Palloseura pääsi ansaitulle viikonloppu vapaalle mukavissa tunnelmissa, kun KOOVEE kaatui jatkoajan jälkeen maalein 3-2. Voittomaalin laukoi Miku Ronkainen. Ottelu oli Palloseuralle kolmas neljän päivän sisällä.

Avauserässä ilmeisesti vielä eilinen peli painoi, sillä vieraat karkasivat 0-2 johtoon. Ensin Aku Kinnari pelasi tilanteen loppuun ja tuikkasi Petrus Lintosen luistimien kautta miinuskulmasta Dynamon 0-1 johtoon ajassa 9:45. Neljä minuuttia myöhemmin syntyi 0-2 ylivoimalla. Maalin ohjasi Okko Kangasniemi, Totte Moberg istui kampituksesta saamaansa rangaistusta.

Toisessa erässä Palloseura sai painettua peliä KOOVEE:n päätyyn, tilannetta auttoi Jesse Pelamon ensimmäisellä minuutilla saama rangaistus. KOOVEE puolusti kuitenkin tarkasti eikä Palloseura päässyt oikein kunnon maalipaikoille. Palloseura sai kuitenkin palkinnon ajassa 37:19. Mika Huhtasalo yritti ensin ja kiekko ajautui kulmaan josta Totte Moberg sen nappasi. Totte näki keskellä laukaisupaikkaan hakeutuneen Huhtasalon joka laukoi ja kiekko upposi verkkoon. Eemeli Mäki teki maalinedustalla hyvää maskia Samu Pakarisen edessä ja Pakarinen oli voimaton Huhtasalon vedon edessä joten kolmanteen erään lähdettiin vieraiden johtaessa peliä 1-2.

Kolmannessa erässä Palloseuralle avautui tasoituspaikkoja, heti alussa ruotsalaiskaksikko Philip Pallin-Emil Ström rakensi hyvän tilanteen ja hetkeä myöhemmin Mika Huhtasalolle avautui hyvä maalipaikka. Seitsemännellä minuutilla Konsta Keteli rakensi Michal Kvasnicalle paikan, mutta Pakarinen torjui. Mahdollisuudet vaan paranivat kun Pelamo lähti istumaan illan kolmatta jäähyään. Parhaassa paikassa Konsta Ketelin maila katkesi ja laukauksia tuli muutenkin liian vähän. Vaikka Palloseuralla oli kolmannessa erässä hyviä tilanteita, niin  niitä riitti myös KOOVEE:llä sillä Petrus Lintonen joutui torjumaan kolmannessa eräässä 16 kertaa (koko ottelussa 38). Pelikatkoa ei lopussa tullut ja aika alkoi käydä vähiin, Petrus Lintonen luisteli pois maaliltaan puolisen minuuttia ennen loppua. Palloseura sai kiekon vieraiden päätyyn ja rakensi hyvin maalipaikkaa kellon tikittäessä kohti loppua..Michal Kvasnica syötti siniviivalle Joona Vainiolle joka laukoi, maalin edessä Emil Ström ohjasi ja kiekko painui ohi Pakarisen ajassa 59:54 ja Palloseura nousi riemukkaasti 2-2 tasoihin joten ottelu eteni jatkoajalle.

Jatkoajalla Palloseuralle avautui hieno 3vs1 tilanne, mutta KOOVEE puolustaja pääsi katkoon eikä ratkaisua syntynyt. Michal Kvasnica voitti hyökkäyspään aloituksen, Samuli Virtanen jatkoi taakse ja Miku Ronkainen laukoi vedon joka upposi ohi ottelussa 30 kertaa torjuneen Pakarisen ja Palloseura nappasi viikon toisen voittonsa ja revanssin tiistaina Tampereella kärsitylle niukalle tappiolle numeroin 3-2.

Pizzeria Mali lahjakortit menivät avausmaalin tehneelle Mika Huhtasalolle ja parhaasta suorituksesta (tasoitusmaali) Emil Strömille.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timppa