Palloseuran härkäviikko alkoi vierailulla legendaarisessa Hakametsän jäähallissa.

Palloseura sai otteluun lentävän lähdön kun ajassa 0:55 Aapo Alapuranen nosti vieraat johtoon KOOVEE puolustuksen harhasyötön jälkeen. Palloseura pääsi yrittämään kolmannella minuutilla ylivoimalla Karri Ahon jäähyn myötä. Paras paikka oli juuri jäähyn päättyessä Philip Pallinilla , mutta isäntien puolustus ehti katkoon vaikka KOOVEE-vahtii Samu Pakarinen oli pelattu jo ulos.
Ajassa 6:15 alkoi Palloseuran uusi yv kun Santeri Aalto joutui huitomisesta istunnolle. Ylivoima ei kuitenkaan tuottanut tulosta.
KOOVEE nousi erän puolivälissä tasoihin Adam Wolinin vedolla, kiekko tuli sopivasti siniviivalta keskelle nousseelle Wolinille jonka veto ohitti Eetu Niemisen ja tilanne oli 1-1.
Palloseura pääsi uudelleen ylivoimalle kun Santeri Sillanpää huitoi Erkki Laiholta mailan käsistä ajassa 13:30.  Illan kolmas ylivoima tuotti tulosta. Mika Huhtasalo antoi hienon poikittaissyötön ja Emil Ström laukoi komeasti ensimmäisen Mestis maalinsa ajassa 15:17, 1-2 johtomaalin toinen syöttäjä oli Joona Tala.
Jeremi Wehmas ja Eemeli Mäki vielä hieman nahistelivat ja istuivat 2 minuuttiset, mutta avauserän maalit oli nähty joten toiseen erään lähdettiin tilanteesta 1-2. Eetu Nieminen torjui avauserässä 6 kertaa ja Samu Pakarinen 5 kertaa.

KOOVEE sai toisen erän alussa painostuksen aikaiseksi ja Samuli Virtanen joutui rikkomaan Verneri Metsästä maalin kulmalla joutuen jäähypenkille. Alivoima kestettiin ja toinen erä jatkui Palloseuran pitäessä kiekkoa hieman Dynamoa enemmän.
Isännät saivat yhdeksännellä minuutilla uuden yv:n kun Jere Ohtonen joutui kampitusjäähylle.  Eetu Nieminen napsi parit torjunnat ja Palloseuran johto säilyi.
Miku Ronkaisella ensin ja hetkeä myöhemmin Emil Strömillä oli hyvät paikat lisäosumien tekoon, Ström kiersi Pakarisen, mutta puolustus onnistui pelastamaan tilanteen.
KOOVEE pääsi kolmannen kerran toisessa erässä ylivoimalle Joona Vainion jouduttua jäähylle ajassa 36:21. Eetu Nieminen venyi huipputorjuntaan, kiekko kävi ensin tolpassa ja SamubMarkkula laukoi mutta Nieminen venyi hienoon mailatorjuntaan.
Alivoima kestettiin, mutta hetkeä myöhemmin syntyi 2-2 tasoitus. Miro Hovinen nosti kohti maalia ja Aku Kinnari ohjasi kiekon ohi Eetu Niemisen ajassa 38:27. Maalin jälkeen Joona Vainio taitavasti pääsi maalipaikkaan mutta viimeistely ontui ja erätauolla mentiin tilanteessa 2-2.
Toisessa erässä Nieminen torjui 13 kertaa ja Pakarinen 5 kertaa.

Kolmannen erän viiden minuutin kohdalla Aapo Alapuranen karkasi läpi, mutta KOOVEE puolustus ehti huitomaan, tuomaristo katsoi että puhtaasti eikä rangaistusta tullut. Sen sijaan Joona Tala joutui hetkeä myöhemmin jäähylle ja KOOVEE onnistui maalinteossa. Jeremi Wehmas laukoi siniviivalta ja kiekko osui maalinedusruuhkaan, irtokiekossa oli ensimmäisenä Santeri Aalto joka tuikkasi irtokiekon verkkoon ajassa 47:21 ja KOOVEE otti 3-2 johdon.

Palloseura pääsi ylivoimalle, kun KOOVEE:n johtomaalin tehnyt Aalto oman pään aloituksessa siirsi kädellä kiekkoa ja joutui jäähypenkille. Palloseuran ylivoima onnistui Hakametsän illassa toistamiseen, Totte Moberg voitti aloituksen ja Emil Ström siirsi kiekon siniviivalle Mika Huhtasalolle. Huhtasalo levitti siniviivaa pitkin Joona Talalle, joka otti tyhjät pois ja tykitti 3-3 tasoituksen ajassa 54:54.

Pirteästi pelannut Emil Ström oli pääsemässä hyvää laukaisupaikkaan, mutta KOOVEE puolustus pääsi viime hetkillä katkoon ja saman tien vastahyökkäykseen joka päättyi KOOVEE:n 4-3 maaliin. Vili-Jesper Koivula toimitti kiekkoa kohti maalia, Aku Kinnari ohjasi ja kiekko lipui Eetu Niemisen taakse, Kinnari ehti ensimmäisenä kiekkoon ja tuikkasi sen verkkoon ennen kuin Palloseuran puolustus ehti siivoamaan kiekon pois.

Palloseura otti vielä aikalisän ja Eetu Niemisen pois maaliltaan. Kiekko saatiinkin pelattua KOOVEE alueelle ja maalipaikkojakin oli mutta tulosta ei syntynyt joten pisteet jäivät Palloseuran taistelusta huolimatta Tampereelle numeroin 4-3.

Palloseuran maalilla Eetu Nieminen torjui 26 kertaa, KOOVEE:n maalilla Samu Pakarinen torjui 15 kertaa.

Vaikka Päävalmentaja Asko Rantanen ottelun jälkeen pettyneenä manasi virheitä, niin totuuden nimissä virheet olivat huomattavasti vähäisempiä kuin edellisessä ottelussa Keuruulla. Kotijoukkueen maaleista ei oikein voi puolustusta eikä etenkään Eetu Niemistä syyttää. Ylivoimalla onnistuttiin kahdesti joten ei huonoa suorittamista ollut loppujen lopuksi sekään.

Pelit jatkuvat torstaina kun Kokkolan Hermes saapuu Forssaan ja perjantaina on KOOVEE:n vuoro saapua vuorostaan Forssaan tämän päivän ottelun revanssiin.

Teksti ja kuva : Timppa