Palloseura pääsi kolmen vieraspelin jälkeen perjantaina jälleen kotikaukaloon kun Forssaan vieraaksi saapui Kiekko-Vantaa.

Avausminuutilla K-Vantaa pyöritti ja Petrus Lintonen joutui torjuntatehtäviin mutta toisella minuutilla Palloseura iski heti ensimmäisestä paikastaan johtomaalin. Karri Forsblom toi kiekon alueelle ja syötti siniviivalle josta Riku Tuomola tykitti numeroiksi 1-0 ajassa 1:22.
K-Vantaa pääsi ylivoimalle, kun Topi Hägg joutui keskialueen kampituksen jäähyaitioon. Palloseura selvitti tilanteen takaiskuitta.
Palloseura puolestaan pääsi ylivoimalle ajassa 9:09 jolloin Nuutti Viitasalo sai laitataklauksesta 2+10. Taklauksen kohteena oli Riku Tuomola. Puoliminuuttia myöhemmin Palloseura pääsi kahden miehen yv.lle, kun Jarkko Pynnönen esti maalipaikkaan pyrkinyttä Jere Jokista.
Kahden miehen ylivoima tuotti tulosta ajassa 10:49. Karri Forsblom ja Juhani Tamminen syöttivät ja Joonas Uimonen laukoi siniviivan tuntumasta numeroiksi 2-0 kauden avausmaalillaan.
Erän lopussa Atso Lehtinen nosti kiekon laidan yli joten K-Vantaa pääsi aloittamaan toisen erän ylivoimalla.

Ylivoimalla K-Vantaa pyöritti vahvasti, mutta Valtteri Jeskasen tolppalaukausta lähemmäs vieraat eivät kiekkoa saaneet joten Palloseura selvisi alivoimasta takaiskuitta. Alivoiman jälkeen Janne Jokinen pyrki hyvin K-Vantaan maalille, mutta veto nousi yli maalin.
Palloseuran maalivahti Petrus Lintoselle tuomittiin kampituksesta rangaistus kun Oliver Kiljunen kiersi maalintekopaikkaan. Jäähyä kärsinyt Totte Moberg vapautettiin läpiajoon, mutta Waltteri Ignatjew K-Vantaan maalilla onnistui torjumaan Toten yrityksen.
Erän yhdeksännellä minuutilla Palloseura oli lähellä tehdä kolmannen maalinsa, Juhani Tamminen yritti ensin ja reboundista yritti Daniel Mäkiaho muttei osunut kunnolla kiekkoon, maali oli puoliksi tyhjä.
K-Vantaa sai uuden ylivoimamahdollisuuden ottelun puolivälissä kun Eetu Mobergille tuomittiin kiekon tavoittelu tilanteesta kampitusjäähy. Alivoimasta selvittiin tälläkin kerralla, K-Vantaa kuitenkin painosti jäähyn jälkeenkin mutta Petrus Lintonen jatkoi hyviä otteitaan.
Palloseura iski vastahyökkäyksellä ajassa 33:22. Jukka-Pekka Kurtelius laukoi Totte Mobergin laukauksen reboundista kauden kolmannen maalinsa vieden Palloseuran 3-0 johtoon. Heti seuraavassa vaihdossa K-Vantaalla oli loistava maalipaikka, mutta Petrus Lintonen torjui upeasti kilvellä Valtteri Jeskasen yrityksen.
Hetkeä myöhemmin Palloseura pääsi kokeilemaan ylivoimaa K-Vantaan Eemeli Jeskasen hermostuessa Erkki Laihoon.Tuloksena oli 2+10 minuutin jäähy. Yv ei tuottanut tulosta.
Viimeiset reilut pari minuuttia toisesta erästä vieraat hakivat kovin kavennusta, mutta Petrus Lintonen oli jälleen tulikuuma ja torjui kaikki tilanteet.

K-Vantaa onnistui kaventamaan heti kolmannen erän avausminuutilla jolloin Oliver Kiljusen terävä veto Erkka Seppälän passista upposi aivan yläkulmaan ajassa 40:31 ja tilanteeksi 3-1.
K-Vantaa haki hanakasti lisäosumia, toki kun isompi rynnistys ei tuottanut tulosta niin Palloseurakin pääsi aina välillä hätyyttelemään Vantaalaisten maalia.
K-Vantaa sai ylivoiman Paavo Tynin joutuessa jäähylle ajassa 51:32 mutta lähes koko 2 minuuttisen kestänyt pyöritys ei kuitenkaan tuottanut kavennusta.
Palloseuran tilanne helpottui Erkka Seppälän joutuessa laitataklauksesta 2+10 minuutin jäähylle viitisen minuuttia ennen loppua. Ylivoima ei tuottanut tulosta, mutta kellosta pelattiin pari minuuttia pois.
K-Vantaa otti maalivahdin pois ja haki kavennusta kuudella kenttäpelaajalla siinä kuitenkin onnistumatta joten Palloseura nappasi seitsemännen kolmen pisteen voiton putkeen loppunumeroiden ollessa 3-1.
Petrus Lintonen torjui ottelussa peräti 43 kertaa (8+20+15) , Waltteri Ignatjewille kertyi 18 torjuntaa (5+9+4)

Palloseuran pääkäskijä Asko Rantanen kommentoi seuraavasti Ruudun haastattelussa:  Pulssi on on näissä peleissä aika korkee koko ajan, ei ne voitot helpolla tuu. Tänäänkin äärettömän sitkeä joukkue oli, jouduttiin kaks erää pumppaa niin perkeleesti irti tosta mutta kova oli taistelu ja hieno oli joukkue, kyllä tossa on hieno penkin takana olla.

Otettiin tavoitteeksi olla kevään kahdentoista pelin paras joukkue ja mennään sitä kohden, ei mitään muuta mietitä kuin seuraavaa ottelua ja sitä kautta sitten tulee mitä tulee. Ottelu kerrallaan mennään eteenpäin. Mutta usko ja luotto omaan tekemiseen on vahva, lyödään kaikki likoon mitä löytyy. Petulla oli tänään huikea suoritus, mies nostaa vaan tasoa koko ajan, mahtava ilta Petulla. Sen verran voin vielä sanoa että Faneille ruudun ääreen helvetin paljon terveisiä kun ei paikan päälle pääse, niin se iso apu silläkin puolella.

Illan ykköstähti Petrus Lintonen jutteli Ruudun haastattelussa seuraavaa: Joskus tulee tämmöisiä pölhojä pelejä, tuntuu että kaikki kiekot tarttuu ja on koko ajan oikeassa paikassa. Hyvältä tuntui pelata tänään ja äijät uhrautui siinä edessä, suurella sydämmellä mentiin, tuloksena todella hieno voitto meille. Voittava kiekko vaatii että äijät pistää itsensä likoon ja mä sitten taas puolestaan yritän korjata niitä virheitä joita äijät tekee, mukava tuolla on torjua kun on noin uhrautuva viisikko edessä. Kaikki tietää mikä on homman nimi, painetaan tällä samalla höökillä vaan eteenpäin niin kyllä mä uskon että kiitos seisoo lopussa, aina kun otetaan sydän mukaan tonne jäälle niin hyviä asioita tapahtuu.

Kuvat: Samuli Timonen