Palloseura sai lauantaina vieraakseen jälleen Kiekko-Espoon joka jo neljännen kerran saapui Forssaan tällä kaudella.

Kiekko-Espoo yritti vastaavaa salama-alkua kuin keskiviikkona mutta nyt Daniel Lebedeff selvitti Joonas Niemelän tilanteen. Kolmannella minuutilla Palloseuran nelosketju pyöritti vahvasti, Paavo Tyni laukoi mutta Riku Lindroos torjui Erkki Laihon ohjauksen.
Kuuden minuutin kohdalla Eetu Moberg joutui jäähylle, K-Espoo pyöritti hyvin mutta Palloseuran alivoima kesti Lebedeffin johdolla.

Erän puolivälissä K-Espoon Timi Lahtinen kilautti tolppaa.
Vieraat ottivat 0-1 johdon ajassa 11:36 kun Petteri Villanen karkasi läpiajoon ja laukoi varmasti kiekon verkkoon.
Seuraavassa vaihdossa Totte Mobergille pelattiin maalin eteen hyvä paikka mutta maalinteko ei onnistunut.
Seuraanneen pitkänkiekon jälkeisestä aloituksesta Palloseura tasoitti, Juhani Tamminen voitti aloituksen ja Karri Forsblom laukoi terävästi ranteella 1-1 tasoituksen ajassa 12:45.
K-Espoo pääsi uudelleen ylivoimalle kun Rene Pylvänäiselle tuomittiin rangaistus. Ylivoima tuotti tulosta kun Niko Seppälä vei maalinkulmalta vieraat 1-2 johtoon ajassa 13:37.
Palloseura pääsi ensimmäisen ylivoimalle ajassa 18:55 kun Seppälä passitettiin kampituksesta jäähylle. Anssi Rantanen sai yrittää lähietäisyydeltä mutta Lindroos selvitti. Pian Teemu Karjalainen nousi vahvasti ja Anton Ollikainen joutui myös jäähylle joten Palloseura pääsi aloittamaan toisen erän kahden pelaajan ylivoimalla, ensimmäistä jäähyä jäi kärsimättä 56 sekuntia.

Ylivoima ei tuottanut tulosta vaikka pari kertaa hyvää härdelliä saatiinkin maalintuntumaan.
2-2 tasoitus kuitenkin syntyi hetkeä myöhemmin ajassa 22:45. Paul Manushin rakensi, Miska Ronkainen ohjasi ja iski Lindroos torjunnasta ponnahtaneesta kiekosta tasoituksen. Toinen syöttäjä oli Santtu Hakanen.
K-Espoo meni 2-3 johtoon ajassa 33:15 kun Niki Kaila vapautettiin läpiajoon eikä hän erehtynyt vaan laukoi kiekon varmasti vasempaan yläkulmaan. Tilanne olisi jäänyt syntymättä jos Palloseura olisi koskenut kiekkoon hyökkäysalueella ja olisi syntynyt paitsio.
Ajassa 37:13 Paul Manushinille tuomittiin iso rangaistus 5+20 myöhästyneestä taklauksesta. Tommi Takaveräjä loukkaantui tilanteessa. Santtu Hakanen karkasi alivoimalla läpiajoon mutta ei onnistunut maalin teossa. Puntit tasoittuivat kun Anton Ollikainen joutui jäähyaitioon niinikään myöhästyneestä taklauksesta. Tasavoimalla Totte Moberg pääsi laukomaan hyvästä paikasta erän viimeisellä minuutilla mutta ilman tulosta.

Alivoima kestettiin mutta ajassa 43:59 Emil Oksasen tarkka kaukolaukaus yllätti Daniel Lebedeffin ja numerot olivat 2-4.
Palloseura sai Anton Kokkosen jäähyn myötä yv-mahdollisuuden mutta tilanne kuivui kokoon eikä kavennusta syntynyt.
Uusi ylivoima alkoi ajassa 52:49 kun Timi Lahtinen joutui jäähylle estämisestä. Erkki Laiho pääsi laukomaan hyvistä asemista mutta päin Lindroosia. Ylivoima jatkui yhtäjaksoisesti kun Erno Happonen kolhi Laihoa korkealla mailalla, Karri Forsblom laukoi maalinkulmalta ja kakkosylivoimaviisikko pyöritti hyvin mutta kiekkoa vaan ei maaliin saatu. Daniel Lebedeff otettiin penkille jo lähes neljä minuuttia ennen loppua. Pyöritys ei tuottanut tulosta, positiivistä oli että lähes koko ajan kiekko pysyi vieraiden päädyssä eikä K-Espoo ollut lähelläkään lisäosumia tyhjään maaliin, toki eivät he enää kahden maalin johdossa niitä tarvinneetkaan joten pisteet lähtivät tälläkin kertaa Espooseen loppunumeroiden ollessa 2-4.

Palloseuran valmennuksesta Iiro Sutinen kommentoi ottelua: Tappiossa on voiton siemen. Me saamme joka tapauksessa näistä peleistä paljon sisältöä. Ollaan kuin kehittyvä lentoyhtiö ja jokaisesta kokemuksesta kehitymme lähemmäksi sitä mitä haluamme olla. Esiinnymme pelistä toiseen tavalla, joka sulattaa jäätyneimmänkin pessimistin. Leuka ylös ja kohti onnistumisia.