Palloseuran viikon ainoa matsi pelattiin perjantai-iltana Keuruulla.

Ottelun ensimmäisen viisi minuuttisen aikana molemmilla oli hyviä maalipaikkoja, mutta tulosta ei syntynyt. Palloseuran paikat olivat Joona Talalla ja Miku Ronkaisella.
Palloseura pääsi ylivoimalle kun KeuPa HT kapteeni Veeti Vuorio joutui huitomisesta boxiin. Palloseuran ylivoima oli kauden surkein tuloksellisesti sillä Vuorion jäähyn päättyessä taululla komeili isäntien 2-0 johto. Ensin Miiro Linjala teki 1-0 ja puoliminuuttia myöhemmin Tomi Mäntynen 2-0. Molemmat maalit syntyivät kahdella-yhtä vastaan hyökkäysten päätteeksi.
Palloseura kavensi ajassa 11:33, Miku Ronkainen syötti hyvin takatolpalle nousseelle Michal Kvasnicalle joka viimeisteli numeroiksi 2-1, maalin toinen syöttöjä oli Konsta Keteli.
Palloseura kehitteli hyvää maalipaikkaa 14 minuutin kohdalla, mutta KeuPa vahti Oskari Parviainen sai mailan väliin. Kiekko tuli jatkossa KeuPan Joni Airolle joka vapautti Leo Ringin läpiajoon, Ring laukoi varmasti numeroiksi 3-1 ajassa 14:14.
Palloseuran kavennus syntyi heti seuraavalla minuutilla, Philip Pallin kierrätti kiekon siniviivalle Joona Talalle, joka laukoi. Maalin edessä oli sopivasti Aapo Alapuranen ja hän ohjasi kiekon taidokkaasti verkkoon ajassa 15:33 ja tilanne 3-2.
Maalirikkaan avauserän viimeisen maalin laukoi ylivoimalla isäntien Juuso Heikkilä ajassa 17:32. Joni Kuoppala istui tällöin jäähupenkillä. Maalin jälkeen 8 kertaa avauserässä torjunut Petrus Lintonen luisteli vaihtoon ja Palloseuran maalille tuli Eetu Nieminen. Oskari Parviaiselle kertyi avauserässä 6 torjuntaa.

Palloseuralla oli toisen erän ensimmäisen neljänneksen aikana kolme paikkaa kavennusosumien tekoon. Ensin Philip Pallin pääsi puolittain läpi, sitten Erkki Laiho punnersi maalipaikkaan ja tämän jälkeen Miku Ronkainen tuli hyvin oikealta mutta Oskari Parviainen onnistui selvittämään kaikki nämä  tilanteet.
Palloseuran 4-3 kavennus syntyi ajassa 25:02. Michal Kvasnica löysi Aapo Alapurasen vapaana ja Aapo laukoi illan toisen( ja kauden kolmannen) maalinsa. Toinen syöttäjä oli Zack Malik.
Palloseura pääsi ylivoimalle 33 minuutin kohdalla. Tulosta ei syntynyt , toki oma pää pysyi nyt puhtaana. Hetkeä myöhemmin puolestaan oli Erkki Laihon vuoro joutua korkeasta mailasta jäähypenkille. KeuPa sai yv:n pyörimään mutta Palloseuran av kesti jäähyn mutta heti Laihon päästyä jäälle pääsi Viljam Sandvik laukomaan yläputken kautta numeroiksi 5-3 ajassa 37:58.
Tämä oli tilanne kahden erän jälkeen. Eetu Nieminen torjui toisessa erässä 9 kertaa ja Oskari Parviainen 6 kertaa.

Kolmannen erän ensimmäisellä puoliskolla tilanteet olivat harvassa. Ote oli Palloseuralla, mutta mitään kovinkaan vaarallisia tilanteita ei syntynyt. Emil Ström pääsi keskeltä laukomaan, mutta päin Parviaista.
Jos oli erän ensimmäinen puolisko kohtuullisen tarkkaa peliä, niin viimeisen kahdeksan minuutin aikana tapahtui.. ensin KeuPa HT:lle oli jäähy tulossa ja Palloseura otti Niemisen pois maaliltaan, no takapassi lipsahti sitten tyhjään maaliin ja Kohei Sato, jolle oli muuten jäähy tulossa, sai ilmaisen maalin tililleen ja KeuPa HT meni 6-3 johtoon. Saton istuessa jäähyllä otti Joni Airo korkeasta mailasta rangaistuksen ja Palloseura pääsi pelaamaan 5vs3 yv:tä. Tämä tuottikin 6-4 kavennuksen, maalin tekijänä maalin kulmalta Michal Kvasnica, syöttäjinä Joona Vainio ja Miku Ronkainen. Maalin jälkeen Palloseura haki vielä Airon jäähyn aikana lisäkavennusta onnistumatta tässä ja jäähyltä päästyään Airo pääsi tekemään loppunumeroiksi 7-4 kun Palloseuran puolustus menetti luvattoman helposti kiekon oman maalin takana. Rasmus Heljanko syötti ja Airo viimeisteli varmasti loppunumerot. Kolmannessa erässä Oskari Parviainen torjui 9 kertaa (yhteensä 21) ja Eetu Nieminen 5 kertaa (yhteensä 15)

Teksti ja kuva: Timppa