Kuva : Shaun Duncan

Palloseuran kauden toinen harjoitusottelu pelattiin Turussa, kotijoukkueena TUTO Hockey.

Avauserässä TUTO Hockey otti ensin 1-0 johdon Oskari Lehtisen maalilla mutta ajassa 14:03 Mikko Lahtela tasoitti Miska Ronkaisen esityöstä. Ronkainen katkoi keskialueella kotijoukkueen hyökkäykseen lähdön ja vapautti Lahtelan nokikkain Severi Soukan kanssa. Palloseuran päästyä ylivoimalle onnistui Karri Forsblom laukomaan Palloseuran johtoon ajassa 17:06. Syöttäjinä Leevi Kannisto ja Otto Nieminen. Avauserä siis meille 1-2. Eetu Nieminen Palloseuran maalilla torjui 7 kertaa. TUTO vahti Severi Soukka työllistyi 12 kertaa.

Toisessa erässä kotijoukkue TUTO Hockey nousi 4-2 johtoon tehtyään kolme maalia aikavälillä 24:00-27:06. 2-2 tasoituksen laukoi Niklas Konttila. Aleksi Poikola laukoi isännät johtoon etuyläkulma vedolla ja hetkeä myöhemmin pistekunkku Joonas Larinmaa osui pitkästä aikaa TUTO paidassa. (Väliin sopi kausia Forssassa, Joensuussa ja Keuruulla) Erän lopulla Palloseuran Leevi Kannisto kilautti ylärimaa. Eetu Nieminen torjui toisessa erässä 9 kertaa ja TUTO vahti Severi Soukka 7 kertaa.

Kolmannessa erässä Palloseura pystyi paineistamaan pitkiäkin jaksoja TUTO päädyssä mutta kavennusta ei syntynyt joten TUTO Hockey voitti harjoitusottelun maalein 4-2. Palloseuran maalit Lahtela ja Forsblom. Maalilla Eetu Nieminen torjui 20 kertaa. Vastaavasti Severi Soukka TUTO maalilla oli enemmän työllistetty ja torjui 29 kertaa. Joukkueet kohtaavat uudelleen keskiviikkona Forssassa.

Palloseuran puolustuksessa näyttöjä oli antamassa Lassi Peltola joka viime kaudella edusti Vaasan Sportia nuorten liigassa.

FPS Turussa 13.8-21

O.Nieminen – Forsblom – Huhtasalo