Palloseuran tuplapeli viikonloppu alkoi Rovaniemellä RoKi Hockeyn vieraana.

Torniossa yöpynyt Palloseura aloitti hyvällä jalalla ja hallitsi avauserää melko selkeästi. Maalintekoon saakka rahkeet eivät kuitenkaan riittäneet. Hyviä paikkoja oli mm. Aapo Alapurasella, Karri Forsblomilla ja Leevi Kannistolla. Palloseuran hallintaa kuvasi se että RoKi maalilla Vilho Heikkinen joutui torjumaan 14 kertaa kun toisessa päädyssä Petrus Lintonen selvisi viidellä torjunnalla. Petrus Lintosta vaarallisimmin hätyytteli Nikita Dolgopyatov. Palloseura pääsi avauserässä kerran kokeilemaan ylivoimaa Nocolas Canaden istuessa kaksi minuuttisen väkivaltaisuudesta.

Heti toisen erän alkuun Topi Hägg joutui jäähypenkille kampituksesta. Palloseura selvitti alivoiman melko helposti. Jäähyn jälkeen Palloseura sai otetta ja Alapurasella oli jälleen paikka. Myös Samuli Virtanen laukoi hyvin siniviivalta, mutta Heikkinen selvitti tilanteet.

Erän kahdeksannella minuutilla Alapuranen ja Veikka Kärjä pääsivät kahdella yhtä vastaan hyökkäykseen, Kärjä laukoi hyvän vedon jonka Heikkinen torjui.

Erän puolivälissä RoKi-kapteeni Antti Järvelä joutui kampituksesta jäähypenkille. Palloseura käytti tilanteen hyväkseen ja meni hyvän kuvion päätteeksi 0-1 johtoon. Karri Forsblom syötti takatolpalle nousseelle Joonas Uimoselle joka viimeisteli varmasti 0-1. Maalin toinen syöttäjä oli Mika Huhtasalo.

Maalin jälkeen ehdittiin pelata vain 20 sekuntia eteenpäin kunnes RoKi:n Aleksi Kenttämaa ja Eetu Moberg  ottivat pienen nokkapokan josta Kenttämaa sai 2 minuuttisen ja Eetu Moberg saman tuplana. Eetu sai hetken kuluttua seuraa aitioon kun Topi Hägg taklasi kylläkin kovaa mutta puhtaasti Miks Tumanovsia jolta lensi kypärä päästä ilmeisesti löysän kypärännauhan takia sillä taklaus ei todellakaan osunut päähän. Hägg palkittiin tempusta pelirangaistuksella eli 5+20 joten RoKi pääsi pelaamaan viisi minuuttia ylivoimaa ja tästä siis vielä 1:40 viidellä-kolmea vastaan. Omalta alueelta ei päästy pahemmin pois, mutta RoKi pyöritti tehottomasti ja Palloseura selviytyi.

Jäähyjen jälkeen Palloseura pääsi puolestaan ylivoimalle kun Jarkko Pynnönen kaatoi Miku Ronkaisen, tämän ylivoima päättyi juuri kun Nicholas Canade joutui myös jäähylle joka jatkui kolmanteen erään. Toisessa erässä Petrus Lintonen torjui 13 kertaa ja Vilho Heikkinen 7 kertaa.

Kolmannen erän kolmannella minuutilla puolestaan Leevi Kannisto joutui hyökkäyspään kampituksesta jäähypenkille ja RoKi sai jälleen ylivoiman.Heikki Huttusella oli hyvä tasoitusmahdollisuus, mutta hän laukoi etukulmasta onneksemme ohi.

RoKi onnistui vihdoin maalinteossa erän kuudennella minuutilla. Batyrlan Muratov syötti Huttuselle pakkien väliin ja Huttunen onnistui viimeistelemään kauden 20.maalinsa.

Maalin jälkeen ote siirtyi kotijoukkueelle ja kiekko pysyi melko sitkeästi Palloseuran päädyssä muutamaa vastahyökkäystä lukuunottamatta.

Karri Forsblom nousi kulmasta hyvin keskelle, mutta kiekko hieman karkasi ja veto jäi hieman kehnoksi joten Heikkinen sai sen torjuttua. RoKi:lla puolestaan oli hyvä tilanne 5 ja puoliminuuttia ennen loppua, Petrus Lintonen ja Palloseuran puolustus kesti kuitenkin Zdenek Sedlakin yrityksen.

Lopulta ratkaisua lähdettiin hakemaan jatkoilta kuten kahdessa edellisessäkin Palloseuran ja RoKi:n kohtaamisessa. Kolmannessa erässä Petrus Lintonen torjui 9 kertaa ja Heikkinen 10 kertaa.

Jatkoaika ei tällä kertaa ollut aivan yhtä vauhdikasta kuin edellisessä kohtaamisessa Rovaniemellä. Kotijoukkueella oli loistopaikka ratkaista viime hetkillä Saku Kivisen laukauksella, mutta Lintonen venyi komeaan torjuntaan.

Voittolaukauskisan ensimmäinen onnistuja oli Mika Huhtasalo. Neljännessä parissa Gabin Ville onnistui tasoittamaan. Joonas Uimonen oli todella lähellä, mutta Heikkinen torjui patjan kärjellä.. Kisa eteni jatkolaukauksille. Gabin Ville epäonnistui ja Karri Forsblom samoin. Seitsemännessä parissa Muratov laukoi ohi ja niin myös Huhtasalo. Kahdeksas pari:  Sedlak laukoi ohi ja Miku Ronkaisen vedon Heikkinen torjui. Gabin Ville yritti jälleen yhdeksännessä parissa ja epäonnistui, Palloseuralta yritti Ivan Rybchyk. Kymmenes pari oli ratkaiseva. Siinä Roman Poluvytnov onnistui ja Heikkinen puolestaan torjui Huhtasalon yrityksen joten bonuspiste jäi jälleen Rovaniemelle ja Palloseuran matkaan tarttui 1 piste.

Valmentaja Eemeli Parikka viestitteli FPS Mediaryhmälle seuraavaa: Kova peli taas. Jäähyt toisessa erässä sotki ja käänsi pelaamista. Hyvä peli jossa FPS:llä ei ollut heikkoa lenkkiä. Nyt lepoa ja ajatukset kohti Kajaania

teksti : FPS Mediaryhmä / Timppa