kuva: Kari Vahaniitty

Palloseura palasi pakolliselta tauolta tositoimiin keskiviikkona. Vieraaksi oli saapunut Peli-Karhut Iisalmesta.

Ottelussa näkyi selkeästi että Palloseura oli joutunut huilaamaan. Syötöt eivät napsattaneet kunnolla lapoihin ja muutenkin peli oli hakemista.

Avauserässä Palloseura kuitenkin oli hyvin pelissä mukana ja Juha Jatkola IPK maalivahtina joutui venymään hyviin torjuntoihin pitääkseen maalinsa koskemattomana.

Palloseura pääsi Pontus Wernersonin jäähyn myötä ylivoimalle. Mika Huhtasalo ja Erkki Laiho laukoivat terävästi, toki ilman tulosta. Erän puolivälissä IPK puolustus pääsi viime tingassa katkoon ennen kuin Mikko Lahtela olisi päässyt tuikkaamaan kiekon verkkoon. Pari minuuttia myöhemmin Mika Huhtasalo pääsi karkuun. mutta ei onnistunut ohittamaan Jatkolaa. Jatko tilanteessa Huhtasalo pääsi vielä kokeilemaan laukausta mutta veti etukulmasta ohi. Palloseuralla oli seuraavalla minuutilla upea paikka. Leevi Kannisto rakensi poikittaissyötöllä ,mutta Jatkola jatkoi hyviä otteita ja torjui loistavasti Erkki Laihon yrityksen takatolpalta.

Toinen erä puolestaan oli Palloseuralle vaikea. Jatkolaa työllistettiin vain viiden laukauksen verran. Sen sijaan jäähyaitio tuli Vihreäpaidoille tutuksi hieman erikoisten jäähyjen myötä. Kahdesti jouduttiin istumaan kiekon sulkemisesta käteen.. IPK pääsi ylivoimalle mv Eetu Niemisen nostettua kiekon katsomoon ja onnistui siirtymään 0-1 johtoon Janne Hämäläisen ohjauksella ajassa 22:07.

Miska Ronkaisen kiekon sulkemista saaman jäähyn , samoin Paavo Tynin kiinnipitämisestä saaman jäähyn Palloseura kesti, mutta erän lopulla Huhtasalon jouduttua myös kiekon sulkemista, pääsi IPK siirtymään 0-2 johtoon Linus Wernersonin tykityksellä ajassa 38:49.

Kolmanteen erään Palloseura oli saanut uutta virtaa ja haki vahvasti kavennusta. Toki IPK pääsi pariin otteeseen iskemään vahvasti vastahyökkäyksillä lisäosumia. Eetu Nieminen torjui yritykset kuitenkin varmasti.

Aapo Alapuranen oli hyvässä paikassa kuudennella minuutilla ja Joona Tala pääsi vielä tykittämään siniviivalta mutta Jatkola kesti. Seuraavalla minuutilla Palloseura onnistui kaventamaan, ensin Juha Jatkola torjui loistavasti Mika Huhtasalon vedon, mutta Huhtasalo haki kiekon päädystä ja laukoi kiekon pienestä kulmasta etukulmasta verkkoon ajassa 45:56. Maalin syöttivät Aleksi Karlsson ja Totte Moberg.

Totte Moberg tuuletti tasoitusmaalia vajaa kahdeksan minuuttia ennen loppua. Terävä laukaus näytti painuvan etukulmasta verkkoon,mutta videotarkastuksen jälkeen tuomaristo hylkäsi maalin tulkiten maalin nousseen pois paikaltaan sen verran että kiekko meni sivuraudan alta maaliin.

Palloseuralla oli upea paikka tehdä tasoitus kun Mika Huhtasalo vapautti Paavo Tynin avopaikkaan, mutta kiekkoa vain ei saatu verkkoon..

Lopussa Palloseura haki tasoitusta ottamalla Eetu Niemisen maalilta..onni ei ollut myötä, Karri Forsblomin maila katkesi pahassa paikassa eikä tasoitusta syntynyt joten IPK nappasi Lounais-Suomen kiertueeltaan täydet kuusi pistettä Ylä-Savoon.

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi Palloseuran mediaryhmälle ottelua lyhyesti: Tänään kiekollinen peli oli vaisua osittain. Puolustuspelamiinen hyvää. Niukasti IPK parempi. Lähellä oltiin. Nyt katseet perjantaihin.