Kuva: Kari Vahaniitty

Palloseuran toinen perättäinen kolmen ottelun viikko alkoi keskiviikkona kotiottelulla Kiekko-Espoota vastaan.

Kiekko-Espoo aloitti vahvalla otteella ja Petrus Lintonen oli alussa enemmän työllistetty Jesse Pesosen 2+10 minuutin jäähyyn saakka. Ylivoima jäi tosin kesken kun Anssi Rantanen joutui myös jäähylle joten hetken mentiin tasavajaalla ja täyteen tultuaan ote siirtyi Palloseuralle, Palloseuran vahva karvaus aiheutti avauserässä K-Espoolle suuria vaikeuksia avauspeliin. Avausmaalia saatiin odotella yli 16 minuuttia. Palloseuran pirteästi pelannut nelosketju Topi Hägg – Aleksi Karlsson – Erkki Laiho pörräsi tuttuun tapaansa ja Hägg pääsi maalin kulmalta tuikkaamaan kiekon liigasta lainatun Roope Taposen selän taakse. Syötöt Laiholle ja Karlssonille.

Seuraavalla minuutilla Karri Forsblom joutui kiinnipitämisestä jäähylle ja vieraat nousivat tasoihin. Petrus Lintonen torjui vielä Olli Iisakan vedon mutta Julius Rantaeskola oli ensimmäisenä irtokiekossa ja tasoitti ottelun.

Toista erää hallitsi alussa Kiekko-Espoo kunnes Topi Hägg pääsi yllättäen hyvästä paikasta yrittämään Niki Huovisen karvauksen jälkeen mutta Taponen selvitti tilanteen. Myös Aapo Alapurasella oli hyvä maalipaikka toisessa erässä,mutta Aapon kauden avausmaali antaa edelleen odottaa itseään.

Erän puolivälissä Anton Ollikainen rymisteli Palloseuran maalille sen verran vahvasti että myös Petrus Lintonen sai osumaa ja Ollikainen komennuksen jäähypenkille. Palloseuran ylivoima oli kohtuullista, mutta Taposen taakse ei kiekkoa saatu. Toisessa erässä ei maaleja nähty vaikka aivan lopussa Samuli Virtasen jäähyn aikana Rantaeskola pääsi laukomaan maalinkulmalta, mutta tolppaan.

Kolmannessa erässä ei myöskään maaleja nähty vaikka molemmissa päissä oli tilanteensa. Petrus Lintonen teki todellisen gamesaver torjunnan viimeisellä minuutilla torjumalla Oula Kuuren vedon joten hyvätasoinen ja tiukka ottelu eteni jatkoajalle.

Kiekko-Espoolla oli paremmat tilanteet ja lopulta Oula Kuure suoraviivaisesti toi kiekon omalta alueelta ylös ja onnistui tuikkamaan kiekon verkkoon Petrus Lintosen ajassa 62:52 joten bonuspiste lähti harmillisesti jälleen vieraiden matkaa loppunumeroiden ollessa siis 1-2(ja). Palloseuralle kyseessä oli kolmas tappio kotona kun ottelu ei ole ratkennut varsinaisella peliajalla. Toki jokaisesta kauden kotiotteluista ollaan saatu plakkariin vähintään piste!

FPS Fan Clubin valinnat Hakala Foods palkintojen saajaksi olivat kummankin joukkueen maalivahdit. Petrus Lintonen torjui 30 kertaa ja vieraiden Ilveksestä lainattu HIFK vahti Roope Taponen puolestaan ehti kiekon eteen 24 kertaa.

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi ottelua Palloseuran Mediaryhmälle seuraavasti: Tänään kova play off tyylinen peli. Tiukkaa vääntöä ja tiivistä pelaamista. Vastustajan kamppailuun haastettiin hyvin. Ilme hyvä ja yksi piste mukaan. Uusi yritys perjantaina. Kokonaisuuteen pitää tappiosta huolimatta olla tyytyväinen.

Teksti: FPS Mediaryhmä/ Timppa