Palloseura matkasi Keuruulle viikon ensimmäiseen otteluunsa. Ottelu oli tasainen loppuun saakka.

Ottelun ensimmäinen todella vaarallinen tilanne oli neljän minuutin kohdalla kun kotijoukkueen kultakyparä Rasmus Heljanko oli vapaana maalin edessä, Eetu Nieminen seurasi tilanteen hienosti ja torjui.
Palloseura pääsi ylivoimalle kuudennella minuutilla kun Tomi Mäntynen lähti kiinnipitämisestä jäähylle. Yv ei oikein lähtenyt ja niinhän siinä kävi että KeuPa HT pääsi kahdella yhtävastaan hyökkäykseen, Heljanko syötti ja Mikko Perttu laukoi, Eetu Nieminen torjui ensin, mutta Perttu laukoi reboundin verkkoon ja KeuPa HT otti 1-0 johdon ajassa 6:25.
Palloseura sai jäähyn lopulla sisuuntuneena ylivoiman pyörimään ja onnistui tasoittamaan ottelun ajassa 6:57. Konsta Keteli syötti ja Miku Ronkainen nosti maalin kulmalta kiekon maalin kattoon. Maalin toinen syöttäjä oli Samuli Aaltonen.
Palloseura pääsi uudelleen ylivoimalle, kun Miiro Linjala istui kampituksesta. Yv ei tuottanut tulosta mutta vajaa pari minuuttia jäähyn loppumisen jälkeen Palloseura meni 1-2 johtoon. Miku Ronkainen katkoi kotijoukkueen hyökkäykseen lähdön ja syötti kiekon Michal Kvasnicalle joka jätti taakse Samuli Aaltoselle. Aaltonen puolestaan laukoi kiekon verkoon ohi Oskari Parviaisen ajassa 13:48.
Palloseuralle tarjottiin mahdollisuus lisäosumaan kun KeuPa HT sekoili vaihdonsa, mutta tulosta ei syntynyt.
Pari minuuttiia ennen erän loppua KeuPa HT pyöritti vaarallisesti, mutta Palloseura selvisi vaikka kiekko oli todella lähellä maalia. Aivan erän lopulla Topi Hägg joutui jäähylle joten kotijoukkue pääsi aloittamaan toisen erän ylivoimalla.

Palloseura pelasi hyvää alivoimaa, mutta jäähyn toisella minuutilla Jere Ohtonen taklasi hyökkäysalueen kulmassa Mikko Perttua ja tuomaristo passitti Jeren polvitaklauksesta 2 minuuttiselle joten KeuPa HT sai pelata 27 sekuntia 5vs3 yv:tä. Ylivoima alkoi pyörimään vaarallisemmin vasta kun Topi Hägg pääsi jo jäälle. Palloseuran alivoima kesti rangaistukset Eetu Niemisen joutuessa torjumaan pari vaarallisempaa vetoa.
KeuPa HT pyöritti yv:n jälkeen mutta pikkuhiljaa myös vieraat pääsivät hyökkäysalueelle.
Kotijoukkue onnistui kuitenkin seuraavana maalinteossa, Joni Airo löysi poikittaissyötöllä maalin edestä Leo Ringin joka onnistui laukomaan kiekon verkkoon ja tilanne oli 2-2 ajassa 27:16.

Erän puolivälin jälkeen Veikka Kärjää huitaistiin hyökkäyspäädyssä, tuomaristo ei puhaltanut peliä poikki vaikka Kärjälle teki kipeää. Vastahyökkäyksestä KeuPa HT oli lähellä maalintekoa, mutta kiekko osui maalikehikkoon.
Palloseuran erän paras paikka oli neljänneksi viimeisellä minuutilla kun Eppu Varjamo järjesteli mutta maalin edessä ei osuttu kiekkoon, samassa vaihdossa myös Mika Huhtasalo ja Konsta Keteli pääsivät yrittämään, mutta tilanne säilyi tasoissa. Aivan erän lopulla KeuPa HT:llä oli vielä tilanne josta selvittiin, joten kolmanteen erään lähdettiin tasatilanteessa 2-2.

Kolmannen erän ensimmäiset viisi minuuttia KeuPa HT hallitsi kiekkoa vaikkei mitään tosi vaarallisia tilanteita pystynytkään luomaan. Tämän jälkeen Palloseura sai pidettyä paremmin kiekkoa, toki KeuPa HT pääsi vaaralliseen tilanteeseen 8 minuutin kohdalla, kun Joni Airo pääsi ylivoimahyökkäyksen päätteeksi nokikkain Eetu Niemisen kanssa, mutta Nieminen jatkoi hyviä otteitaan ja torjui.
Erän puolivälissä Eppu Varjamo pääsi nousemaan vaarallisesti laidasta maalille, Eetu Mäki huitoi käsille ja lähti jäähylle. Tuomaristo tarkisti vielä että kävikö kiekko maalissa, mutta näin ei käynyt joten Palloseuran yv. alkoi ajassa 49:59. Ylivoima kuitenkin päättyi kun KeuPa HT pelaaja onnistui pikkufilmillä huijaamaan tuomaristoa ja Samuli Aaltonen joutui estämisestä jäähypenkille.
Tasavajaalla KeuPa HT:n puolustaja Juuso Ketola pääsi nousemaan siniviivalta aivan Eetu Niemisen eteen ja onnistui tuikkamaan kiekon verkkoon ajassa 51:50 ja kotijoukkue meni 3-2 johtoon.
Viitisen minuuttia ennen kolmannen erän loppua Niko Ervasti löysi maalin edustalta Eppu Varjamon, mutta Oskari Parviainen onnistui torjumaan ohjauksen.
Palloseura pääsi ylivoimalle kun KeuPa HT:n Tomi Mäntynen sulki kiekon käteen. Konsta Keteli ja Miku Ronkainen yrittivät hyvin, Parviainen torjui. Palloseura otti aikalisän 2 ja puoli minuuttia ennen loppua ja otti samalla Niemisen pois maalilta. KeuPa HT:lla oli useampikin tilanne tehdä tyhjiin kunnes Rasmus Heljanko osui puoli minuuttia ennen summeria joten niin siinä kävi että Palloseuralle jäi luu käteen hyvästä alusta huolimatta, pisteet jäivät Keuruulle numeroin 4-2. Eetu Nieminen torjui ottelussa 27 kertaa ja kotijoukkueen Oskari Parviainen 22 kertaa.

Palloseuran valmennuksesta Eemeli Parikka kommentoi peliä seuraavasti : ”Tänään hyvä lähtö peliin. Lähellä ollaan mutta yksi askel tarvitaan jotta voittoja tulee. Nyt katseet kohti lauantaita. Parannetaan peliä ja kotiyleisön edessä voittojen tielle.”

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa