Palloseura vieraili perjantai-iltana Heinolassa hakien paikanpäälle matkanneiden FPS FanClubin kannattajien iloksi selkeän 7-3 voiton.

Avauserä oli vielä melko tasainen vaikka Palloseura hienokseltaan sitäkin hallitsi. Paavo Tyni toi kiekon ylös, kiersi maalin ja laukoi kohti maalia, kiekko pomppi takatolpalle josta Eetu Moberg vei uransa ensimmäisellä Mestis maalillaan Palloseuran johtoon. Toinen syöttäjä oli Leevi Kannisto. Erän loppupuolella kotijoukkue pääsi kahteen otteeseen ylivoimalle, ensimmäisen alivoiman aikana Mikko Lahtela vapautti Otto Niemisen läpiajoon mutta laukaus pysähtyi tolppaan. Toisen ylivoiman aikana Peliitat onnistui tasoittamaan Markus Lahtisen tarkalla laukauksella joten numeroista 1-1 toiseen erään.

Mutta toinen erä uskomaton! Palloseura lähti kolmanteen erään 1-6 johdossa! Otto Nieminen aloitti ilotulituksen joita jatkoivat Leevi Kannisto, Daniel Mäkiaho, Jere Jokinen ja Atso Lehtinen. Toisen erän torjunnat 13-0! Niemisen kauden avausmaali syntyi ylivoimalla ollen ensimmäinen ylivoimamaali joka Peliitoille tehtiin tällä kaudella. Tyni oli jälleen syöttäjänä ja toinen syöttäjä oli Daniel Mäkiaho. Pari minuuttia myöhemmin, ajassa 24:54 Paavo Tyni laukoi siniviivalta ja Leevi Kannisto ohjasi maalin edestä niinikään kauden ensimmäisen osumansa, Aapo Alapuranen toimi toisena syöttäjänä avaten kauden pistetilinsä. Reilua minuuttia myöhemmin oli jo 1-4 kun Daniel Mäkiaho laukoi maalin edustalta komean kuvion päätteeksi. Syöttäjinä illan voittomaaliksi jääneessä maalissa olivat Miska Ronkainen ja Karri Forsblom. Palloseura pääsi erän puolivälin jälkeen pelaamaan kahden miehen ylivoimalla ja Jere Jokinen rankaisi terävällä laukauksella numeroiksi 1-5. Syöttäjinä Otto Nieminen ja Mikko Lahtela. Palloseura iski vielä kertaalleen, nelosketju pyöritti lähes pari minuuttia ja lopulta puolustaja Atso Lehtinen laukoi kiekon ohi Oskari Parviaisen ajassa 36:24.

Kolmannessa erässä Otto Nieminen teki lähes maaliviivalta illan toisen maalinsa vieden Palloseuran 1-7 johtoon. Maalin syöttivät Mikko Lahtela ja Jere Jokinen. Palloseuran suurin maalinälkä oli tässä vaiheessa tyydytetty ja Peliittojen maalille kolmanteen erään tullut Eetu Uotinen joutui puuttumaan peliin vain kolmesti. Peliitat onnistuivat ylivoimalla kaventamaan pariin otteeseen Juuso Heikkilän ollessa molempien osumien tekijänä mutta pisteet silti selkeästi meille!

Ottelun maalikooste

Teksti ja kuva: FPS Mediaryhmä/ TT