Suomen Cupin toisessa ottelussa Palloseura kohtasi Naantalissa VG-62:n. 2-divisioonassa pelaava Naantalilais joukkue ilahdutti avauserässä kahdesti kotiyleisöä maalien muodossa mutta lopulta Palloseura kuittasi voiton maalein 2-9.

Avausmaalin tuikkasi maaliviivalta Miku Ronkainen ajassa 5:22. Kotijoukkue VG-62 onnistui tasoittamaan ylivoimalla ajassa 8:01 Elmeri Salaman tarkalla alakulmavedolla numeroiksi 1-1.

Palloseura nousi uudelleen johtoon , Samuli Aaltonen tarjoili poikittaissyötön Erkki Laiholle joka viimeisteli varmasti numeroiksi 1-2 pelikellon näyttäessä aikaa 11:03. Miku Ronkainen teki lähietäisyydeltä illan toisen maalinsa , tilanne 1-3 ajassa 17:46. Vanha Fopsin kaataja Ossi Savolainen oli juuri niin vaarallinen kun muisteltiinkin ja saatuaan kiekon lahjaksi hän laukoi tarkan vedon takatolpan juureen ja tilanne oli 2-3 ajassa 18:06. Avauserässä Eetu Nieminen torjui 7 kertaa ja isäntien Juuso Ikonen 25 kertaa.

Toinen erä eteni puoliväliin ilman maaleja , vaikka molemmilla joukkueilla oli ylivoimaakin. MV Juuso Ikosen ottama rangaistus ehti juuri päättyä kun Konsta Keteli laukoi keskeltä numeroiksi 2-4 , aika 31:57. Seuraava maali syntyi ylivoimalla, Samuli Aaltonen oli jäänyt vapaaksi maalin eteen eikä jättänyt tilaisuutta käyttämättä , tilanne 2-5 ajassa 35:06. Mika Huhtasalo pyöritteli vielä VG puolustusta ja laukoi pitkän kuljetuksensa päätteeksi numeroiksi 2-6 jotka olivat toisen erän jälkeen taululla. Nieminen torjui toisessa erässä 5 kertaa ja Ikonen 17 kertaa.

Kolmannessa erässä Palloseura osui nopeaan tahtiin pari kertaa viiden peli minuutin molemmin puolin. Ensin Eppu Varjamo teki läheltä 2-7 ja muutamaa sekuntia myöhemmin Tsekkihyökkääjä Michal Kvasnica osui ensimmäisen kerran Palloseuran paidassa. Eppu Varjamo syötti laidasta ja Kvasnica laukoi onetimerilla varmasti kiekon verkkoon, tilanteeksi 2-8. Palloseura iski vielä kertaalleen, Samuli Aaltonen nousi yv:llä laidasta kohti maalia ja nosti kiekon etuyläkulmaan.

VG-62:n maalilla Juuso Ikonen torjui peräti 60 kertaa, joukossa muutama todella komea torjunta. Ossi Savolainen oli hyvä kuten muistelinkin, tehot 1+1.

Palloseura sai kaivattuja onnistumisia monella rintamalla, takaiskuna Zack Malik joutui jättämään pelin kesken kolmannen erän alkupuolella jouduttuaan kovan taklauksen kohteeksi.

Palloseuran jatkohaaveet ovat K-Vantaa-VG-62 pelin tuloksesta kiinni, ottelu alkaa numeroista 0-0 , kuten kaikki muutkin pelit, jos VG-62 onnistuu voittamaan niin silloin Palloseura saattaa edetä maalierolla jatkoon. Jos tämän kauden Cup kuitenkin olisi tässä niin siinä tapauksessa torstaina pelataan Forssassa harjoitusottelu johon vastustajaksi on saapumassa Peliitat.

Palloseuran pistemiehet Naantalissa:

Eppu Varjamo 1+4, Miku Ronkainen 2+2, Samuli Aaltonen 2+2, Mika Huhtasalo 1+2, Konsta Keteli 1+1, Joni Kuoppala 0+2, Aapo Alapuranen 0+2, Erkki Laiho 1+0, Michal Kvasnica 1+0, Niko Ervasti 0+1, Jere Ohtonen 0+1 . Eetu Nieminen torjunnat 18/20.

Kuva ja teksti: FPS Mediaryhmä / Timo Tukia