Palloseura sai viikon ensimmäiseen otteluunsa vastaansa KeuPa HT:n Keuruulta. Palloseura oli loukkaantumisten ja sairaistelujen vuoksi hakenut vahvistukseksi U20 joukkueesta Santtu Rantasen, lisäksi puolustaja Joona Tala pelasi hyökkääjänä.

KeuPa HT:llä oli ottelun ensimmäinen vaarallinen maalipaikka neljännellä minuutilla, kun Juuso Heikkilä pääsi Palloseuran vaihtovirheen seurauksena laukomaan hyvästä paikasta. Eetu Nieminen oli valppaana ja torjui.
Noin kuuden minuutin paikkeilla Mikael Tapio joutui kampituksesta jäähylle, Palloseura pelasi vahvaa alivoimaa ja tilanne säilyi maalittomana.
Palloseura otti 1-0 johdon ajassa 11:34 kun Niko Ervasti lähetti siniviivalta vihaisen vedon joka painui verkkoon ohi Oskari Parviaisen. Ervastin kauden toisen maalin syöttivät Severi Savijoki ja Erkki Laiho.
Hetkeä myöhemmin Palloseura pääsi ylivoimalle KeuPan väärän vaihdon myötä, ylivoima ei kuitenkaan lähtenyt kunnolla käyntiin ja numerot säilyivät.
Avauserässä Eetu Nieminen torjui 9 kertaa , KeuPa HT:n Oskari Parviainen selvisi kolmella torjunnalla, joutuen tosin kaivamaan myös kiekon verkosta joten avauserä Palloseuralle maalein 1-0.

Palloseura sai heti toisen erän aluksi kiekon verkkoon, mutta tuomaristo levitti heti kätensä ja hylkäsi osuman kädellä tehtynä.
KeuPan alati vaarallinen Juuso Heikkilä oli jälleen maalipaikassa erän viidennellä minuutilla, mutta nosti ohi maalin.
Palloseura pääsi ylivoimalle kun Miku Ronkainen kaadettiin, yv kuitenkin päättyi kun Eetu Moberg passitettiin huitomisesta jäähylle. Tasavajaalla KeuPan Vilham Sandvik osui hienosti ilmassa maalille pomppineeseen kiekkoon, mutta Eetu Nieminen sai patjatorjunnan. Alivoimalla Konsta Keteli nousi hyvin vastaiskuun, mutta nyt puolestaan Oskari Parviainen torjui samoin kuin hetkeä myöhemmin kun Samuli Virtanen pääsi yrittämään maalin edestä.
Miku Ronkainen pääsi Mikael Tapion reboundista yrittämään maalintekoa erän neljänneksi viimeisellä minuutilla mutta tulos ei ollut toivottu.
Toisen erän jälkeinen tilanne oli 1-0.

Kolmas erä alkoi Palloseuran kannalta ikävästi, kun heti ensimmIsellä minuutilla Samuli Virtanen joutui jäähylle. Eetu Nieminen joutui pari kertaa torjuntatehtäviin, mutta alivoima kestettiin. KeuPan Viljam Sandvik pari minuuttia laukoi terävästi, mutta Eetu Nieminen torjui jälleen hienosti.
Kahdeksan minuutin kohdalla Philip Pallin ajoi hyvin maalille , mutta Parviainen torjui. Tuo Pallinin laukaus olikin pitkään Palloseuran ainoa laukaus, sillä kiekko pyöri itsepintaisesti Vihreäpaitojen puolustusalueella KeuPa HT:n hakiessa tasoitusta. Eetu Niemisen yksi illan upeimmista torjunnoista nähtiin vajaa kuusi minuuttia ennen loppua, Joni Airo tuli laidasta maalille ja laukoi, mutta niin vaan kiekko löytyi Niemisen räpylästä.

Kesken KeuPa HT:n pyörityksen Palloseura pääsi 2 ja puoliminuuttia ennen täyttä aikaa laukomaan toisen kerran kolmannessa erässä kohti maalia, Miku Ronkainen laukoi ja kiekko pomppi jo maaliviivalla josta Oskari Parviainen onnistui sen mailalla nappaamaan haltuunsa. KeuPa HT otti Oskari Parviaisen pois maalilta ja samalla aikalisän aloituksen jäädessä Palloseuran päätyyn pitkänkiekon jälkeen. KeuPa HT voitti tärkeän aloituksen ja kiekko pelattiin Juuso Heikkilälle joka laukoi. Miro Linjala oli maalin edustalla ja kiekko osui Linjalaan ja meni maaliin ajassa 58:39, tilanne 1-1. Tuomaristo varmisti maalin vielä videolta ja se hyväksyttiin.

Viimeisen minuutin alkaessa Mikael Tapio toi kiekon pitkällä kulketuksella KeuPa päätyyn, ajoi vielä maalin takaa maalille, kiekko tuli sopivasti keskelle Michal Kvasnicalle joka laukoi kiekon riemukkaasti KeuPa maaliin ajassa 59:16, maalin toinen syöttäjä oli Aapo Alapuranen. Tuomarit lähtivät katsomaan myös tämän tilanteen ja totesivat että ”good goal” ja Palloseura otti 2-1 johdon.

KeuPa HT otti uudelleen Parviaisen pois maalilta ja pääsikin vielä 3 kertaa vaarallisista paikoista laukomaan, mutta Eetu Nieminen ei enää ollut yllätettävissä joten Palloseuralle hieno 2-1 kotivoitto. KeuPa HT sai siis poistua Forssasta toisen kerran tällä kaudella pisteittä.

Eetu Nieminen torjui Palloseuran maalilla 39 kertaa (9+14+16) KeuPa HT:n maalilla Oskari Parviaiselle kertyi 20 torjuntaa (3+15+2)

FPS Fan Club ry jakoi jälleen Pizzeria Mali lahjakortit. Avausmaalista palkittiin Niko Ervasti ja parhaasta suorituksesta Eetu Nieminen.

Artikkelikuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timppa