiin 2 minuuttinen, jäähy ehti juuri päättyä kun Sakari Turtiainen laukoi suoraan  poikittaissyötöstä pelin 1-1 tasoihin ajassa 18:04. Erän viimeisellä minuutilla Leevi Kannisto joutui vielä jäähylle joka jatkui toiseen erään. Palloseuralle siis tuomittiin avauserässä peräti 4 kaksiminuuttista.

Toinen erä oli Palloseuralta ottelun heikoin, silti oltiin hyvin pelissä mukana, mutta kunnon tilanteet olivat vähissä. Palloseura pääsi kerran ylivoimalle ajassa 33:14. Joonas Uimonen ja Karri Forsblom laukoivat terävästi, mutta Järvinen torjui. Jäähyn viimeisellä sekunnilla K-Espoon Petteri Villanen sai kiekon siniviivan tuntumassa ja ajoi vahvasti maalille onnistuen tuikkaamaan kiekon ohi Petrus Lintosen ja kotijoukkue meni 2-1 johtoon.

Kolmas erä oli Palloseuralta vahvaa takaa-ajoa. Kiekko pyöri jälleen K-Espoon päädyssä ja paikkoja oli, mutta Juho Järvinen kesti. Lopussa yritettiin vielä kuudella kenttäpelaajalla, tulosta ei kuitenkaan syntynyt joten K-Espoo kuittasi voiton maalein 2-1 ja siirtyi sarjassa 3-2 johtoon.

Sarja jatkuu lauantaina Forssassa. Palloseura tarvitsee voiton jotta sarja saisi arvoisensa päätöksen eli ratkaisuottelun maanantaiksi Espooseen!

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi ottelua seuraavasti: Tiukkaa vääntöä. Huomenna sarjan paras peli ja maanantaina uudestaan tänne. Nyt myös vihreä vyöry katsomoon niin saadaan kuudes kenttäpelaaja huomenna!

Teksti: FPS Mediaryhmä /Timo Tukia