Palloseuran kolmen ottelun viikko päättyi kotiotteluun Iisalmen Peli-Karhuja vastaan.

Avauserässä Mika Huhtasalo joutui jäähylle luisteltuaan liian läheltä IPK-vahti Eetu Randelia. Alivoima toimi hienosti ja Palloseura pääsi vastahyökkäykseen. Erkki Laiho syötti upealla spin-o-rama syötöllä Eetu Mobergin nokikkain Randelinin kanssa eikä kapteeni erehtynyt vaan siirsi Palloseuran alivoimalla 1-0 johtoon ajassa 8:25.

IPK:n Santeri Suomalaisella oli hieno tasoituspaikka mutta Petrus Lintonen Palloseuran maalilla venyi huikeaan torjuntaan.

Joona Tala vapautti Eppu Varjamon läpi mutta laukaus meni tolpan kautta ohi, jatkotilanteessa Kalle Matikainen kaatoi Varjamon mutta Palloseuran yv ei tuottanut tulosta.

IPK pääsi tasoittamaan erän viimeisellä minuutilla Jules Galletin osuessa maaliin lähietäisyydeltä , joten toiseen erään mentiin tasatilanteessa 1-1.

Toisessa erässä IPK otti 1-2 johdon ajassa 25:27 Nicolas Werbikin terävällä vedolla. Kolmisen minuuttia ennen erän päätöstä Mika Huhtasalo kilautti yläputkea ja viimeisellä minuutilla Miku Ronkainen oli hyvässä paikassa, mutta haki vielä syöttöä. Tästä ei mennyt kovinkaan pitkään kun Miku oli karkasi nokikkain Randelinin kanssa, mutta IPK vahti veti pitemmän korren.

Kolmas erä mentiin pitkälti Palloseuran hakiessa tasoitusta. Eetu Randelin venyi komeasti Miku Ronkaisen laukauksen eteen, Miku pääsi yrittämään Michal Kvasnican hyvästä poikittaissyötöstä. Erän puolivälin jälkeen Eppu Varjamo pääsi yrittämään hyvästä paikasta ja kiekko tuli Randelinin torjunnasta Miku Ronkaisella, mutta tänään ei ollut Mikun päivä ja veto meni ohi puolityhjästä maalista. Viimeisellä minuutilla, kun Palloseura haki tasoitusta ilman maalivahtia pääsi Michal Kvasnica laukomaan hyvästä paikasta ,mutta Randelin kesti joten Palloseura joutui kohtuullisen hyvästä pelistään huolimatta jälleen taipumaan niukkaan tappioon Peli-Karhujen viedessä pisteet mukanaan maalein 1-2.

Palloseuran avausmaalin tekijä Eetu Moberg palkittiin Pizzeria Malin lahjakortilla. Hyvistä suorituksista palkittiin mv Petrus Lintonen niinikään Pizza lahjakortilla. Ja nyt kun on tilanteita katsottu videolta niin kyllä Erkki Laiho ansaitsee tuosta syötöstä myös Pizzeria Malin pizzan! Kortti toimitetaan myöhemmin Ekille!

Kuva ja Teksti : Timppa