Palloseura kohtasi viikon toisessa ottelussaan hallitsevan Mestis mestari Imatran Ketterän.

Palloseura tarjosi tiukan vastuksen, mutta pisteet lähtivät vieraiden matkaan numeroin 2-4.

Palloseura joutui heti avauserän ensimmäisellä minuutilla alivoimalle, kun Samuli Virtanen passitettiin jäähyaitioon kiinnipitämisestä. Alivoima onnistuttiin kestämään lähes koko rangaistuksen, mutta ajassa 2:37 Jesse Viskari pääsi laukomaan Yegor Chizikovin laukaisun takapatja reboundista numeroiksi 0-1.

Alun pyörityksestä toivuttuaan Palloseura sai hieman paremmin otetta pelistä, ensimmäinen tilanne aukesi Miku Ronkaiselle viidennellä minuutilla, mutta kultakypärä laukoi ohi. Palloseura pääsi kertaalleen ylivoimalle, tulosta ei syntynyt ja toiseen erään lähdettiin tilanteessa 0-1. Ketterän hallintaa osoittivat torjunnat joita kertyi Petrus Lintoselle 12 ja Ketterän maalilla Severi Auviselle 5.

Toisessa erässä osat kääntyivät, Auvinen torjui peräti 18 kertaa ja Lintonen 7. Heti erän ensimmäisellä minuutilla Mika Huhtasalo vapautettiin läpiajoon, mutta laukaus kilahti tolppaan. Palloseuran hallinnasta huolimatta Ketterä iski vastaiskuilla kaksi maalia. Ensin Jesse Viskari laukoi etuyläkulmaan tilanteeksi 0-2 peliajassa 32:51 ja kolmisen minuuttia myöhemmin Jarkko Harjula nousi yksittäisenä pelaajana ja laukoi puolustajan jaloista kiekon maalin.

Palloseura onnistui rikkomaan Auvisen nollan ajassa 38:55. Aapo Alapuranen jätti kiekon laidan tuntumassa Totte Mobergille joka pääsi vapaasti nousemaan maalin tuntumaan, terävä nosto etuyläkulmaan muutti tilanteeksi 1-3. Maalin toinen syöttäjä oli Erkki Laiho. Kolmanteen erään lähdettiin tilanteesta 1-3.

Kolmannen erän alussa Michal Kvasnica joutui estämisestä jäähylle, tämä jäähy kestettiin ja jäähyltä päästyään Kvasnica nousi keskeltä ja hänet kaadettiin,nyt ei pilli soinut ja kun Palloseuran penkki kommentoi tilannetta niin tuloksena oli Palloseuralle joukkuerangaistus jonka aikana Mikko Haaparanta ohjasi lähietäisyydeltä numeroiksi 1-4.

Palloseura jatkoi yrittämistä ja sai palkinnon ajassa 46:00, Totte Moberg avasi Eemeli Mäelle joka jatkoi keskelle Philip Pallinille. Pallin laukoi kovaa ja tuloksena maali toisessa perättäisessä ottelussa ja tilanne 2-4.

Reilua minuuttia myöhemmin kuitenkin ottelu keskeytyi Eppu Varjamon valitettavaan loukkaantumiseen, Varjamo kaatui vaarattoman näköisessä tilanteessa ja vauhdilla tilanteeseen luistelleen Ketterä pelurin jalka osui ikävästi Eppuun, joka jouduttiin kuljettamaan paareilla jäältä.

Palloseuran yritys jatkoi summeriin saakka ja kun Ketterän kaksi maalia tehnyt Jesse Viskari joutui korkeasta mailasta jäähylle ajassa 57:25, otti Palloseura Petrus Lintosen penkille ja pyöritti ylivoimaa 6vs4. Laukauksia kuitenkin olisi saanut tulla kohti maalia enemmän, nyt haettiin liikaa varmaa paikkaa ja Ketterä selvisi. Ketterä yritti saada kiekkoa tyhjiin useampaan otteeseen, ottelun huikeimpia suorituksia oli Michal Kavsnican jalkatorjunta metrin korkeudella lentäneeseen kiekkoon. Maaleja ei enää syntynyt ja pisteet matkasivat Etelä-Karjalaan tuloksella 2-4. Kolmannessa erässä Petrus Lintonen torjui 7 kertaa, yhteensä 26. Severi Auvinen otti 4 torjuntaa, yhteensä 27.

Pizzeria Mali pizzalahjakortit menivät avausmaalista Totte Mobergille ja parhaasta suorituksesta (maali) Philip Pallinille.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timppa