Palloseuran viikonlopun toinen peliesitys nähtiin Heinolan Betonissa lauantai-iltana. Valitettavasti yleisörajoitukset estivät FPS Fan Clubin kauan odotetun fanimatkan paikan päälle

Avauserän alussa Mika Huhtasalo punnersi maalille ja Elias Lampi joutui rikkomaan joten Palloseura pääsi heti ensimmäisellä minuutilla ylivoimalle joka ei kuitenkaan tuottanut tulosta.

Avausosuma syntyi viiden minuutin kohdalla, Totte Moberg löysi syötöllään maalinedustalta Erkki Laihon jonka vedon Peliitta-vahti Oskari Parviainen vielä selvitti, mutta Leevi Kannisto oli ensimmäisenä irtokiekossa ja siirsi sen verkkoon, 0-1.

Ottelu eteni vain parisenkymmentä sekuntia ja tilanne oli jo 0-2. Ensimmäisiä miesten pelejään pelannun Santeri Peltola syötti maalin takaa ja Aapo Alapuranen onnistui laukomaan kauden (ja Mestis-uransa) avausmaalinsa. Eetu Moberg siirsi kiekon puolestaan Peltolalle joten siitä ansaittu kakkossyöttöpiste.

Palloseuran kolmas maali syntyi vajaa minuutti edellisestä, Karri Forsblom ja Miska Ronkainen rakensivat, Mikko Lahtela laukoi keskeltä tarkasti numeroiksi 0-3.

Ennen avauskympin täyttymistä Palloseura iski vielä kertaalleen. Tällä kertaa viimeistelijänä toimi Miska Ronkainen Lahtelan ja Forsblomin toimiessa syöttäjinä.

Peliitat pääsivät kaventamaan Samuli Virtasen jäähyn aikana. Juuso Jämsen laukoi suoraan poikittaissyötöstä numeroiksi 1-4 ajassa 12:33. Ja seuraavalla minuutilla tilanne oli jo 2-4 kun Sergei Popovin rystynosto yllätti Lintosen. Peliitat sai vielä hyvän kavennusmahdollisuuden kun Anssi Rantanen joutui kaatamaan Jämsenin. Tilanteesta tuomittiin rangaistuslaukaus Jämsenille jonka Petrus Lintonen hienosti torjui.

Toisen erän kuudennella minuutilla Palloseuralla oli hyvä paikka lisäosuman tekoon, kun vieraat pääsivät neljällä kahta vastaan hyökkäykseen, Oskari Parviainen onnistui torjumaan Julius Grönroosin vedon.

Palloseura meni 2-5 johtoon ajassa 27:27. Aleksi Karlsson kaatuneenakin onnistui siirtämään kiekon maalinkulmalla päivystäneelle Santtu Hakanen jolla oli helppo työ nostaa kiekko verkkoon. Maalin toinen syöttäjä oli Paavo Tyni.

Erän puolivälissä tasavajaalla Mikko Lahtela karkasi läpi, mutta veivasi yhden kerran liikaa ja tilanne kuivui kokoon.

Palloseura pääsi ylivoimalle Niklas Virtasen kampituksen jälkeen, mutta tehoton ylivoima jatkui edelleen.

Erän loppupuolella Palloseuralla oli enemmän tilanteita, Peliitat eivät pahemmin päässeet kunnon paikoille. Karri Forsblomin jäähy vajaa pari minuuttia ennen loppua avasi vielä kotijoukkuelle mahdollisuuksia, mutta Palloseura selvisi joten kolmanteen erään mentiin Palloseuran johtaessa numeroin 2-5.

Kolmas erä vanheni lähes 2 minuuttia, kun Palloseura meni 2-6 johtoon. Joona Vainio avasi vauhtiin Julius Grönroosille. Grönroos ajoi vahvasti maalille, Parviainen torjui, mutta irtokiekossa oli jälleen Leevi Kannisto joka iski illan toisen maalinsa.

Peliitat saivat lohtua ajassa 47:07 Matias Lentämäen laukauksella, tilanne 3-6. Tämän jälkeen kotijoukkue sai hieman intoa ja painoi kiekkoa Palloseuran päätyyn. Petrus Lintonen joutui venymään muutamaan hyvään torjuntaan, mutta ei voinut mitään kun Matias Lentämäki laukoi illan toisen maalinsa siniviivalta Konsta Hirvosen aloitusvoiton jälkeen ajassa 54:57.

Peliitat lähtivät hakemaan kavennusta ottamalla Parviaisen pois maaliltaan reilut 3 minuuttia ennen loppua. Aikamoisen paineen Peliitat järjestivät ja saivat hirveän hässäkän jälkeen kiekon verkkoon ajassa 58:39 Elias Elomaan toimiessa maalintekijänä. Hässäkkä jatkui kunnes Peliitoille tuli harhasyöttö ja kiekko meni Pelittojen päätyyn. Palloseura pääsi näin ollen juhlimaan yhdeksättä perättäistä vierasvoittoa!

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi Palloseuran mediaryhmälle seuraavasti: Kaksijakoinen ottelu. Oltiin pelin päällä mutta hiukan kypsyys ja nöyryys petti hiukan. Otetaan oppi tästä ja jatketaan härkäviikkoja. Kokonaisuudessa pitää olla tyytyväinen 5 pisteeseen viikonlopusta. Mielestäni pelin rakenteet toimi hyvin, mutta hiukan nöyryyttä ensi viikkoon!