Palloseuran urakointi jatkui kauden ensimmäisellä sunnuntai ottelulla Espoossa Kiekko-Espoon vieraana.

K-Espoo aloitti väkevästi ja onnistui siirtymään heti toisella minuutilla 1-0 johtoon. Palloseuran puolustus haparoi ja K-Espoo pääsi ilmaiseksi kiekkoon hyökkäysalueella. Kiekko syöteltiin Oula Kuurelle joka nosti kiekon verkkoon ajassa 1:20.

Viiden minuutin kohdalta eteenpäin Palloseura sai otetta ja kiekkoa saatiin pidettyä pitkiäkin jaksoja kotijoukkueen päädyssä, oikein vaarallisia tilanteita ei kuitenkaan syntynyt.

Palloseuralla oli hyvä maalipaikka 12 minuutin kohdalla. Karri Forsblom ajoi maalin kulmalle ja haki takatolpalta Topi Häggiä kuitenkin ilman tulosta.

Palloseura joutui jäähy vaikeuksiin kun ensin Leevi Kannisto ja puolitoista minuuttia myöhemmin Joona Tala joutuivat jäähypenkille, molempien jäähyjen syy oli korkea maila. Kahden miehen alivoima kestettiin, mutta Talan jäähyä jäi kärsimättä puolisen minuuttia kun Viljami Wacklin pääsi laukomaan numeroiksi 2-0. Seuraavaa osumaa jouduttiin odottamaan vain 40 sekuntia, Palloseuran puolustus sekoili ja Erno Hopponen pääsi vapaasti keskeltä laukomaan kauden avausmaalinsa. Maalin jälkeen Asko Rantasta päävalmentajana tuurannut Eemeli Parikka kutsui joukkueensa aikalisälle.

Toinen erä oli maaliton vaikka tilanteita oli. Ensin Joona Vainio rikkoi ja Oula Kuure pääsi yrittämään rankkarista, Petrus Lintonen torjui hienosti räpylällä. Pari minuuttia myöhemmin Palloseuran Lassi Peltola joutui jäähylle. Alivoimalla Karri Forsblom karkasi läpi mutta hänet kaadettiin, jatkossa Erkki Laiho laukoi vielä hyvin, tämän Roope Taponen vaivoin torjui. Forsblom pääsi yrittämään rangaistuslaukauksesta maalia kuitenkaan onnistumatta tässä. Taponen torjui eleettömästi.

Karri Forsblomilla oli vielä erän lopulla läpiajo, harhautus oli parempi kuin rangaistuslaukauksessa mutta kiekko lipui tolpan väärältä puolelta ja Palloseuran maalitili jäi avaamatta.

Kolmannen erän alussa Palloseura painoi vahvasti päälle, mutta Taponen kesti Forsblomin, Peltolan, Julius Grönroosin ja Laihon vedot.

Myöhemmin Leevi Kannistolla oli paikka avata joukkueensa maalitili päästyään nokikkain Taposen kanssa, ilman tulosta kuitenkin.

Erkki Laiholle tuomittiin 2+10 minuuttinen tilanteessa jossa K-Espoon Daniel Takkunen työnsi Laihon päin maalivahti Taposta. Alivoima kestettiin mutta lopullisen ratkaisun makua oli ilmassa, kun Oskari Lemetyinen karkasi läpi onnistuen laukomaan kiekon ohi Petrus Lintosen ajassa 50:36.

Palloseura sai illan ensimmäisen kerran yrittää ylivoimalla Morten Jurgensin jäähyn alettua ajassa 53:49. Heti jäähyn alussa Karri Forsblom pääsi pommittamaan Mikko Lahtelan voittamasta aloituksesta, mutta Taponen torjui kilvellään. Se jäikin ylivoiman ainoaksi vedoksi. Täyteen tultuaan K-Espoo hallitsi kiekkoa ja laukoikin vielä muutaman kerran joten Palloseuran maalilla huhkinut Petrus Lintonen venyi ottelussa kiekon eteen 41 kertaa. Roope Taposelle kotijoukkueen maalilla kertyi 25 torjuntaa.

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi Palloseuran mediaryhmälle ottelua seuraavasti: Vaikea lähtö peliin. Liian paljon karkeita virheitä ekaan erään. Petu antoi toisessa mahdollisuuden ja saatiin paikkoja, mutta maalinteko oli viikonloppuna vaikeaa. Pelit jatkuu nopeasti ja lähdetään korjaamaan kurssia keskiviikkona.