Palloseura ja TuTo Hockey kohtasivat keskiviikona viimeisessä harjoitusottelussa ennen ensi viikolla alkavaa sarjaa.

Palloseura hallitsi kahta ensimmäistä erää mutta TuTo pääsi kolmannessa peliin mukaan ja iski kiekon kolmesti Eetu Niemisen selän taakse ja vielä kertaalleen viimeisellä sekunnilla tyhjiin joten Palloseuralle jäi parannettavaa sarja-avaukseen TuTo Hockeyn voittonumeroiden ollessa 3-5.

Ottelun ensimmäisen osuman teki vierailija TuTo kun Anton Vasiljev pääsi melko vapaasti tekemään osuman ajassa 4:15.

Palloseura onnistui tasoittamaan alivoimalla, Mikko Lahtelan ensimmäisen yrityksen Jere Huhtamaa torjui mutta rebound vedolle ei Huhtamaa enää voinut mitään ja tilanne oli 1-1 ajassa 6:28. Reilua paria minuuttia myöhemmin Palloseura otti 2-1 johdon, maalintekijänä Miku Ronkainen jolle Mika Huhtasalo tarjoili passin. Toinen syöttäjä oli Paavo Tyni.

Palloseuran pirteästi pelannut nelosketju Aapo Alapuranen – Eetu Moberg – Peteris Pujats rakensi pari minuuttia ennen erän loppua mallikkaan hyökkäyksen. Eetu ja Pete rakensivat ja Aapo Alapuranen teki ensimmäisen maalinsa Vihreässä paidassa joten avauserän jälkeen Palloseura johti 3-1.

Toista erää Palloseura hallitsi tilastojen valossa mutta myös Eetu Nieminen pääsi näyttämään torjuntataitojaan.

Kolmannessa erässä Palloseuralla oli kohtuullisen hyvät paikat iskeä neljäs maali. Totte Moberg ja Miku Ronkainen yrittivät hyvin. Paras paikka oli Aapo Alapurasella joka sai TuTon pakilta nappisyötön mutta Jere Huhtamaa torjui.

TuTo kavensi ajassa 50:50 numeroiksi 3-2.Puolustaja Jasper Rannisto ehti iskemään Eetu Niemisen takapatjasta ponnahtaneen irtokiekon verkkoon. Reilua minuuttia myöhemmin tilanne oli jo tasan kun Jesper Larinmaa siirsi kiekon lähietäisyydeltä ohi Niemisen. Tämäkään ei vieraille riittänyt vaan ajassa 53:49 Valtteri Valtonen tykitti kovalla vedolla kiekon takayläkulmaan ja TuTo Hockey otti 3-4 johdon.

Palloseura otti aikalisän ajassa 58:14, samassa ajassa Paavo Tyni oli joutunut jäähyaitioon. Parikymmentä sekuntia myöhemmin Palloseura sai otettua Niemisen vaihtoaitioon ja onnistuikin viidellä-viittä vastaan kehittämään painostuksen TuTo päätyyn kuitenkin onnistumatta maalin teossa. Viimeisellä sekunnilla Oskari Kalajanniska onnistui siirtämään kiekon tyhjään Forssalais maaliin joten loppunumerot olivat siis 3-5.

Eetu Nieminen Palloseuran maalilla torjui ottelussa 21 kertaa. TuTo vahti Jere Huhtamaa puolestaan ehti torjumaan 29 laukausta.

Harjoitusottelut on nyt pelattu, sarja alkaa 24.9 Turussa kun TuTo Hockey puolestaan isännöi Palloseuraa.

Kuva ja teksti: FPS Mediaryhmä / TT