Palloseura lähti hakemaan Espoosta hyvitystä parin viikon takaiselle 0-2 kotitappiolleen. Ottelun alku lupaili hyvää sillä Palloseura painoi koko avauserän hyvin kiekkoa Kiekko-Espoon päätyyn. K-Espoon maalia vartioinut Roope Taponen joutui avauserässä torjumaan peräti 18 kertaa kun Tuomas Aalto Palloseuran maalilla selvisi kolmella torjunnalla.

Teemu Karjalainen pääsi yrittämään erän puolivälissä rankkarista johto-osumaa mutta ei onnistunut yllättämään Taposta. Jere Jokiselle oli hieman aiemmin loistava tilanne. Erän lopussa, ajassa 16:52, Aku Alho kolhi korkealla mailalla Miku Ronkaista ja sai tempustaan 5+20. Palloseuran ylivoima pyöri hyvin mutta ilman tulosta. Mm. Karjalainen ja Juhani Tamminen pääsivät kokeilemaan maalin tekoa mutta Taponen oli ohittamaton.

Palloseura siis pääsi jatkamaan ylivoimalla toisen erän alun mutta erätauon jälkeen yv. ei oikein lähtenyt pyörimään.

Neljännellä minuutilla Kiekko-Espoolla oli ensimmäinen vaarallinen tilanne mutta Tuomas Aalto onnistui torjumaan Anton Ollikaisen yrityksen.

Seitsemännellä minuutilla Paavo Tyni laukoi viivasta mutta Taponen selvitti. Seuraavassa vaihdossa Anton Ollikainen taklasi Tynin rumasti Palloseuran päädyssä ja ”Vihreäpaidat” saivat uuden ylivoiman joka tällä kertaa tuotti tulosta kun Juhani Tamminen tykitti Paavo Tynin passista Palloseuran johtoon ajassa 28:01. Toinen syöttäjä oli Anssi Rantanen

Palloseura puolestaan joutui alivoimalle ajassa 28:37 kun Joona Vainiolle tuomittiin 2+2 minuuttinen ja K-Espoo pääsi nyt ylivoimalle. Espoolaisten ylivoima toimi hyvin ja Julius Ranta-Eskola onnistui kikkailemaan maalin edestä numeroiksi 1-1 ajassa 29:00.

Ylivoima jatkui toisen rangaistuksen myötä ja Tommi Takaveräjä kuritti entistä seuraansa ohjaamalla Erik Aution vedon maaliin ajassa 31:02 eli rangaistuksen juuri päättyessä. K-Espoo sai vielä uuden yv:n kun Anssi Rantanen joutui jäähylle lähes heti K-Espoon toisen maalin jälkeen mutta nyt Palloseuran alivoima kesti ja tilanne säilyi numeroissa 2-1.

Muutama sekunti ennen summeria Paavo Tyni sai kiekon K-Espoon verkkoon mutta tuomaristo tarkasti tilanteen videolta ja valitettavasti Palloseuran kannalta maalia ei hyväksytty, syynä maalivahdin häirintä.

Palloseuran oli hieno tasoituspaikka kolmannen erän kolmannella minuutilla Miku Ronkainen rakensi Totte Mobergille hienon paikan mutta Totte laukoi ohi. Samassa vaihdossa oli vielä toinenkin paikka mutta Taponen torjui myös Miku Ronkaisen yrityksen maalin kulmalta.

Kultakypärä Totte Mobergin seuraava tilanne oli kahdeksannella minuutilla mutta epäonni jatkui ja ohjaus kilahti yläputkeen.

K-Espoon kapteeni Arto Laatikainen sai jäähyn ajassa 48:49 kampituksesta. Teemu Karjalainen oli lähellä maalin tekoa mutta Mikko Kuukka ehti väliin ja pelasti tilanteen.

Viitisen minuuttia loppua erittäin aktiivisesti pelannut Totte Moberg oli vapaana keskellä mutta laukoi ohi.

Anssi Rantasella oli upea tasoituspaikka 3 ja puoliminuuttia ennen loppua mutta Taponen selvitti Rantasen vahvan nousun. Karri Forsblom rakensi hyvin tilanteen.

Palloseura otti Tuomas Aallon maaliltaan minuuttia ennen summeria ja piti samalla aikalisän. Palloseura ensin sai painostuksen mutta 17 sekuntia ennen loppua Kurtis McLean kuittasi illan viimeisen osuman tyhjiin ja pisteet Palloseuran pirteästä esityksestä huolimatta jäivät Espooseen numeroin 3-1. Tilastojen mukaan Palloseura oli aktiivisempi, koko ottelussa K-Espoon Roope Taponen torjui 35 kertaa ja Palloseuran Tuomas Aalto 26 kertaa. Maalit kuitenkin ratkaisevat ja K-Espoo teki niitä enemmän.

Palloseura jatkaa alkavalla viikolla kahdesti kotikaukalossa, torstaina kohdataan K-Vantaa ja lauantaina K-Espoo saapuu jälleen Forssaan.