Palloseura sai viikon toiseen otteluunsa vastaansa Kiekko-Vantaan. Ottelu alkoi juhlallisuuksilla kun FPS onnitteli 60-vuotta täyttänyttä kaikkien aikojen parasta pistemiestänsä Mika Helkearoa lahjoittamalla Mikalle Palloseuran paidan nro 60.

Palloseura pääsi heti toisella minuutilla ylivoimalle kun Juuso Perttilä kaatoi Joonas Uimosen. Ylivoima ei kuitenkaan toiminut tässä vaiheessa ottelua vaikka Paavo Tynin veto heti rangaistuksen alussa aiheutti säpinää vieraiden maalilla.
Topi Hägg eteni hyvään maalipaikkaan neljän minuutin kohdalla jonka Waltteri Ignatjew torjui, peli aaltoili niinkuin pitääkin ja Jolle Nikander oli vastaavasti hyvässä paikassa jonka Petrus Lintonen torjui hienosti. Kohta oltiin taas toisessa päädyssä ja Miska Ronkaisella hyvä paikka kun reilu 5 minuuttia oli pelattu.
Seuraavasta hyökkäyksestä vierailija K-Vantaa otti johdon. Maalintekijänä oli Oliver Kiljunen joka pääsi vapaasti Petrus Lintosen edestä nostamaan kiekon verkkoon.
Palloseura joutui alivoimalla ajassa 7:44 kun Paul Manushinille tuomittiin hyökkäyspään korkeasta mailasta 2 minuuttinen. K-Vantaa onnistui ylivoimalla kun Julius Valtonen löysi maalin edestä Kiljusen joka kaatuessaakin teki illan toisen maalinsa ajassa 8:57.
Palloseura onnistui nopeasti kaventamaan numeroiksi 1-2. Maalintekijänä oli ensimmäisellä Mestis maalillaan Janne Jokinen. Syöttäjinä olivat Aleksi Karlsson ja Eetu Moberg, maali syntyi keskeltä terävällä rannevedolla ajassa 10:10.
Vieraat saivat kuitenkin pian uuden ylivoiman kum Erkki Laiholle tuomittiin helpohkosti hyökkäyspäässä kampituksesta 2 minuuttia. K-Vantaan ylivoima toimi ja ajassa 13:00 syntyi 1-3 Eetu Peltolan suoraan syötöstä lähteneellä vedolla.
Heti seuraavassa vaihdossa Totte Moberg passasi Jukka-Pekka Kurteliukselle mutta Waltteri Ignatjew torjui sinänsä hyvän vedon.
Hetkeä myöhemmin Aleksi Karlsson karkasi hyvään maalipaikkaan mutta laukoi ”logoon”
Palloseura kehitteli erän lopulla hienon pyörityksen joka päättyi Paavo Tynin terävään ylärima vetoon joten avauserä vieraille numeroin 1-3.
Aivan viime sekunneilla Vantaan Erkka Seppälä joutui kampituksesta jäähyboksiin.

Palloseura siis aloitti toisen erän ylivoimalla ja pääsi pian kahden miehen ylivoimalle kun Saku Salmela joutui huitomisesta jäähylle ajassa 20:19. Ylivoima kyllä pyöri vahvasti ja Teemu Karjalaiselle haettiin vetopaikkoja, Teemu laukoikin kolmesti vaarallisesti mutta ilman tulosta. Seppälän ensimmäisen päätyttyä meis ehti olla jäällä 13 sekuntia kunnes kaatoi Paavo Tynin ja joutui uudelleen jäähylle. Totte Moberg, Janne Jokinen ja Erkki Laiho olivat tekopaikoissa kuitenkin tuloksetta. Ylivoima muuttui tasavajaaksi kun Miska Ronkainen passitettiin puolestaan jäähypenkille ajassa 23:30. Tasavajaalla eikä K-Vantaan ylivoimalla ei mainittavaa tapahtunut kunnes Aleksi Karlsson piti hyvin kiekkoa Vantaan päädyssä ja laukoikin vaarallisesti, Ignatjew hieman pompotti mutta kiekko meni ohi maalin.

