Karri Forsblom jatkaa Forssassa. Kuva: Shaun Duncan

FPS:n kokoonpano täydentyy juuri sopivasti juhannuksen alla. Viime kauden joukkueesta jatkosopimukset kaudelle 2021-2022 ovat allekirjoittaneet Karri Forsblom, Totte Moberg, Topi Hägg sekä Joona Tala. Uusina pelaajina joukkueeseen liittyvät hyökkääjä Leevi Kannisto sekä puolustaja Jesse Holopainen.

22-vuotias Karri Forsblom aloittaa toisen kautensa Forssassa. Koko joukkueen tavoin syyskaudella tehojen kanssa tuskaillut Forsblom pelasi upean kevätkauden miehen ollessa lopulta viime kauden joukkueen paras maalintekijä ja toiseksi paras pistemies 12 maalillaan ja 13 syöttöpisteellään. Paavo Tynin ohella huipputärkeä jatkosopimus joukkueen kannalta, sillä Forsblomin rooli tullee kasvamaan entisestään alkavalle kaudelle.

Sentteriosastolla jatkaa myös 24-vuotias Totte Moberg. Kolmannen perättäisen kautensa Forssassa aloittava Moberg esiintyi viime kaudella tasaisen vahvasti. Alemmissa ketjuissa viilettänyt Moberg pääsi muutaman kerran väläyttelemään syöttötaitojaan ja kuului niihin pelaajiin, jotka marssivat mainiosti esiin siirryttäessä Suomi-sarjasta Mestis-tasolle. Moberg summasi viime kaudella 30 ottelussa tehot 5+10=15.

Työmyyrä-osaston kenties näkyvin pelaaja, 22-vuotias Topi Hägg aloittaa toisen kautensa FPS:ssa. Viime kaudella alemmissa ketjuissa kovalla taisteluilmeellään hurmannut Hägg ei lähtökohtaisestikaan ole mikään varsinainen pistenikkari vaan miehen vahvuudet löytyvät puolustus- ja alivoimapelistä. Etelä-Vantaan Urheilijoiden kasvatti iski viime kaudella 30 ottelussa tehot 4+3=7.

Joona Tala, 25, aloittaa viidennen täyden kautensa Forssassa. Viime kausi oli Talalle vaikea. Aiemmilta vuosilta kuitenkin tiedetään, että parhaimmillaan Tala osaa olla tehokas puolustaja, sillä mies on summannut FPS-historiansa aikana 140 pelatussa ottelussa yhteensä 84 pistettä. Viime kaudella Talalle kertyi 20 ottelua, joissa syntyi tehot 0+1.

Laitahyökkääjä Leevi Kannisto palaa Forssaan Joensuussa vietetyn vuoden jälkeen. Viime kaudella 28 ottelua Kiekko-Poikien nutussa pelannut Kannisto merkkautti tehot 2+3=5. Tätä ennen HPK-kasvatti edusti FPS:aa Suomi-sarjassa kaudella 2019-2020, joten Kannisto saapuu tuttuun ympäristöön. Palloseurassa on Kannistolle tarjolla selvästi isompi rooli, kuin Joensuussa.

Uutena miehenä Palloseuran kokoonpanoon liittyy 21-vuotias puolustaja Jesse Holopainen. Oikealta ampuva SaiPa-kasvatti saapuu Forssaan Järvenpään Haukoista, jossa 21 ottelussa syntyi tehot 3+4=7. Holopainen omaa myös Mestis-kokemusta, sillä kaudella 2019-2020 mies ehti edustaa Kiekko-Vantaata viiden ottelun verran, joissa mies iski myös yhden maalin.

Uusien sopimusten myötä FPS:n tämän hetkinen kokoonpano on seuraava (suluissa viime kauden joukkue):

MV Petrus Lintonen

P Jesse Holopainen (Haukat)
P Joona Tala
P Paavo Tyni

H Karri Forsblom
H Mika Huhtasalo (Karhu HT)
H Topi Hägg
H Leevi Kannisto (Kiekko-Pojat)
H Totte Moberg
H Miska Ronkainen (FPS / HPK)