Kuva: Risto Nuoramo

Suomen Cupin puolivälierät alkoivat Palloseuran vierailulla Imatralle jossa kohdattiin hallitseva mestari Imatran Ketterä.

Palloseura aloitti tehokkaasti, ottelu ehti vanheta vain 1:12 kun Miska Ronkainen toi kiekon vauhdilla ylös ja löysi maalilta Jere Jokisen joka laukoi kiekon verkkoon ohi Ketterä-vahti Severi Auvisen.

Ketterä sai tasoitus mahdollisuuden kun Otto Nieminen joutui korkeasta mailasta jäähylle ajassa 2:55 mutta Palloseuran alivoima kesti hyvin alivoiman.

Palloseura sai puolestaan ylivoiman ajassa 6:42 kun Ketterän Yegor Chizhikov joutui kampituksesta jäähyaitioon. Paras paikka oli Miku Ronkaisella joka pääsi keskeltä laukomaan mutta Auvinen ei ollut yllätettävissä.

Erän puolivälin jälkeen Ketterä sai otetta ja pyöritti peliä pitkään Palloseuran alueella. Tasoitusmaali syntyi ajassa 14:55 kun Mikko Haaparanta sai hyökkäys siniviivalle hyvän syötön ja karkasi Palloseuran puolustukselta. Tarkka veto upposi ohi Petrus Lintosen ja tilanne oli 1-1.

Ketterä otti johdon kun avauserää oli jäljellä vajaa 3 minuuttia. Ketterä voitti hyökkäyspään aloituksen ja Santeri Salmela nousi siniviivalta b-pisteen kaarelle josta terävä veto yllätti Petrus Lintosen. Ketterä iski vielä kertaalleen avauserässä, Yegor Chizhikov antoi maalin takaa oivallisen syötön ja Niko Kautiainen iski kiekon tyhjään etukulmaan joten avauserän jälkeen kotijoukkue Ketterä johti peliä 3-1. Avauserässä Petrus Lintonen torjui 15 kertaa ja Ketterän Severi Auvinen 6 kertaa.

Palloseura tuli toiseen erään hyvällä sykkeellä. Neljännellä minuutilla oli kavennus lähellä mutta Erkki Laihon veto osui tolppaan.

Hetkeä myöhemmin syntyi 3-2 kavennus, Totte Moberg huomasi siniviivalta nousevan Paavo Tynin jonka veto yllätti Severi Auvisen ajassa 25:53. Palloseuralla oli hyviä jaksoja toisessa erässä tehdä tasoitus mutta jälleen erän lopulla Ketterä iski ja vieläpä kahdesti. Ensin Jesse Liuksiala taituroi 4-2 maalin ja erän viimeisellä minuutilla aivan vapaaksi jäänyt Topi Piipponen laukoi numeroiksi 5-2. Toisessa erässä Petrus Lintonen torjui 10 kertaa ja Severi Auvinen 5 kertaa.

Kolmaskin erä oli Palloseuralta vahvaa peliä ja hallitseva mestari laitettiin ajoittain ahdinkoon. Otto Nieminen pääsi aivan yhtä vapaasti kuin Piipponen Ketterän viidennessä maalissa laukomaan kiekon Karri Forsblomin esityöstä ohi erässä 12 kertaa torjuneen Auvisen ja tilanne oli 5-3 ajassa 52:26. Palloseura otti aikalisän ja otti kolmannessa erässä 6 kertaa torjuneen Petrus Lintosen penkille ajassa 55:58. Ketterä onnistui kuitenkin laukomaan kiekon tyhjiin Liuksialan toimesta joten loppunumerot 6-3 olivat valmiit. Lopussa Palloseura haki vielä hyvin kavennusta mutta kiekko ei löytänyt tietä verkkoon.

Puolivälieristä menee jatkoon enemmän pisteitä kerännyt joukkue. Suomeksi sanottuna tämä tarkoittaa sitä että jatkoon mennäkseen Palloseuran pitää kaataa Ketterä perjantaina varsinaisella peliajalla jonka jälkeen ratkaisu haettaisiin kokonaan pelattattavasta jatkoerästä ja mahdollisesti voittolaukauskilpailusta. Ratkaisuottelu pelataan siis Forssan Jäähallissa perjataina 10.9-21 alkaen klo 18.30.