Palloseuran viikon ohjelmassa on kaksi kovaa haastetta, kun ensin keskiviikkona kohdataan vieraissa Imatran Ketterä ja lauantaina Forssaan saapuu jälleen kärkijoukkue K-Espoo.

Ketterää vastaan ei olla vielä tällä kaudella pelattu, edellis kausina Ketterä on ollut hieman niskan päällä, vaikka Palloseura onkin ollut hyvin peleissä mukana.
Tällä kaudella Ketterän peli on ajoittain tökkinyt vaikka huippujoukkueesta on kyse. Sekä RoKi:a että Kiekko-Vantaata vastaan joukkue kärsi 0-1 kotitappiot. Joukkueen neljästä tappiosta 3 on tullut kotikaukalossa. RoKi tappion jälkeen joukkue on toki kaatanut kotikaukalossa, jossa on menossa seitsemän kotipelin putki, Hermeksen puhtaasti 5-0 ja Hokin 5-1. Ketterän sijoitus on tällähetkellä sarjassa toinen, pisteitä on kertynyt 35, pelattuja otteluita on 16.
Ketterän paras pistemies on tälläkin kaudella Henry Karjalainen, joka viime kaudella voitti Mestiksen pistepörssin. Karjalainen haki try-outin kautta pelipaikkaa Sportista, mutta kun sitä ei löytynyt niin mies palasi tuttuun Ketterä paitaan ja on tehnyt pelaamissaan 14.sta ottelussa pisteet 5+12. Toiseksi tehokkaampana pistemiehenä on häärinyt Ranskasta Mestikseen palannut Jaakko Harjula. Joukkueen maalilla Severi Auvinen ja Santeri Lipiäinen ovat pelanneet suunnilleen yhtäpaljon. Auvisella on paremmat tilastot sillä hän on pelaamassaan kahdeksassa ottelussaan päästänyt vain 7 maalia.

Maanantai-iltana Ketterä tiedotti että joukkue saa lainalle Jukureista nuoret lupaukset Samu Tuomaalan ja Hannes Häkkilän.

Ketterä – FPS ke. 23.11 klo 18.30 Imatran Spa Arenalla.

Lauantaina Forssaan saapuu marraskuussa jo toisen kerran kärkijoukkue K-Espoo. Marraskuun alussa Espoolaiset hakivat Forssasta 1-3 voiton tasaisessa ottelussa jossa vieraiden viimeinen maali syntyi tyhjään verkkoon. Espoolaiset ovat koko marraskuun pelanneet vierasotteluita, mutta se ei ole tahtia haitannut sillä joukkue on voittanut ne kaikki. Itseasiassa FPS peli oli tiukoin sillä sen jälkeen joukkue kaatoi TuTo Hockeyn 2-5, Peliitat 2-6 ja viimeksi K-Vantaan 1-4.
Kiekko-Espoo on Tomas Westerlundin johdolla kerännyt tasaisesti voittoja, sillä ainoan kerran joukkue on jäänyt ilman pisteitä Rovaniemellä. Joukkueen toinen tappio tuli Hermestä vastaan vl-kisan jälkeen Espoossa.
Sarjataulukossa Espoolaiset ovat karanneet yhdeksän pisteen kaulalle Ketterään ja IPK:n nähden.
Joukkueen parhaana pistemiehenä jatkaa edelleen kokenut Tommi Huhtala tehoin 9+15 ennen puolustaja Aleksi Matinmikkoa jolla on tehot 2+17. Joukkueen maalivahdeista Waltteri Ignatjew kävi HIFK:ssa lainapestillä joka liiton siirtolistan mukaan päättyi 20.11. Toki lainan jatko on tietenkin mahdollinen. K-Espoo ei kuitenkaan ole pulassa vaikka Ignatjew olisi poissa sillä Jani Lampinen on pelannut suurimman osan otteluista.

FPS – K-Espoo la 26.11 klo 17.00 Forssan Jäähallissa.

Sportin kanssa tänään (maanantaina 21.11) jatkosopimuksen tehnyt Jure Povse jatkaa Forssassa lähtökohtaisesti loppukauden. Toki Sportilla on oikeus kutsua Povse takaisin riveihinsä jos on tarvetta.
Peliitat ottelu katkaisi Palloseuran tappioputken 3-2 voiton myötä ja kun Keuruullakin peli oli jo ,niukasta tappiosta huolimatta, kohtuullisen mukavan näköistä, niin kärkijoukkueita voidaan lähteä haastamaan tosissaan.
Palloseuran Kultakypäränä jatkaa Miku Ronkainen tehoin 5+10 ennen Michal Kvasnicaa (7+5). Lauantaina kahdesti viimeistellyt Mika Huhtasalo nosti kauden maalimääränsä kahdeksaan, jolla on Vihreäpaitojen paras maalintekijä.
Molemmat maalivahdit onnistuivat viime viikolla , Eetu Nieminen joutui Keuruulla antautumaan kolmesti ja Petrus Lintonen Peliittoja vastaan siis kahdesti.

Mika Huhtasalo arvio tulevia otteluita seuraavasti lauantaina FPS Fan Clubin haastattelussa: Ens viikol tulee tiukat pelit,  eka Imatralla, tiukka peli tulee siellä, mut uskon jos jatketaan tähän malliin niin ihan varmaan voitetaan.

Konsta Keteli puolestaan kommentoi lauantaina FPS Fan Clubin haastattelussa viikon otteluita näin: Hyvät haasteet meille, peli on mennyt parempaan suuntaan mutta ei olla pystytty voitoksi kääntämään niin on semmoinen että jos saadaan hyvä tohon alle ja pystytään pitään se kolmas eräkin niin siinä on meille hyvä haaste hyviä vastustajia vastaan.

Poissaolijat:

Joona Vainio : Päivä kerrallaan

Kasperi Lehtonen: Päivä kerrallaan

Veikka Kärjä: 2 viikkoa (armeija)

Miska Ronkainen: Määrittelemätön