Kuva:Kari Vahaniitty

Palloseura sai viikonlopun toiseen otteluunsa pitkästä aikaa vieraita Savonlinnasta kun SaPKo saapui kylään ensimmäistä kertaa sitten kauden 06-07. Eilen Turussa voittanut SaPKo ei pystynyt toistaamaan temppua Forssassa vaan joutui lähtemään kohti Itä-Savoa ilman pisteitä ja ilman maaleja Palloseuran jyrätessä Pääsipaidat maalein 4-0

Avauseerä mentiin vielä maaleitta, Palloseuralla oli pari huippupaikkaa, Aapo Alapuranen pääsi karkuun mutta laukoi yli. Mika Huhtasalon one-timerin eteen puolestaan venytti SaPKon hyvin pelannut maalivahti Valtteri Nousiainen. Myös SaPKo pääsi pariin otteeseen hätyyttelemään Eetu Niemisen vartioimaa Palloseuran maalia mutta Nieminen oli tarkkana ja erätauolle mentiin maalittomassa tilanteessa.

Ottelu etenikin maalittomassa tilanteessa lähes puoliväliin kunnes Palloseura iski kahdella-yhtä vastaan hyökkäyksestä ajassa 29:05. Anssi Rantanen nosti omasta päädystä keskialueelle Karri Forsblomille joka eteni yli siniviivan ja lähetti syötön joka löysi maalin edestä Mika Huhtasalon. Huhtasalo ei enää erehtynyt vaan laukoi varmasti kiekon verkkoon, tilanteeksi 1-0.

Myös Palloseuran toinen maali syntyi 2vs1 hyökkäyksestä. Miku Ronkainen katkoi hyökkäys siniviivalla SaPKon hyökkäykseen lähdön, valelaukaus sai Nousiaisen polvilleen jolloin Miku nosti rystypassin takatolpalle syöksyneelle Jere Jokiselle. Palloseuran paras maalintekijä ei tuosta erehtynyt ja tilanne oli 2-0 ajassa 34:05.

Kolmannessa erässä näytti pitkään että Nousiainen pitää Palloseuran kahdessa maalissa. 23 kertaa ottelussa torjunut Eetu Nieminen puolestaan odotteli summeria kun SaPKo ei saanut todellista kirivaihdetta päälle. Nieminen kesti SaPKon harvat laukaukset loppuun saakka , tuloksena uran ensimmäinen Mestis nollapeli. Nousiainen puolestaan joutui vielä antautumaan kahdesti.

Digitaalit pysähtyivät aikaan 50:41 Palloseuran ottaessa 3-0 johdon. Karri Forsblom voitti hyökkäyspään aloituksen taakse josta Miska Ronkainen laukoi, Nousiainen torjui eteensä ja kiekko tuli Forsblomille joka käänsi nopeasti takatolpalle. Sieltä Mika Huhtasalo sai tuikata illan toisen maalinsa ”tyhjiin”.

Palloseura iski vielä kertaalleen, ajassa 52:01. Nelosketju painoi vahvasti ja palkkioksi maalin. Erkki Laiho syötti hyvin pelanneelle puolustaja Joonas Uimoselle jonka vedon Nousiainen torjui, paikalla oli Topi Hägg jonka laukaus upposi alakulmaan ja Palloseura johti 4-0. Maali oli Topi Häggille kauden ensimmäinen ja siihen päälle ansaitusti komeat tuuletukset.

Ottelun CMore maalikooste löytyy TÄÄLTÄ

FPS FanClub oli jälleen vaikean valinnan edessä valitessaan parhaita pelaajia, Eetu Nieminen olisi ollut myös vahva ehdokas Mika Huhtasalo kahdella maalillaan ansaitsi Hakala Foods palkinnon (2+0, peliaika 14:16)

Tasapaksusta SaPKo:sta palkittiin Juuso Forsström (+- 0, aloitukset 53%, peliaika 18:16)

Valmentaja Eemeli Parikan kommentit Palloseuran mediaryhmälle:

Tänään peliin hiukan hidas lähtö. Peli parani ottelun edetessä ja nolla päästettyä maalia aina hatunnoston arvoinen suoritus.

Joukkue oli sitoutunut koko viikonlopun ja 2 päästettyä pelitilannemaalia viikonloppuun antaa uskoa tulevan viikon peleihin.
Onnistujia tuli tänään laajalta rintamalta ja joukkueen esitys tasapainoinen. Työ kuitenkin jatkuu taas maanantaina.

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa