Palloseuran vastustaja Mestis-karsinnoissa on JHT Kalajoelta. Ottelusarja pelataan paras seitsemästä systeemillä eli neljällä voitolla Mestikseen kaudeksi 23-24.
Pelit alkavat Forssassa keskiviikkona 29.3 klo 18.30. Tervetuloa kannustamaan Palloseura voittoon!
Toisessa parissa Suomi-Sarjan Mestari Nokian Pyry Hockey kohtaa karsinnoissa Heinolan Peliitat.
Karsinnan ohjelma:
🏒 ke 29.3 18:30 Forssa FPS vs JHT
🏒 pe 31.3 18:30 Kalajoki JHT vs FPS CMore Sport
🏒 la 1.4 17:00 Forssa FPS vs JHT
🏒 ma 3.4 18:30 Kalajoki JHT vs FPS CMore Sport
🏒 ke 5.4 18:30 Forssa FPS vs JHT (tarvittaessa)
🏒 pe 7.4 17:00 Kalajoki JHT vs FPS (tarvittaessa) CMore Sport
🏒 la 8.4 17:00 Forssa FPS vs JHT (tarvittaessa)
JHT selviytyi Mestis-karsintaan pudottamalla ensin Järvenpään Haukat voitoin 3-2. Toisella kierroksella joukkue pudotti Porvoon Huntersin myös voitoin 3-2. Huomioon otettavaa on että JHT oli molemmissa sarjoissa tappiolla voitoin 0-2 , mutta venyi molemmista sarjoista jatkoon.
Finaali otteluissa JHT hävisi kotonaan Pyrylle maalein 3-5, mutta venyi Nokialla 2-1 voittoon joten mestaruus ratkaistiin 20-minuutin jatko-ottelussa jonka Pyry voitti 2-1.
JHT:n pelaajista Forssalais-katsojille tutuin on kokenut 30-vuotias Jarno Palola, joka isokokoisena pelaajana on edelleen alati vaarallinen maalinedus pelaajana, pudotuspeleissä Palola keräsi tehot 4+10. Puolustuksessa luutii Niklas Murto, joka on pelannut myös Palloseuran paidassa. Tehopisteitä kertyi pudotuspeleissä puolustajalle mukavat 2+8.
Tehokkaimpina pelaajina ovat kauden aikana esillä olleet Jani Nurkkala (pudotuspeleissä 8+7), Niko Himmanen (6+9) ja Akseli Kyttälä (6+7). Joukkueen maalilla ovat melko tasaisesti pelanneet Santeri Metsänen (torjunta % pudotuspeleissä 92,0) ja Elias Korpela (89,5%)
Kalajoelta katsottuna tutuimmat Palloseuran pelaajat ovat Veikka Kärjä, joka on JHT:n kasvatti sekä Konsta Keteli, joka siirtyi Kalajoelta Forssaan viime kesänä. Ja listasta ei sovi tietenkään unohtaa myöskään Petrus Lintosta joka pelasi Kalajoella ennen Forssaan paluutaan kaudet 16-17 ja 17-18.
Poissa kokoonpanosta:
Aapo Alapuranen (päivä kerrallaan)
Samuli Aaltonen (päivä kerrallaan)
Kasperi Lehtonen (kauden loppuun sivussa)
Miska Ronkainen ( kauden loppuun sivussa)
Kuva: Kari Vahaniitty
Teksti: Timppa