TUTO Hockey ja Palloseura kohtasivat sarjassa toisen kerran , tällä kertaa Forssassa. Viikko sitten Palloseura onnistui kaatamaan TUTO Hockeyn Turussa joten vieraat tulivat Forssaan vahvalla revanssimielellä.

Heti alussa Miku Ronkainen punnersi maalin takaa maalille mutta TUTO veskari Kari Piiroinen onnistui peittämään. Tilanteet olivat avauserässä muuten melko kortilla.
Erän puolivälin paikkeilla TUTO sai ylivoiman kun Aleksi Karlsson joutui koukkaamisesta jäähylle. Palloseura selvitti tämän av.n vaikeuksitta.
Pari minuuttia myöhemmin puolestaan Palloseura pääsi ylivoimalle kun Olli Valtola sai 2+10 laitataklauksesta. Jos oli TUTO yv tehotonta niin Palloseuran oli luvalla sanottuna surkeaa, kiekko pysyi hyökkäysalueella vain aivan ylivoiman alussa.
TUTO sai 15 pelin jälkeen uuden yv.n kun nyt puolestaan Palloseuran Totte Moberg syyllistyi laitataklaukseen ja joutui 2+10 minuutin kakulle. Sijaiskärsijä Janne Jokinen ehti juuri jäälle kun vieraat ottivat 0-1 johdon, maalintekijänä oli Jonne Jantunen joka sai sijoitettua kiekon verkkoon maalin edustalta ajassa 17:14. Tämä oli erän ainoa maali joten avauserä vieraille numeroissa 0-1.

Toisen erän alussa TUTO tuli vahvasti päälle, Palloseuralle oli jäähy tulossa ja vieraat onnistuivat siirretyn rangaistuksen aikana menemään 0-2 edelle kun Aleksi Poikolan onnistui rystyvedolla yllättämään Tuomas Aallon ajassa 23:57.
Erä jatkui TUTO painostuksella mutta lisäosumilta onneksi vältyttiin. Palloseuran erän ensimmäinen tilanne oli kun Mestis debytantti Rene Pylvänäinen nousi maallle mutta ilman tulosta erän kahdeksannella minuutilla.
Hetkeä myöhemmin Palloseura pääsi ylivoimalle Valtteri Ilomäen huitomisjäähyn ansiosta. Ylivoima oli parempaa mutta ei kuitenkaan tuottanut tulosta.
Uusi ylivoima mahdollisuus syntyi minuutti edellisen päättymisen jälkeen. Juhani Tamminen järjesteli Erkki Laiholle parikin tilannetta mutta toisessa katkesi maila ja toisen Piiroinen torjui. Puntit tasoittuivat kun Tamminen sai rangaistuksen ja hetken tasavoiman jälkeen TUTO pääsi ylivoimalle jonka onnistui käyttämään hyväkseen kun Poikola onnistui illan toisellaan laukomaan tilanteeksi 0-3 ajassa 33:22. Maalin jälkeen vieraat kehittivät valtaisen pyörityksen mutta Palloseuran puolustus kesti mm.Anssi Rantasen komean blokin ansiosta.
Kun erää oli pelaamatta kolmisen minuuttia alkoi Palloseuran pyöritys jossa kiekko pyöri jatkuvasti TUTO maalin tuntumassa ja ansaittu 1-3 kavennus syntyi ajassa 38:39 Totte Mobergin ensimmäisellä Mestis maalilla jonka syöttivät vahvan vaihdon pelannut Paavo Tyni ja Joonas Uimonen. Totte Mobergin ”ringetteviivalta” lähtenyt yllätti täysin Kari Piiroisen. Toisen erän jälkeinen tilanne siis 1-3.

Kolmannen erän alkuun Miku Ronkaiselle pelattiin keskelle hyvä tilanne mutta laukaus kohdistui päin Piiroista.
Viiden minuutin kohdalla Karri Forsblom sai kavennus mahdollisuuden maalin kulmalla mutta tämäkin tilanne valui hukkaan. Palloseura lisäsi höyryä ja kiekko alkoi pysyä enemmän TUTO päädyssä. Palloseuraan jälleen saapunut Jere Jokinen nousi vahvasti maalin kulmalle mutta ei onnistunut. Tärkeä kavennus syntyi kuitenkin ajassa 52:28. Samuli Virtanen sai kiekon siniviivalle ja laukoi kohti maalia. Piiroinen ei nähnyt vetoa kunnolla ja Samulin ensimmäinen Mestis-maali oli tosiasia, Osuman syöttivät Janne Jokinen ja Karri Forsblom.

Palloseuran takaa-ajo vaikeutui kun Juhani Tammiselle tuomittiin 2+10 minuutin rangaistus melko heppoisesti.  Toki pitkän Juhani Tammisen kädet nousivat pienemmän vastustajan kypärään. Palloseuran alivoima oli hyvää eikä peli ratkennut Tamin rangaistukseen. Täyteen tultuaan Palloseura haki tiukasti tasoitusta Santtu Hakasen johtamalla kentällisellä ja Miku Ronkainen pääsi laukomaan keskeltä mutta Piiroisen syliin. Aloituksen jälkeen virhe siniviivalla kuitenkin maksoi paljon ja Tappara-laina Petteri Puhakka karkasi läpiajoon ja onnistui laukomaan uransa ensimmäisen Mestis-maalin ohi Tuomas Aallon ajassa 57:52. Palloseura toki haki kavennusta vielä vetämällä Aallon pois maaliltaan aikalisän jälkeen mutta maali syntyi väärään päätyyn kun Lassi Vanhatalo nosti kiekon tyhjiin ajassa 59:05 joten pisteet matkasivat joukkueiden kauden toisesta kohtaamisesta Turkuun numeroin 2-5.