Palloseura aloitti uuden kolmen ottelun viikon legendaarisessa Hakametsän Jäähallissa Tampereella jossa meitä isännöi KOOVEE.

Avauserässä Palloseura meni kahden maalin johtoon. Isännät pääsivät ylivoimalle kun Karri Forsblom passitettiin heppoisesti jäähylle. Kotijoukkue KOOVEE pyöritti mutta maalin teki Palloseura, Paavo Tyni osui hieman kiekkoon ja Oliver Kiljunen polki omalta siniviivalta asti läpiajoon, hienon harhautuksen jälkeen taululla olivat numerot 0-1 ajassa 5:21.

Palloseura oli lähellä toista maalia mutta Paavo Tynin veto osui tolppaan. Erää oli pelattu lähes 14 minuuttia kun Miska Ronkainen käytti KOOVEE pakin virheen hyväkseen ja saatuaan kiekon hyökkäysalueen kulmassa hän laukoi pelivälineen samantien ohi viime kaudella monesti Palloseuran peikkona olleen Kari Piiroisen.

Toisen erän lopulla riitti tapahtumia. KOOVEEn Janne Seppänen vapautettiin läpi mutta Eetu Nieminen torjui hienosti. Heti perään Leevi Kannisto nousi komeasti laidasta maalille, mutta ei onnistunut ohittamaan Piiroista. Hetkeä myöhemmin Valtteri Suni oli aivan vapaana Piiroisen maalilla, mutta laukoi ohi. Ja seuraavassa tilanteessa Leevi Kanniston ohjaus osui tolppaan. Kun Palloseura ei saanut kiekkoa verkkoon iski kotijoukkue. Eemeli Mäki ohjasi ”luukulta” kiekon ohi Eetu Niemisen ajassa 36:50.

Palloseura sai vielä ylivoiman kun kotijoukkueen Joona Veikkola passitettiin selästä taklaamisesta 2+10 minuutin jäähylle erän lopulla.

Kolmanteen erään jatkunut rangaistus ei tuottanut Palloseuralle lisäosumia. Ja jäähyn päättymisen jälkeen kotijoukkue KOOVEE sai otetta ja kiekko pyöri pitkiä tovia Forssalaisten alueella. Palloseuran hyökkäyksiin lähdöissä oli suuria vaikeuksia.

Palloseuran Erkki Laiholle tuomittiin korkeasta mailasta 2 minuuttinen ja reilua minuuttia myös Samuli Virtanen joutui istunnolle kampituksesta. Palloseuran alivoima kesti 3vs5 alivoiman mutta Laihon päästyä jäälle sai kotijoukkueen nuori kultakypärä Jani Nyman kiekon ja laukoi sen vastuttamattomasti Palloseuran maalin ja tilanne oli 2-2 ajassa 46:41.

Palloseura pääsi puolestaan ylivoimalle kun KOOVEE syyllistyi selkeään väärään vaihtoon ajassa 48:42. Palloseura tarvitsi 5 sekuntia ylivoimamaalin tekoon. Kiekko pomppi aloituksen jälkeen Mikko Lahtelalle joka oli nokikkain Kari Piiroisen kanssa. Siisti harhautus ja kiekko verkkoon, illan voittomaali oli syntynyt! Syöttöpisteet Erkki Laiholle ja Karri Forsblomille.

Hieman eteenpäin tästä, kun erä oli juuri ylittänyt puolivälinsä Karri Forsblom pääsi pyöräyttämään ”vanhanaikaisella” numeroiksi 2-4, syöttäjinä Joona Vainio ja Mikko Lahtela.

KOOVEE pelasi loppuun saakka yritteliäästi, mutta viitisen minuuttia ennen loppua hyvin maalipaikkaan nousseen Nikolai Hakalan tolppalaukausta lähemmäksi kotijoukkue ei kiekkoa saanut. Lopussa isännät hakivat vielä kavennusta korvaamalla Piiroisen kenttäpelaajalla. Kesken painostuksenpoikasen Santtu Hakanen pääsi katkoon vapauttaen Oliver Kiljusen laukomaan illan maalinsa joten loppunumerot Hakametsän illassa olivat 2-5 ja paikalle saapunut FPS Fan Club sai juhlia voittoa yhdessä pelaajien kanssa! Eetu Nieminen Palloseuran maalilla torjui 28 kertaa, kotijoukkueen Kari Piiroinen torjui 21 kertaa.

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi ottelua Palloseuran mediaryhmälle seuraavasti: Tänään kaksijakoinen peli. Hyvä lähtö, mutta toisessa ei onnistuttu ratkaisemaan peliä ja Koovee pääsi mukaan. Osin huolimatonta, mutta kolme pistettä lämmittää. Voitoista kuitenkin pelataan. Hyvä vire jatkuu niin ladataan taas kohti viikonlopun kotipelejä ja tarjotaan hyvät pelit kotiyleisölle.