Kuutisen minuuttia ennen toisen erän päätöstä K-Vantaa pääsi kolmella-yhtä vastaan hyökkäykseen, Juho Jokiharju syötti ja Juuso Perttilä laukoi suoraan syötöstä mutta Petrus Lintonen venyi komeaan torjuntaan.

Hetkeä myöhemmin Palloseura pääsi ylivoimalle Konsta Hirvosen poikittaisen mailan seurauksena. Anssi Rantasella oli hyvä ylivoiman paras kavennuspaikka maalin edessä, Ignatjew torjui. Jäähyn lopulla yv muuttui jälleen tasavoimaksi ja pian K-Vantaan ylivoimaksi kun Karri Forsblom joutui korkeasta mailasta jäähylle. Alivoimalla pirteästi pelannut Topi Hägg nousi hyvin vastaiskuun mutta laukoi epäonnekseen tolppaan. K-Vantaa pyöritti hyvin alivoimaa mutta Petrus Lintonen oli tarkkana ja poimi vedot.

Aivan erän lopulla Totte Moberg nousi hyökkäysalueelle ja näki maalille nousevan Miska Ronkaisen, upea rystysyöttö maalille ja Miska laukoi suoraan syötöstä numeroiksi 2-3 ajassa 39:58, toinen syöttäjä oli Topi Hägg.

Kolmannessa erässä K-Vantaalla oli vaarallinen paikka heti avausminuutilla kun Elias Ulander laukoi terävästi mutta tolppa pelasti Palloseuran. K-Vantaa oli hallitsevampi kolmannen erän alussa ja Eetu Moberg joutui kampitusjäähylle ajassa 43:44. Alivoimalla Joona Vainio taklasi kovaa Juho Jokiharjua joka hermostui ja antoi poikittaista mailaa, tästä seurasi perjantai-illan tanssit jonka seurauksena Jokiharju ja Joona Vainio lähtivät aikaiseen suihkuun. Jokiharju aloittajana jäi ison rangaistuksen lisäksi 2 minuuttisen joten ottelua jatkettiin jälleen tasavajaalla. Jäähyjen jälkeen Teemu Karjalainen yritti vanhanaikaista ja kiekko pyöri vaarallisesti Kiekko-Vantaan maalilla.

Palloseura nousi 3-3 tasoihin ajassa 48:37. Totte Mobergin syöttö tavoitti Paavo Tynin hyökkäys siniviivalla, Tyni harhautti K-Vantaan pakit ja laukoi kiekon ohi Ignatjewin.

Palloseuran illan kolmas tolpan kilautus lähti Erkki Laihon mailasta kun ottelua oli pelaamatta vajaa 10 minuuttia, Laiho katkoi Nikke Kettukankaan avauksen mutta onnea ei ollut.

Kiekko-Vantaa haki vahvasti johtomaalia, Seppälä vapautti jo kaksi maalia tehneen Kiljusen nokikkain Petrus Lintosen kanssa mutta Petu venyi upeaan pelastukseen. K-Vantaa sai ylivoima mahdollisuuden kolmisen minuuttia ennen loppua kun Topi Hägg joutui koukkaamisesta jäähylle, Seppälä kaatui niin näyttävästi että tuomaristo passitti Topin vääjäämättömästi jäähylle. Palloseuran alivoima kesti kuitenkin rynnistyksen eikä K-Vantaa onnistunut iskemään johtomaalia vaikka todella lähellä se olikin. Viimeisellä minuutilla K-Vantaa kämmäsi ja otti ajassa 59:28 väärästä vaihdosta rangaistuksen. Varsinaisen peliajan lopussa voittomaalia ei kuitenkaan onnistuttu tekemään joten vuorossa oli Palloseuran kauden ensimmäinen jatkoaika.

Jatkoaikaa Palloseura hallitsi neljä-kolme ylivoiman turvin selkeästi ja ajassa 61:14 syntyi kotiyleisön riemuksi voittomaali. Koko ottelun ajan hanakasti laukonut Teemu Karjalainen laukoi kiekon Waltteri Ignatjewin selän taakse ja Palloseura nappasi kauden maali ennätyksellään mukavan 4-3 kotivoiton. Voittomaalin rakentelivat Juhani Tamminen ja Paavo Tyni.