Palloseura sai viikonvaihteen toiseen otteluunsa vieraakseen Kiekko-Vantaan joka avausottelussa Vantaalla oli murjonnut Palloseurasta 9-0 voiton. Nyt ottelu oli jännittävä loppuun asti ja  41 kertaa torjuneen Samuel Jukurin upea peli esti Palloseuraa ottamasta tästä ottelusta pisteitä. Kolmannen erän pommituksessa Jukuri venyi kiekon eteen 21 kertaa kun Kiekko-Vantaa vei voiton maalein 1-2.

Ottelu ehti vanheta vain puolitoista minuuttia kun Palloseuran Joonas Uimoselle tuomittiin korkeasta mailasta rangaistus. Kiekko-Vantaa ei kuitenkaan saanut kunnon pyöritystä aikaiseksi ja Palloseura selvisi helposti.
Vantaalaisilla oli seitsemän minuutin kohdalla mainio maalipaikka kun Aku Kinnari karkasi läpiajoon jonka Petrus Lintonen Palloseuran maalilla torjui mainiosti.
K-Vantaa sai uuden ylivoiman ajassa 9:33 kun Aleksi Karlsson joutui jäähylle. Palloseura nousi hyvin alivoimalla ja sai hyökkäyspään aloituksen jonka jälkeen Erkki Laiho laukoi kovaa mutta hieman ohi. Hetkeä myöhemmin kiekko oli Palloseuran maalissa kun Jarkko Pynnönen onnistui laukomaan keskeltä kiekon verkkoon ajassa 10:49 ja vieraat menivät ylivoimamaalilla 0-1 johtoon. Jolle Nikander teki aivan Petrus Lintosen edessä hyvän maskin ja maalivahdin häirintää tarkastettiin videolta mutta tuomaristo näytti keskelle.
Heti maalin jälkeen Paavo Tyni nousi laidasta vahvasti maalille mutta Samuel Jukuri selvitti vedon.

Erän lopulla oli paljon tilanteita, ensin Juho Jokiharju karkasi läpi mutta Lintonen torjui jälleen upeasti. Heti perään Miku Ronkainen yritti maalintekoa toisessa päädyssä mutta ilman tulosta. Puolitoista minuuttia ennen erän loppua Samuli Virtanen laukoi siniviivaalta, Jukuri torjui eteensä mutta sai haalittua kiekon hanskaansa ennen kuin Jyri Waajakoski tai Karri Forsblom ehtivät siirtämään sen verkkoon. Kolme sekuntia ennen loppua Paavo Tyni pääsi laukomaan hyvästä paikasta mutta osui epäonnekseen ylärimaan.

Toisen erän alussa Juhani Tamminen petasi Miku Ronkaiselle paikan mutta Samuel Jukuri ehti torjumaan.
K-Vantaa otti 0-2 johdon ajassa 23:31. Puolustaja Christian Silfver laukoi ja kiekko upposi maalin kattoon ohi Petrus Lintosen.
Vieraat pääsivät ylivoimalle kun Karri Forsblomille tuomittiin huitomisesta rangaistus ajassa 27:08. Palloseura selvitti Petrus Lintosen johdolla, hyvää apua antoi uhrautuvasti maaliviivalla Paavo Tyni.
K-Vantaan uusi ylivoima alkoi kun ottelua oli pelattu 31:41. Anssi Rantanen taklasi kovaa omassa päädyssä mutta kädet liian korkealla ja tuloksena 2+10 jäähy. Palloseuran alivoima kuitenkin kesti jälleen. Jäähyn jälkeen vieraiden puolustaja Mico Luoto laukoi yläputkeen mutta tilanne säilyi nollana-kahtena.
Palloseuralla oli nelisen minuuttia ennen summeria hyvää pyöritystä mutta kiekkoa ei saatu maaliin Paavo Tynin eikä Miku Ronkaisen toimesta. Hetkeä myöhemmin Jyri Waajakoskella oli tyhjä maali edessään mutta kun tällä hetkellä Palloseuralle ei kerta kaikkiaan pompi niin tuloksena hutikuti.
Erän lopulla, ajassa 37:20 Samuli Virtaselle tuomittiin kampituksesta jäähy ja vieraat painoivat pari minuuttia ylivoimalla mutta jälleen onneksi ilman tulosta joten kolmantaan erään lähdettiin Palloseuran kahden maalin takaa-ajo asemista.

