Kuva: Kari Vahaniitty

Palloseura sai viikon toiseen otteluunsa vastaansa Rovaniemen Kiekon joka vieraili Forssassa ensimmäistä kertaa Mestis ottelun merkeissä. Palloseuran ykkösketju Otto Nieminen-Mikko Lahtela-Jere Jokinen laittoi pystyyn sellaisen pyörremyrskyn että Rovaniemeläiset saivat poistua pitkälle kotimatkalleen 8-1 tappion kärsineenä.

Jo avauserää Palloseura hallitsi melko selkeästi. Erä ehti vanheta 3:19 kun Otto Nieminen iski illan avausmaalinsa päästyään karkuun Joonas Uimosen syötöstä, Joona Vainio oli toinen syöttäjä.  Miska Ronkaisen jäähyn aikana Petrus Lintonen joutui esittelemään torjunta taitojaan ja esim. Gabin Ville joutui toteamaan ne hyviksi päästyään aivan vapaasti yrittämään maalintekoa maalin edestä.

Erän puolivälin jälkeen Palloseura meni 2-0 johtoon. Mikko Lahtela nosti kiekon Tommi Ronkaisen selän taakse lähietäisyydeltä, syöttäjinä Joonas Uimonen ja Otto Nieminen.

Palloseura pääsi yrittämään ylivoimalla kun Nicholas Canade joutui jäähylle ajassa 12:33. Reilun minuutin pyörityksen jälkeen kiekko kierrätettiin Otto Niemisen ja Jere Jokisen toimesta Paavo Tynille jonka veto uppasi ajassa 13:40. Olipa Otto Niemisellä vielä varaa hukata yksi läpiajo ja Palloseura johti silti 3-0 avauserän jälkeen.

Toisen erän alkupuolella RoKi hölmöili oikein kunnolla, ensin Lauri Heino taklasi rumasti Otto Niemistä ja sai 2+10 ajassa 24:13 ja 7 sekuntia myöhemmin Saku Kivinen sai myös 2+10 päähänkohdistuvasta taklauksesta joten Palloseura pääsi lähes 2 minuuttia pelaamaan viidellä-kolmea vastaan ja eipä aikaakaan kun kiekko oli Ronkaisen selän takana. Maalintekijänä Otto Nieminen joka sai maalinkulmalta nostaa tyhjiin Mikko Lahtelan passista, toinen syöttäjä oli Jere Jokinen. Ylivoima jatkui 5vs4 ja ajassa 25:59 tilanne oli jo 5-0. Santtu Hakanen ja Joonas Uimonen rakensivat tilanteen ja Mika Huhtasalo laukoi kiekon Ronkaisen selän taakse. Ronkainen sai samalla pelistä tarpeekseen ja RoKi maalille luisteli Vilho Heikkinen.

Kolmisen minuuttia ennen eräsummeria RoKi sai kavennuksen aikaan Joona Vainion jäähyn aikana. Gabin Ville syötti poikittain ja Batyrlan Muratov laukoi kiekon vastuttomasti ohi Petrus Lintosen ja tilanne oli 5-1.

Kolmanteen erään ei kuitenkaan jouduttu lähtemään jääkiekon ”pahimmassa johtoasemassa” eli numeroissa 5-1. Otto Nieminen laukoi hattutempun täyteen saatuaan laidasta syötön Mikko Lahtelalta, hyökkäyksen avasi Joonas Uimonen illan neljännellä maalisyötöllään. Terävä veto keskeltä yllätti Heikkisen ensimmäisen kerran.

Palloseura ei vielä kolmannessakaan erässä löysännyt kaasua vaan painoi vielä pari kertaa kiekon RoKi maaliin. Ensin ajassa 43:02 Jere Jokinen osui Paavo Tynin ja Otto Niemisen esitöistä. Illan viimeisen osuman runnoi maalin edustatalta Atso Lehtinen joka nosti kauden maalimääränsä jo puolustajalle kovaan lukuun eli neljään. 8-1 maalin syöttäjinä olivat Otto Nieminen ja Jere Jokinen, peliä oli tällöin pelattu 47:00.

FPS FAN CLUB:in valitsemat Hakala Foods tähtipelaajat: FPS:  Otto Nieminen (3+4, +5)  RoKi: Nicolas Canade (+-0, peliaika 21.45)

Valmentaja Eemeli Parikan kommentit:  Tänään oltiin alusta heti valmiina ja päästiin pelin päälle. Lahtelan kenttä tehokas, mutta onnistujia oli laajalta rintamalta. Hieno viikko ja 6 pistettä. Työ jatkuu ja ensi viikolla kovat pelit tiedossa. Peli pysyi hyvin kasassa ja ei annettu vastustajalle paikkoja.

Ottelun CMore maalikoosteeseen TÄSTÄ

Kuva: FPS Mediaryhmä /Timppa