Palloseura lähti keskiviikkona Vantaalle hakemaan jatkumoa lauantain hyvälle pelille.

Avauserän alkua hallitsi kotijoukkue ja tuskaa lisäsi Veikka Kärjän hyökkäyspään jäähy. Alivoima kestettiin ja jäähyn jälkeen Palloseura siirtyi 0-1 johtoon , Mikael Tapio nousi vahvasti maalille ja nosti rystyvedolla kiekon verkkoon Samuli Tervon selän taakse. Kyseessä oli Tapion uran ensimmäinen Mestis maali. Ajassa 3:55 syntyneen avausmaalin syöttivät Konsta Keteli ja Aapo Alapuranen.

Pilli soi jatkossakin melko helposti Vihreäpaitoja vastaan ja Topi Hägg joutui jäähylle. Tämä kestettiin, mutta hetkeä myöhemmin Miku Ronkainen passitettiin jäähylle. Mikun jäähyn aikana kotijoukkue onnistui nousemaan tasoihin, Jimi Rönkkönen pääsi tuikkaamaan maalin edestä kiekon verkkoon ja tilanne oli 1-1 ajassa 15:37.

Palloseura iski kuitenkin takaisin vajaata minuuttia myöhemmin, Topi Hägg pääsi keskeltä laukomaan ja tarkka veto yllätti Tervon, maalin syöttivät Mika Huhtasalo ja Samuli Virtanen.

Forssalaispelaajia sai kyllä kolhia, mutta Joona Vainio oli se joka joutui jäähylle eli Palloseuralle tuomittiin avauserässä peräti 4 kaksiminuuttista ja Vainiolle vielä kyselyistä kymppi. Avauserä kuitenkin Palloseuralle maalein 1-2.

Toisen erän toisella minuutilla kotijoukkueen Jaakko Kuusisto pääsi Palloseuran puolustushassin seurauksena läpi, mutta Petrus Lintonen torjui hienosti, jatkossa Roope Elimäki kilautti vielä tolppaa.

Pari minuuttia myöhemmin Veikka Kärjää kolhittiin korkealla mailalla, mutta eipä tästäkään katsottu aiheelliseksi antaa jäähyä kotijoukkueelle.

Erän alkupuolella kotijoukkue K-Vantaa kehitteli hyviä tilanteita jotka Petrus Lintonen torjui varmasti. Yhdeksännellä minuutilla Palloseuran ykkösketju Varjamo-Kvasnica-Miku Ronkainen pyöritti pitkään, mutta ilman tulosta. Tilanteet vaihtelivat kuitenkin ja kohta taas Lintonen sai venyä hyviin torjuntoihin. Toisessa päädyssä puolestaan Tervolle haastetta toi Joni Kuoppala, joka nousi hyvin maalipaikkaan.

Toisen erän ensimmäinen rangaistus tuli Erkki Laiholle ja nyt Kiekko-Vantaa nousi Joonas Rinnetmäen ohjauksella 2-2 tasoihin ajassa 31:47.

Palloseura pääsi ensimmäisen kerran ylivoimalle ajassa 32:25 kun Mico Luoto joutui jäähylle, ylivoima pyöri lähes koko kaksi minuuttisen, kuitenkin tuloksetta. Jäähyn jälkeen Mika Huhtasalo tuli hyvin keskeltä läpi mutta ei onnistunut maalinteossa. Hetkeä myöhemmin Valtteri Savolainen oli lähellä onnistumista, mutta Tervo torjui tämän.

Palloseura pääsi toisen kerran ylivoimalle, kun Jaakko Haarti kaatoi Miku Ronkaisen noin minuuttia ennen erän päätöstä. Palloseura sai vielä kiekon verkoon, mutta summeri ehti soida joten kolmanteen erään lähdettiin numeroista 2-2.

Kolmannen erän Palloseura pääsi aloittamaan siis ylivoimalla. Ja nyt Palloseuran ylivoima toimi, kiekko pelattiin keskelle Konsta Ketelille joka tykitti kiekon yläkulmaan ajassa 40:38. 2-3 maalin syöttäjät olivat Miku Ronkainen ja Joona Vainio.

Palloseuran johto ei kuitenkaan kestänyt kovin pitkään, sillä Jasper Matilainen pääsi tuikkaamaan tasoituksen päästyään 2vs1 hyökkäykseen Leevi Kanniston kanssa ajassa 44:34.

Erän puolivälissä Palloseura pääsi ylivoimalle kun Mico Luoto joutui poikittaisesta mailasta penkille, jäähyä ehti kulua vain 21 sekuntia kun Konsta Keteli tuli keskeltä upeasti läpi ja nosti illan toisella maalillaan Palloseuran uudelleen johtoon, maalin syötti Joona Vainio.

Hetkeä myöhemmin K-Vantaa sai ylivoiman kun Veikka Kärjä syyllistyi koukkaamiseen. Palloseuran alivoima kesti hienosti kaksi minuuttisen.

Nelisen minuuttia ennen kolmannen erän päätöstä Nikke Kettukangas kaatoi Miku Ronkaisen ja joutui jäähylle. Palloseuran ylivoima tuotti jäähyn lopulla tulosta, Eppu Varjamo ajoi maalille ja Totte Moberg tuli paikalle ja iski irtokiekon verkkoon. Maali oli Toten kauden ensimmäinen, maalin toinen syöttäjä oli Joona Tala.

Maalin jälkeen Kiekko-Vantaa otti maalivahdin pois ja onnistui lähes heti kaventamaan numeroiksi 4-5 Emil Oksasen maalilla ajassa 58:13. Kiekko-Vantaa jatkoi loppuun saakka ilman maalivahtia, Jiri Pärssisellä oli paikka tappaa peli, mutta lähti hakemaan syöttöä joten tulosta ei syntynyt ja pyöritys jatkui summeriin saakka. Palloseura kesti kuitenkin 38 kertaa torjuneen Petrus Lintosen johdolla ja toinen perättäinen voitto Kiekko-Vantaasta tuli maalein 4-5.

Teksti: Timppa