Heti kolmannen erän hallussa Miku Ronkainen sai maalipaikan Vantaalaispakin hassista mutta nosti läheltä yli.
Totte Moberg kultakypärässään rakensi hyvin peliä ja Karri Forsblom pääsi ohjaaamaan mutta Jukuri torjui etukulmasta.
Palloseura pääsi vihdoin ylivoimalle ajassa 45:44 kun Jarkko Pynnönen joutui kiinnipitämisestä rangaistusaitioon, Palloseuran näkyvin pelaaja, Paavo Tyni rakensi hyvin mutta luukulta ei kiekkoa saatu vieläkään verkkoon. Erkki Laiho ja jatkotilanteessa Tyni itse olivat yrittämässä.

Janne Jokinen nousi hyvin laidasta mutta Jukuri kesti vaikka vähän pompottikin eteensä. Vastaavasti erän puolivälissä vierailla oli hieno paikka lopulliseen ratkaisuun Petrus Lintonen torjui hienosti Juho Jokiharjun yrityksen. Hienon pelin pelanneelle Paavo tynille avautui kavennus mahdollisuus seitsemisen minuuttia ennen loppua, vahva nousu siniviivalta mutta Jukuri onnistui torjumaan ja peittämään kiekon.

Reilut 4 minuuttia ennen loppua Joonas Uimonen laukoi siniviivan tuntumasta ja kiekko jäi pyörimään maalin eteen, lopulta peliväline ajautui Miska Ronkaiselle joka kuitenkin laukoi maalin kulmalta yli. Ajassa 56:02 Palloseura sai uuden yv-mahdollisuuden Samu Poutasen jäähyn myötä ja otti samalla hyvin ottelussa 31 kertaa torjuneen Petrus Lintosen pois maaliltaan. Kuudella-neljää vastaan oli hyvää pyöritystä mutta Jukurin nolla säilyi edelleen. Christian Silfver otti jäähyn ajassa 58:29,kun hän kaatoi maalille nousseen Miku Ronkaisen, ja Palloseura jatkoi kuudella-neljää vastaan mutta aika kävi vääjäämättömästi vähiin, Erkki Laiho laukoi keskeltä mutta Jukuri torjui ja hetkeä myöhemmin Laiho pääsi laukomaan lähes tyhjiin mutta Samuel Jukuri onnistui tämänkin torjumaan mailansa varrella…mutta 3 sekuntia ennen täyttä aikaa Palloseuran yritys palkittiin vihdoin kun ensin Laiho laukoi ja Jukuri pudotti vedon, Paavo Tyni ja Totte Moberg olivat maalilla ja Totte onnistui tuikkaamaan kiekon verkkoon ja loppunumerot 1-2 olivat valmiit sillä tasoitusmaalin tekoon ei enää keskialoituksen jälkeen ollut mahdollisuutta.

Sanotaan että tuuri pitää ansaita mutta kyllä pikku hiljaa sais jo pomppia meillekin! Joka tapauksessa Palloseura oli ottelussa erittäin aktiivinen ja voidaan sanoa että Samuel Jukuri torjui voiton vieraille. Palloseuran pelit jatkuvat parilla vierasottelulla, torstaina 15.10 kohdataan KOOVEE Tampereella ja 17.10 Kiekko-Espoo. Seuraavan kerran kotona pelataan 22.10 jolloin Kiekko-Vantaa saapuu jälleen Forssaan.