Mestiskarsinta jatkui perjantai-iltana Kalajoella. Heti lauantaina puolestaan pelataan Forssassa.

Palloseura pääsi kokeilemaan ylivoimaa Iiro Hietakankaan kaadettua  keskialueella Philip Pallinin, ylivoima ei tuottanut tulosta ja juuri kun jäähy päättyi, niin kotijoukkue JHT pääsi iskemään kahdella yhtä vastaan onnistuen tekemään ottelun avausmaalin. Jarno Palola syötti ja Niko Himmanen viimeisteli varmasti numeroiksi 1-0 ajassa 5:43. Maali oli JHT:n sarjan ensimmäinen osuma.
JHT puolestaan pääsi ylivoimalle ajassa 12:53 kun iso mies Jarno Palola kaatui Joni Kuoppalan pienestä tönäisystä. Yv ei kestänyt kuin hetken koska Jani Nurkkala sai huitomisesta rangaistuksen 21 sekuntia myöhemmin.  Erikoistilanteet eivät tuottaneet tulosta. Palloseura piti avauserän toisella puoliskolla enemmän kiekkoa, mutta tehottomasti. Erän viimeisellä minuutilla sitten tuli lisää kylmää vettä Vihreäpaitojen niskaan kun Tatu Pulkkinen pääsi varsin helpolla nostamaan kiekon Petrus Lintosen selän taakse ajassa 19:29 joten toiseen erään lähdettiin kotijoukkueen johtaessa peliä 2-0.

Toisen erän alkuun Palloseura tuli pirteämmin, mutta kun tulosta ei syntynyt niin ote alkoi jälleen lipsua. Odotettu kavennusmaali syntyi ajassa 27:10. Mika Huhtasalo levitti vasemmasta laidasta oikealle ja Topi Hägg laukoi b-pisteen kaarelta kiekon ohi Elias Korpelan, toinen syöttäjä oli Veikka Kärjä. Hetkeä myöhemmin Miku Ronkaiselle avautui maalipaikka,mutta nosto meni etukulmasta yli.

Erän puolivälin jälkeen Philip Pallin purjehti läpi ,mutta laukoi epäonnekseen tolppaan.  Palloseura pääsi ylivoimalle, Janne Pirttimäki tarjoili poikittaista mailaa ja ansaitsi tempustaan kaksi minuuttisen. Reilun minuutin pyörityksen jälkeen syntyi 2-2 tasoitus, Konsta Keteli ohjasi maalin edestä kiekon verkkoon Miku Ronkaisen ja Erkki Laihon toimiessa syöttäjinä ajassa 33:28.
Tästä mentiin eteenpäin vain reilu minuutti ennen kuin Palloseura siirtyi ensimmäisen kerran johtoasemaan, Veikka Kärjä syötti ja Topi Hägg tempaisi kiekon yläkulmaan , maalin toinen syöttäjä oli Severi Savijoki. Topin illan toinen osuma syntyi ajassa 34:39. Miku Ronkainen sai vähän myöhemmin kiekon lahjaksi JHT pakki Sebastian Martilta, mutta Elias Korpela pelasti tilanteen. Ja niinhän siinä sitten kävi että kun itse et tee niin kaveri tekee, eli Tatu Pulkkinen pääsi ohjaamaan illan toisella maalillaan numerot tasoihin ajassa 37:31 joten toisen erän jälkeinen tilanne oli 3-3.

Kolmannen erän toisella minuutilla Zack Malik antoi pahan harha syötön , Topi Hägg tuli hätiin ja joutui rikkomaan kahden minuutin jäähyn arvoisesti. Alivoimasta Palloseura selvisi helposti.
Jäähyilyt jatkuivat , ensin Palloseura kokeili ylivoimaa kun Stevie O’ Connor kolhi Veikka Kärjää , ylivoima oli heikkoa. Sitten Emil Ström joutui kampituksesta jäähylle , ylivoima oli myös kehnoa joten erän puolivälissä tilanne oli edelleen tasan 3-3.
Palloseura sai ylivoiman kun Eetu Kukka ajeli Topi Häggiä päähän ja sai tempustaan 2+10. Ylivoima pyöri mutta ilman tulosta edelleenkin. Palloseuralle tarjottiin ylivoimaa vielä reilut kaksi minuuttia ennen summeria Santeri Salmisen koukkaamisjäähyn myötä. Tästäkään ei syntynyt ratkaisuja joten ottelun ratkaisu jouduttiin hakemaan jatkoerästä.

Heti alussa Konsta Ketelille tarjottiin paikka, mutta Korpela torjui hyvin. Pian JHT pääsi ylivoimalle, kun Emil Ström joutui jäähylle. Alivoimalla Jere Ohtonen karkasi läpi ja Arttu Venäläinen joutui rikkomaan. Erikoistilanteet eivät tälläkään kertaa tuottaneet tulosta.
Palloseuran vaikeudet jatkuivat kun Joni Kuoppala joutui jäähylle korkeasta mailasta , tästäkin alivoimasta selvittiin.
Jatkoerän puolivälin jälkeen Emil Ström aloitti hienosti hyökkäyspään aloituksen eteenpäin ja rynni suoraan maalille, Korpela torjui tämänkin.
JHT:lla oli ratkaisupaikka neljänneksi viimeisellä minuutilla, mutta Petrus Lintonen ja puolustus selvittivät Jarno Palolan järkestämän tilanteen.
Seuraavalla minuutilla JHT:n Eetu Kukka karkasi puolittain läpi, puolustus sai kiekon kulmaan josta Kukka palautti sen maalille, maalinedus hässäkästä Stevie O’Connor survoi kiekon yli maaliviivan joten ottelun ratkaisu nähtiin ajassa 77:36. Näin sarja on numeroissa 1-1 . Seuraava ottelu pelataan heti lauantaina Forssassa. Ja JHT:n voitto tarkoitti myös sitä että Forssassa pelataan myös keskiviikkona 5.4.

Petrus Lintoselle kertyi 41 torjuntaa, JHT:n Elias Korpela puolestaan venyi kiekon eteen 51 kertaa.