Palloseura saa vielä ennen maaottelutaukoa pelata kahdesti kotihallissa. Tiistaina kohdataan Iisalmen Peli-Karhut ja perjantaina Forssaan saapuu sarjakärki Kiekko-Espoo.

Tiistaina Forssaan saapuva IPK on sarjassa neljäntenä kerättyään 12. ottelusta 22 pistettä. IPK on esiintynyt vieraskaukalossa 6 kertaa joista se on voittanut 4 kertaa, tosin 2 voittoa on tullut varsinaisen peliajan jälkeen. Tappiot ovat tulleet K-Espoota ja Ketterää vastaan. Joukkue on voittanut viimeiset 3 otteluaan, KOOVEE kaatui vieraissa 5-2, KeuPa HT Iisalmessa 4-1 ja viimeksi Peliitat Iisalmessa 3-1.

Joukkueen paras pistemies on viime kaudella Hermeksen paidassa Palloseuraa vastaan tehoillut Ville Sippala joka on kerännyt tehot 11+3 pelaamissaan kahdessatoista ottelussa. IPK maalilla on päävastuun kantanut SaPKo paidasta tuttu Eetu Randelin, joka pelasi koko viime kauden Savonlinnassa lainassa Jukureista.

Viime kaudella Palloseura ja IPK pelasivat vastakkain 4 kertaa. Palloseura voitti lokakuussa Forssassa 5-2 ja hävisi toisen kotipelin 1-2. Iisalmesta Palloseura haki jatkoaikavoiton 5-4 ja hävisi toisen 2-5.

Perjantain otteluun vieraaksi saapuva Kiekko-Espoo on tutumpi vastus. Joukkueet ovat kohdanneet tällä kaudella jo kertaalleen, Espoossa, jolloin Espoolaiset ottivat puhtaan 5-0 voiton. K-Espoo aloitti kuluvan kauden Mestiksen voittamalla 10 ensimmäistä otteluaan, kunnes Hermes haki Espoosta voiton voittomaalikilpailun jälkeen. Ensimmäisen kerran ilman pisteitä K-Espoo jäi edellisessä ottelussaan Rovaniemellä jossa RoKi oli vahvempi maalein 5-3.

Kokenut Tommi Huhtala on noussut joukkueen Kultakypäräksi tehoin 7+9. KeuPa HT:stä Espooseen valmentaja Tomas Westerlundin perässä siirtynyt Atro Leppänen on myös aloittanut vahvasti ja tehtaillut jo tehot 5+10 joilla johtaa puolustajien pistepörssiä ennen seuratoveriaan Aleksi Matinmikkoa (1+14) . Maalilla on Jani Lampinen pelannut enemmän kuin Waltteli Ignatjew, mutta kumpi vaan on maalilla, niin siihen ei K-Espoo kaadu.

Viime kaudella K-Espoota vastaan pelattiin 10 kertaa, 4 kertaa runkosarjassa ja 6 kertaa play-off otteluissa joten historiaa löytyy kun joukkueet ovat kohdanneet neljän edellisen kauden aikana 24 kertaa.

Palloseura on voittanut kaksi edellista kotipeliään kun Forssassa kaatuivat KeuPa HT maalein 8-4 ja RoKi 4-1. Edellinen ottelu, viime lauantaina, tuotti 3-5 tappion Tampereella KooVeelle.

Miku Ronkainen on edelleen paras pistemies (4+8), vaikka huilasi viimeksi. Mikun pelikunto selviää tiistaina. Eppu Varjamo saalisti KooVee ottelussa 3 pistettä ja nousi Palloseuran sisäisessä pistepörssissä jo toiseksi (2+8) ennen Michal Kvasnicaa (6+3) Kvasnica ja Mika Huhtasalo ovat Palloseuran parhaat maalintekijät kuudella maalillaan.

Päävalmentaja Asko Rantanen tiedostaa että vastus on hyvä: Kohdataan sarjan kärkijoukkueet, hieno viikko vastus kova ja vaste peleissä todella korkealla. Ehjät 60 minuuttia tarvitaan molemmissa kamppailussa.
Kärsivällinen , kurinalainen ja nöyrä pitää tulevissa kamppailussa olla. Mutta me lyödään parasta pöytään että saatas joukkueesta paras irti pelipäivinä.
Sankoin joukoin kannustamaan ja täyttämään halli ja myös ääntä kehiin!

Palloseuran poissaolotilanne 31.10-22

Totte Moberg päivä kerrallaan